האם יש צורך בהקרנות?

מנהל הפורום

ד``ר מיה גוטפריד
ד"ר מיה גוטפריד
לקביעת תור אצל ד"ר מיה גוטפריד ללא פרסום בפורום
 
  • האם יש צורך בהקרנות?
    אביבה
    01/07/2010

    אבי (בן 76) אובחן בסרטן ריאה מסוג קרצינומה סקוומוס תאים גדולים ונותח לפני חודשיים וחצי. הוסרה אונת ריאה ולא נמצאו גרורות בלימפה. עם זאת, נמצאו בגבול הניתוח (ליד הסיכות) תאים סרטניים. הכירורג טוען שהחיתוך בוצע בין שתי שורות של הסיכות, כך שהוא מרוחק כחצי סנטימטר מהקצה בפועל, ואינו ממליץ על הקרנות. מאידך, האונקולוג ממליץ על הקרנות בגלל חוסר הוודאות.
    לאור גילו של אבי והיותו בעל קוצב לב ואי ספיקת כליות קלה-בינונית, ולנוכח תופעות הלוואי הקשות של 30 הקרנות (כפי שמציע הרדיולוג) , האם היית מציע להיכנס לתהליך של הקרנות?
    בנוסף, מהם הסיכונים העיקריים של ההקרנות, ומהו הסיכון לקריסת ריאה (סיכון עליו הצביע הכירורג)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם יש צורך בהקרנות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקרנות

    פרופ' חובב נחושתן
    02/07/2010

    על ההקרנות והסיכון מהן צריך להמליץ מומחה להקרנות
    שכן הסיבוכים מהטיפול הקרינתי מאד תלויים בגודל ומיקום האיזור המוקרן
    לא מדובר כאן על טיפול כמותרפי סיסטמי
    אם היו שוליים ניתוחיים נגועים בתאי גידול יש בהחלט סיכוי לחזרה מקומית
    ולכן אם ההקרנות לא מאד קשות יש לשקול את המתן שלהן
    לאור כל זאת כדאי לדעתי להתיעץ עם מומחה קרינה
    ואם אינכם בטוחים לאור תשובה שונה משני רופאים
    מקסימום לפנות למומחה קרינה שני עם על החומר ועם האבא להערכה
    שכן כאמור אם היו שוליים חיוביים יש בהחלט הגיון להקרין ( בתלות במחיר הקלינו*

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו