מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חינוך נכוןדנה10/11/2010
שלום רב,
יש לי ילד בן שנתיים ו- 10 חודשים. הוא ילד מקסים, ילד טוב, עדין, חברותי, ילד חם. הוא מתסגל מאוד מהר לשינויים (כמו גן חדש, מטפלת חדשה, ילדים חדשים וכו'). באמת ילד שאוהב את הסביבה, והסביבה אוהבת אותו מאוד. ילד ממש מתנה.
קניתי ספרי חינוך כדי לדעת איך לחנך נכון ואיך להתמודד במצבים שונים, והדברים ברובם עוזרים, ואני מקבלת המון מחמאות מהסביבה על החינוך הרגוע והטוב.
לאחרונה התחילו בעיות עם הארגון שלו בבוקר, אולי זה בגלל שהוא קם עייף, כי הוא הולך לישון מאוחר, לוקח לו המון זמן להירדם, אולי בגלל שנת הצהריים בגן (הגננת אומרת שגם בצהריים לוקח לו המון זמן להירדם). בגלל הלחץ של הבוקר, אני מרגישה שאני אובדת עצות ומאבדת שליטה כבר. אני כבר לא יודעת איך להתמודד, אני מאיימת שאני הולכת, וזה לא ממש עוזר, אולי קצת, לפעמים, אבל הכל מלווה בצעקות ובכיות מצידו. אני כבר לא יודעת מה לעשות.
לפעמים זה קורה גם בזמן ההשכבה לישון (הוא ישן איתנו בחדר קטן).
בדרך כלל הוא מקשיב לי, גם אם לא בהתחלה, אז אחרי שאני מבהירה לו מה יקרה אם לא יקשיב, ואז אני סופרת עד שלוש. לבעלי הוא לא מקשיב בכלל, כי בדרך כלל בעלי לא עומד בבכיות ובצעקות שלו ואז הוא מוותר לו. אני מתעצבנת כי ככה אי אפשר לחנך ילד, כשלא עומדים במילה שנותנים, ואז הילד מן הסתם לומד שאפשר לכופף חוקים עם בכי וצעקות. לציין שגם לי מאוד מאוד קשה עם הצעקות והבכיות שלו, זה ממש קורע לי את הלב, אבל אני חושבת שזה למען מטרה טובה - לחנך אותו בטוב, ברוגע ובשלווה.
האם אני צודקת בכך? או האם אני טועה? אודה לעזרתכם בהתמודדות היומיומית.
תודה רבה מראש לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים לי?
דנה15/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחינוך נכון - תגובה
פנינה ליבר19/11/2010אין ספק שאת נתקלת בקושי למרות הרצון לחנך ברוגע ובשקט. נכון, לעיתים זה לא פשוט , במיוחד בגיל בו נמצא ילדך, גיל המכונה גם "גיל התבגרות ראשוני" גיל בו הילד בודק גבולות כל פעם מחדש. מילץת המפתח לא לאיים אם אין בכוונתכם לממש את האיום, ואני גם מקווה שלא תממשי אותו. לא נכון לאיים ב"אני הולכת" גם כי אני מקווה שברור שלא תלכי וגם כי לילד איום כזה אינו ברור והחרדה המתעוררת גדולה, שאולי מסיגה את המטרה לטווח הקצר אך אינה נכונה לטווח הארוך.נסו להשכיב אותו בשעה קבועה וסבירה כדי שלא יהיה עייף בבוקר, אם יש צורך ששנת הצהריים תהיה קצרה יותר. כמו כן אני ממליצה שבגיל הזה הוא יפרד מכם גם ללילה, אלא אם מסיבות עקרוניות ,או סיבות של מקום זה אינו מתאפשר. בכל מקרה נסי ,את ובעלך, לבנות טקטיקה דומה להתנהגות שלא תבלבל את הילד גם אם זה קשה לעמוד מול הכי שלו.
פנינה ליבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
