מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- טיפול בסרטן ריאה מסוג אדנוקרצינומהליאורה26/04/2009
שלום,
לאבי (בן 66) נתגלה גידול סרטני בריאות (לא תאים קטנים) מסוג אדנוקרצינומה דרגה B-2. גידול עיקרי (בקוטר 5 ס"מ) ושתי גרורות קטנות יותר בריאות והכל באותה האונה (שמאלית תחתונה).
ביום 17/02/09, אבי עבר כריתה של האונה השמאלית הנגועה ונמצא שארבע בלוטות לימפה סמוכות נמצאו פגועות.
לאחרונה, אבי החל בטיפול כימותרפי בשילוב של שתי תרופות: נבלבין וציספלטין. פרוטוקול הטיפול הוא כזה: שבוע ראשון ניתנים שתי התרופות יחד (טיפול גדול), בשבוע השני ניתנת רק ציספלטין (טיפול קטן) ובשבוע השלישי מנוחה לגוף ולאחר מכן, חוזר חלילה וכך משך 4 סדרות טיפול (טיפול גדול + קטן = סדרת טיפול).
יש לי מספר שאלות ואשמח לקבל עליהן תשובות:
1) האם זהו הטיפול המתאים ביותר למקרה מסוג זה כמפורט לעיל? אם לא, האם יש טיפול אחר יעיל יותר?
2) האם ישנו פרק זמן מסוים לאחר הסרת הגידול בו כדאי להתחיל בטיפול הכימי ולאחר מועד זה, יעילות הטיפול יורדת?
3) האם קיים טיפול אלטרנטיבי שניתן לשלב במקביל לטיפול הכימי, על מנת לנסות לייעל ולהגדיל את סיכויי הריפוי? אם כן, מהו הטיפול המומלץ?
4) האם ישנו מחקר המשלב תרופה ניסיונית בו ניתן אולי יהיה ליטול חלק (כמובן במקביל לטיפול הכימי) על מנת להגדיל את סיכויי הריפוי?
לאחר קבלת הטיפול הגדול אבי נאלץ לדלג על הטיפול הקטן היות והרגיש קצת לא טוב. נאמר לי שזה לא כל כך חשוב ואפשר להמשיך לפי הפרוטוקול כאילו הוא לא דילג על הטיפול הקטן ולתת כמתוכנן וכרגיל את הטיפול הגדול, האם זה אפשרי? האם זה לא פוגע בסיכויי הריפוי, שכן, אילו לא הייתה כל יעילות במתן הטיפול הקטן מדוע ניתן מלכתחילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול משלים
פרופ' חובב נחושתן28/04/2009הטיפול בשילוב נוולבין ציספלאטין הוא הטיפול היחיד שהוכח בניסויים רנדומלים - בהם שתי זרועות ( עם ובלי טיפול) כיעיל בתור תוספת לאחר ניתוח
חלק מהחולים לא קיבלו טיפול מלא מסיבות שונות ובכל זאת נראה כי הרויחו מהטיפול - לכן זו כיום האופציה שלנו לטיפול
בנוסף לכך ישנם חיסונים שבאים לשפר את תוצאות הטיפול הנל
בהדסה עכ ובמרכזים נוספים כמו תל השומר מתקים לפחות ניסוי אחד כזה שדורש משלוח מראש של הפתולוגיה לחול לכן כדאי לברר לגבי הניסוי כבר עכשיו ןלא לחכות לסוף הטיפולים
איננו יודעים כעת האם הניסוי יהיה יעיל למרות התוצאות שהיו מספיק מעודדות על מנת שהחברה תשקיע בניסוי כזה שלותו מליליונים רבים של דולרים
מעבר לכך יש עוד רעיונות שלא הוכחו
יש נקודה נוספת חשובה
יש עודיות לא במרמת ההוכחה הגבוהה ביותר אבל מקובלות לפחות ברוב אירופה כי לחולים להם היה גידול בבלוטות במיצר ( הרווח בין שתי הראות) כדאי להוסיף הקרנה למיצר
בהצלחה!!חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
ליאורה04/05/2009ראשית, אנ י מאוד מאוד מודה לך על תשובותיך.
בהמשך לתשובתך רציתי לציין:
האופציה לטיפול נוסף בדרך של זריקה נבדקה על ידנו אך לצערי, אבי נמצא כלא מתאים לניסוי זה וחבל מאוד ולכן, רציתי לשאול האם אתה מכיר ניסוי או ניסויים אחרים שמהווים אופציה נוספת לטיפול מלבד הטיפול אותו הוא מקבל עד כה נוולבין וציספלטין? (אגב, כל ניסוי ומבחינתנו ולא חשוב היכן).
כמו כן, לעניין הקרנה למיצר אותו ציינת, שאלתי את הרופא והאחרון אמר לי שמכיוון שהמדובר בטיפול משלים בלבד (שכן בניתוח הורידו את כל הגידול כולל את בלוטות הלימפה), אזי שאין צורך בהקרנה מכיוון שאין למעשה מחלה, היינו, אין את מה להקרין. האם בתשובתך התכוונת שמקובל להקרין למייצר כאשר יש גידול שלא ניתן להסרה או שישנם מקרים וניסויים בהם בוצעה הקרנה למייצר למרות שאין באותו שלב גידול על מנת להקטין את הסיכוי שהמחלה תחזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאדנו
פרופ' חובב נחושתן12/05/2009איני מכיר כרגע ניסוים נוספי םבארץ סביר להניח שיש בעולם
על הקרנה התכוונתי לכך שיש הרבה שמקרינים אם היו בלוטות
ההוכות עדין לא חזקות אבל ניתן בהחלט לבפרש את הידע בידינו ולאמר שחולים להם היו בלוטות נגועות יש לשקול הקרנות למיצר
זה שינוי לעומת המצב לפני כמה שנים אז לא היו מקרינים
הצעתי לברר אם רופאי הקרנה כגון רופאי ההקרנה במוסדינו
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול משלים
פרופ' חובב נחושתן23/05/2009הטיפול המשלים היחיד שהוכח עד כה ב ניסויים עםשצי קבוצות ( נסויים בפאזה 3) הוא הטיפול בשלוב עם נוולבין שמקבל אביך
מענין כי בניסוי הראשון עליו דווח כמעט 50% מהחולים שטופלו בכמו לא הצליחו לסים את הטיפול
ובכל זאת היה רווח מהטיול כך שסביר להניח שגם אם אביך הפסיד טיפול אחד אין בך לאמר כי הטיפול אינו יעיל
אין לדעתי נתונים כמה זמן מהניתוח יש לבצע את הטיפול
הנטיה שלי שול רוב הרופאים היא כמובן להתחיל טיפול בזמן הקרוב ביותר האפשרי אך איני מכיר
נתונים שאומרים כי יש זמן שבו הטיפול אינו יעיל
לגבי טיפולים נוספים - ישנו ניסוי עולמי - מגריט שבו מנסים לחסן את החולים שמתאימים לניסוי
בארץ משתתפים מספר מרכזים בניסוי כולל תל השומר והדסה עכ
כדאי לברר על הנושא עם הרופא המטפל
הבעיה עם טיפולים אלטרנטיבים היא כי הם אלטרנטיבים כי לא נבדקו בדרכים המקובלות ולא אושרו
ולכן למרבה הצער איני כול להמליץ על טיפול אלטרנטיבי יעיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
