שפה אחת או שתי שפות ?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שפה אחת או שתי שפות ?
    שושית
    01/12/2011

    שלום ד"ר בראל, אני עוזרת לגברת בת 94 בדיור מוגן .הבת שלה לא חיה בארץ אך מגיעה אחת ל-8 שבועות לביקור. הגברת במחלקה סיעודית בכסא גלגלים ואיננה משתפת פעולה כמעט בכלל. היא מבינה כמעט הכל אך לא משתתפת בשיחות ונוטה להיות אדישה. אם זאת, היא מגיבה בדיבור בשפת האם שלה, פולנית. צוות המטפלים בדיור המוגן וכן מטפלות פרטיות אינן מדברות פולנית. אני שוקלת לחפש בעבורה מישהו דובר פולנית שיבוא לדבר איתה פעמיים בשבוע כדי שבעיקר לא תשכח לדבר בכלל. אם זאת אני מקבלת תגובות שונות מאנשים שאומרים שאם אקל עליה בכך, היא בכלל לא תרצה לדבר בעברית. שאלתי : האם נכון לתת לה לברוח לפולנית או להכריחה (לא בכוח ולא באיומים כמובן אלא להתעקש שתענה למדברים אליה בעברית-בעברית).תודה שושית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שפה אחת או שתי שפות ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שפה אחת או שתי שפות ? - תגובה

    ד``ר מאיר בראל
    02/12/2011

    טרם גיבוש הגישה הטיפולית יש לבצע אבחנה על ידי אבחון פסיכוגריאטרי.
    מתאורך נראה שהגברת סובלת מדכאון. בבדיקה יש לקבוע האם הנטייה לחזור לשפת האם היא ביטוי של ירידה קוגניטיבית משנית או שמא הדכאון משני לדמנציה לא מאובחנת. ידוע שבחולים דמנטים ישנה נטייה לחזור לשפת האם ואין שום טעם לכפות עליהם לחזור להשתמש בשפה ה"חדשה". נראה ששפת האם מושרשת יותר חזק ושגם בחולי כמו בבריאות נוהגים אותם כללים: אחרון נכנס, ראשון יוצא וכן אם את רוצה לעזור למישהו שנמצא "למטה" ואינך יכולה להעלות אותו אליך, רדי אליו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו