התנהגות חברתית בגיל הרך

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התנהגות חברתית בגיל הרך
    לימור
    20/06/2011

    שלום ותודה
    הבת שלי בת שנתיים. ילדה חכמה, תקשורתית, מדברת שוטף, מתוקה ושקטה באופן כללי.
    מה שמטריד אותי זה ההתנהגות החברתית שלה בגן :
    אני רואה את כל הילדים משחקים / קופצים / רוקדים יחד והיא מעדיפה לשחק לבד,
    אחר הצהרים למשל, כל הילדים משתוללים על הדשא מחוץ לגן, צוחקים ומנהלים ממש אינטראקציה חברתית והיא פשוט לא מתעניינת בזה. משחקת במשהו אחר או עסוקה במשחק שלה.
    למשל אם הולכים לחברים מהגן אח"צ - יש 3 חברות, שתיים משחקות יחד, עושות שטויות, הולכות אחת אחרי השניה וכו' והיא משחקת לבד בשקט שלה.
    גם הגננת בגן אומרת שהיא מעדיפה לשחק לבד, אין לה את השובבות הזאת שכל הילדים יחד, היא לא מצטרפת אליהם.
    אין לה בעיה חברתית, או תקשורתית, כשהיא עם הבני דודים או חבר שבא אלינו היא בסדר גמור.

    חשבתי על כל הדברים שיש באפשרותינו כהורים לעשות ואנו עושים :

    1. לא עושים מזה ענין, מכבדים אותה ולא דוחפים אותה לשחק עם אחרים
    2. כן מתווכים אם היא לא מתחלקת או דברים כאלה של ילדים
    3. נותנים לה חום, אהבה וחיזוקים (לא חומריים) ומצד שני יש לה גבולות ברורים
    4. אנחנו עצמינו אנשים חברותיים. מזמינים ומוזמנים לחברים
    5. מזמינים והולכים אח"צ לילדים אחרים (גם שם היא מעדיפה לבחור משחק ולשחק לבד

    מה דעתך, האם יש משהו שניתן לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות חברתית בגיל הרך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות חברתית בגיל הרך - תגובה

    ד``ר אורה רבר
    20/06/2011

    שלום לך לימור
    הנושא החברתי מטריד לא מעט הורים, במיוחד בארצנו שבה אנו שמים דגש מיוחד על הצד החברתי, ( את הסיבות לכך נשאיר לסוציולוגיים).
    ולשאלתך: קודם כול חשוב להדגיש כי כמו בכול התחומים, גם בתחום החברתי יש שלבי התפתחות. כאשר בגיל שנתיים הילדה עדיין נמצאת בשלב האגוצנטרי, שבו היא המרכז וקשה לה להיות אמפאטית לילדים אחרים, לכן היא מתקשה בלהתחלק ולחכות בתור, (סעיף 2 בהצעות שלך לפיתרון).
    אז מה עושים?
    כול הפתרונות שהצעת נכונים, כול אחד במינון המתאים: סעיף 1 מצוין, סעיף 2- מעודדים נתינה, 3 חשוב מאוד מאוד, 4 מבטיח שהכול יסתדר, 5 מצוין.
    את מוזמנת להיכנס לאתר שלי ולקרוא את המאמר שכתבתי בנושא
    בהצלחה אורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורה, תודה ושאלה נוספת

    לימור
    20/06/2011

    אורה תודה
    אני חושבת שהנושא מטריד הרבה הורים וטוב שכך....בעידן בו כל אחד עסוק בעצמו, חשוב לי כהורה לעודד התנהגות חברתית טובה, רציתי גם לציין שהיא מפנימה יפה את העניין של לחכות בתור ולהתחלק עם התיווך שלנו וכמובן במינון והבנה שזה קשה בגיל זה.

    אני יודעת שזהו שלב אגוצנטרי (למרות שחשבתי שבגיל שנתיים זה אמור לעבור) אך עדיין זה מטריד אותי כי אני רואה אותה ביחס לילדים אחרים בני גילה שכן משחקים יחד, צוחקים יחד, משתובבים יחד והיא מתעסקת בשלה...
    זה לא נובע מביישנות או מפחד כולשהוא, זה פשוט לא מעניין אותה
    תוכלי להגיד לי מהמחקרים האם זה משקף התנהגות חברתית עתידית או שאי אפשר בגיל הזה להגיד איך תיהיה כשתגדל ?

    אני אקרא את המאמר שלך, תודה רבה על הפורום הנהדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורה, תודה ושאלה נוספת - תגובה

    ד``ר אורה רבר
    20/06/2011

    ללימור שלום
    התנהגות הילד מושפעת בעיקרה משני מרכיבים מרכזיים: תכונות האופי המולדות, (כולל המזג), יש ילדים חברותיים יותר ויש חברותיים פחות באופים, יש ילדים המעדיפים לשחק לבד ויש המעדיפים תמיד להיות בחברה, שונות זו באה לידי ביטוי כבר בגיל הצעיר ביותר. יחד עם חשוב לזכור כי המרכיב השני הוא הסביבה שמרכזה הוא חינוך ההורים ולכן יש מה לעשות- הגבתי על כול ההצעות שהצעת שמרביתן ככולן טובות מאוד. נראה שאתם יצורים חברתיים היא תלמד זאת כלמידת חיקוי, (עיקר הלמידה בגיל הרך), את חושפת אותה לחברים ובכך את מלמדת אותה בהדרגה להסתגל לילדים, את מקנה לה נורמות להתנהגות חברתית הכוללות ויתור ועמידה בתור. כול אלו יסיעו מאוד בהמשך הדרך. יחד עם זאת חשוב להתחשב באופיה ולאפשר לה גם לשחק לבד. לא לחשוף לחברים בכול יום, אל תשכחי שלאורך שעות הגן היא חשופה לחברה. לאפשר גם וגם. יותר מאוחר חשוב לרשום לחוגים כאלו שהילדה מעוניינת בהם. גם שם יש הרבה מאוד למידה חברתית.
    הכי חשוב לא להיות מודאגת, ולא להעמיד את נושא חיי החברה של הפעוטה במוקד השיח בבית ובוודאי לא להתייחס לכך כבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו