מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שינה בגןיעל16/12/2010
שלום,
בן 3.10 ונמצא בגן קיבוצי, שם ישנים שנת צהריים. כבר מספטמבר במעבר לגן הבוגר יותר הוא הפסיק לישון צהריים באופן עקבי. הם משכיבים אותו כשלאחר זמן מה אם לא נרדם הוא יוצא לשחק לבדו עד שכולם מתעוררים, הם ניסו כל מינידברים לשבת לידו, להשכיב אותו יותר מאוחר, להעביר אוץו מקום וכו'. להפתעתי הוא היחיד מבין 15 ילדים באותו הגיל שלא תמיד ישן והקושי הוא כאשר מפריע לשאר הילדים או כאשר שוכב ומנסה להרדם או גם כאשר יוצא מהחדר ומשחק. בהתחלה כן היה לי חשוב שישן כי אחה"צ היה מאוד עייף והיה קשה להנות איתו מזמן איכות, אך כאשר הבנתי שזה לא הולך אולי כי כבר פחות צריך זאת (למרות שבבית ישן לרוב בלי בעיה) החלטתי "להוריד" את הלחץ מהם כדי שיורידו את הלחץ ממנו והבהרתי שאין לי בעיה שלא ישן. לפי דיבריהם הם אומרים לו שלא חייב לישון אך שלא יפריע, ועדיין חורה לי שזה פתח לעימותים וגורר כעס כלפיו על "מעלליו" בזמן שישנים, מתוך שיעמום, מתוך ניסיון למשוך תשומת לב ועוד. אני בבית עם תינותקת בת 4 חודשים ואני תוהה אם לא כדאי לבוא באופן קבוע לקחת אותו ב-14:00 כשהילדים הולכים לישון (למרות שיש ימים שכן נרדם). היום כשבאתי לקחת אותו המטפלת סיפרה לי על הצהרים ולפי ההדיבור שלה הבנתי כמה כעסה עליו וכבר הבנתי מה היא עברה איתו ומה הוא עבר איתה במהלך הצהריים. אני תוהה מה נכון לעשות, אשמח לעזרה.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה בגן - תגובה
פנינה ליבר16/12/2010שלום
כאשר המסגרת הכללית מחיבת את הילד לנהוג על פי כלליה, כל מי שחורג, ולא משנה אם החריגה היא בגלל צרכים שונים של הילד, חריגה שכזאת עלולה להביא לכעסעל החריג. ילדך במובן מסוים אינו כמו כל הילדים והמערכת הגנית, הקיבוצית או כל מעון שישינים בצהריים, מתקשה להתמודד עם השוני. ילד בו 3 אינו חייב לישון בצהריים, גם ילד בגיל אחר, אך למערכת,לפעמים, אין סובלנות לפרטים. אם את רואה שהילד אינו מסתגל לתנאים, ונעשו כל הניסיונות, או לאפשר לו לישון או לאפשר לו לא לישון, אך לא לכעוס עליו. אם זה אינו כך יתכן שכדאי לך לישקול לשחרר אותו מהמחויבות הזו שאינה מתאימה לו ולטמפרמט שלו. אני מכירה את הקושי גם כמלווה מסגרות חינוכיות בכלל וגם כמלווה מסגרות חינוכיות קיבוציות.
פנינה ליבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)
