מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חרדת נטישה!!!עינתי03/11/2010
שלום רב,
אני אם לתינוק בן שנה מקסים חייכן חברותי אשר מבטא את עצמו בצורה מאוד יפה ומפותחת. אני נשואה לאיש קבע אשר נמצא בבית בסופי שבוע בלבד ולפעמים פעם בשבוע מגיע. הבעיה היא שכאשר הילד רואה את אביו בסוף שבוע הוא מתנהג בצורה שונה לחלוטין מאוד מפונק ובכיין ואת זה אני מייחסת לזה שהוא מתפנק על אבא שלו.
הבעיה נוצרת שכאשר ביום ראשון הוא קם ואבא נעלם לו הוא ממש יוצא מאיזון. בוכה מכל דבר בהיסטריה. לא ותן לי לזוז ממנו. במידה והוא לא רואה אותי בזווית העין הוא פורץ בבכי הסטרי וזוחל בהסטריה לחפש אותי לא נותן לי להוריד אותו מהידיים מסרב לאכול אותו דבר. לא מעוניין לשחק לבד במשחקים או כל פעילות אם אני לא צמודה אליו. לא מוכן ללכת לאף אחד או אם משהו נכנס הביתה הוא בוכה ונדבק אלי. אם הוא רואה שאני מתלבשת או נועלת נעליים הוא רץ אלי ובוכה. כמו כן מתעורר משינה בבכי וקורא אבא. ברור לי כי זה חרדת הנטישה שלו מאביו.
אולם במשך יומיים שלושה אני מוטשת וסחוטה. לאחר יומיים שלושה הוא חוזר להיות חברותי פתוח חייכן ולא היסטרי.לא בוכה אחרי שהוא קם ולא נבהל שאני מתרחקת ממנו
ואז מגיע שוב סופ"ש והכל חוזר.... האם יש יעוץ למצב כזה של חרדת נטישה בתינוקות? איך עלי לנהוג איתו?? האם לפנק ולגונן ולקבל את ההסטריה שלו בתחילת שבוע? האם אני צריכה לנהוג אחרת??? כי ממש ממש קשה לי ואני בתחילת שבוע מרגישה כמו אמא ל10 תינוקות ולא 1. אני סחוטה רגשית ופיזית. וכמו כן עצבנית מאוד כי אין לי אפשרות לזוז ממנו בכלל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדת נטישה!!! - תגובה
פנינה ליבר08/11/2010שלום
אכן את קוראת נכון את תינוקך. הוא מגיב לבואו של אביו וללכתו באופן הצפוי ביותר. כאשר אביו מגיע הוא מתקרב, מתפנק, ויש להניח שגם זוכה לתשומת לב מרובה מאביו שגם הוא עומד להפרד ממנו. התהליך אכן קשה מאוד ואני מניחה שהוא קשה לכולם. אני מציעה שאבא לא יעלם כמו שצינת אלא יפרד מהילד, יאמר לו שהוא הולך אבל יחזור בעוד... גם עם הילד לא מבין בשלב זה , מה זה בעוד יום יומיים או שלושה,הוא כביכול מקבל תוכנית להערכות, תוכנית שבה הוא יודע שאבא הולך אבל גם חוזר. כשהריטואל הזה יחזור על עצמו, תנתן לו שליטה על ההעלמות והחרדה אמורה להצטמצם. יותר מזה בתקופת ההעדרות של אביו, דברי על אבא, הראי לו תמונות, תני לו לשמוע אותו בטלפון, כדי לנסות ליצור רצף בין ההעלמות והחזרה. מכל מה שנאמר ברור שכשאביו הולך הוא נצמד לדמות הקבועה והבטוחה לו, וזו את. כל תזוזה שלך, כל דמות חדשה שנכנסת שאולי מרמזת על זה שאת הולכת גורמת לו , כמובן , להצמד אליך בהיסטריה. כשאת נועלת נעלים הוא מבין שאת מתכוונת ללכת ולכן , רץ ובוכה. כמו שצינתי זו אכן תקופה קשה , במיוחד שהוא מעצב בשלב זה בחייו את הדמויות הקבועות , מה שנקרא"קביעות אוביקט". אני מציעה שגם כשאת נפרדת, תאמרי לו גם אם זה יגרום לבכי . אך עדיף להפרד ולא להעלם.
פנינה ליבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
