מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ראוקוטן לחודשיים שלושה?ישראל05/02/2013
ביתי סובלת שנים מפצעים, לאחרונה הציעו לה לקחת ראוקוטן, נאמר לה שצריך לקחת את זה חצי שנה ושבתקופה זו אסור להיות בהריון.
מסיבות אישיות היא לא יכולה להתחייב לזה, אבקש לשאול אם יש אפשרות שהיא תתחיל לקחת, כאשר יתכן שתפסיק לאחר חודשיים שלושה. האם יש סיכוי שזמן קצר מחצי שנה יעזור לפצעים, האם הפסקה לפני חצי שנה יכולה להזיק משהו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ראוקוטן לחודשיים שלושה? - תגובה
יפית כהן06/02/2013ישראל שלום וברוך הבא לפורום,
בהתייחס לשאלתך ובהסתייגות כי לא איבחנתי את עור הפנים של בתך אציין ראשית, כי רואקוטן הינה תרופה הניתנת בד"כ למצבים הבינוניים הקשים של אקנה ו/או במצבים בהם לא נראתה הטבה או שיפור בתרפיות טיפול תרופתיות או מערכתיות אחרות.
כמו כן, רואקוטן נרשם תדיר ע"י רופאים למצבים בהם מאובחנת בעור הפנים פעילות יתר של הפרשת בלוטות החלב הניראת על פני העור כריבוי גבשושיות קטנות צהבהבות על עור הפנים. מניסיוני, במצבים בהם מאובחנת גם היפראקטיבציה של בלוטות החלב רואקוטן במיקרים רבים אכן מביא לשיפור ניכר ביותר.
כמו לכל תרופה גם לרואקוטן ידועות מס' תופעות לוואי. אחת מתופעות הלוואי הידועות הינה טרטוגניות קרי, היווצרות מומים בולד עם הינה נלקחת במהלך הריון על כן זו הסיבה שתרופה זו אסורה לשימוש חד משמעית במהלך ההריון!
התרופה ניתנת בד"כ לתקופה של מס' חודשים במינון אשר נקבע בד"כ בהתאם למשקל הגוף, גיל, מצב תפקודי הכבד, חומרת האקנה וכמובן היסטוריה רפואית ותרופות הניטלות במקביל.
בדיקות דם לצורך בדיקת שומנים בדם ותפקודי כבד נערכות טרם נטילת התרופה ובמהלך התקופה של נטילת התרופה ולאחריה שכן, רואקוטן יכול לגרום לעלייה של אינזימי כבד דבר המצריך בד"כ הפסקה של התרופה.
שיפור והטבה בפצעים ובנגעי העור ניראים מניסיוני בד"כ רק אחרי מס' חודשים של שימוש. עוד אציין כי ההטבה המתקבלת הינה אינדווידואלית ביותר וכמובן תלויה במצב האקנה ובגורמים המשתנים מחולה לחולה. אדגיש בנוסף, כי במיקרים רבים במהלך החודש הראשון ויותר לנטילת התרופה ניראת במיקרים רבים אפילו החרפה הן במצב הנגעים והן ברמת היובש האופינית מצב המכונה Xerosis.
על כן, לא הייתי ממליצה להתחיל ליטול את התרופה מתוך מחשבה להפסיק הטיפול תוך חודשיים או שלושה חודשים. עוד אציין כי לבטח לא הייתי ממליצה להתחיל ליטול התרופה ולהפסיקה מבלי להתייעץ עם הרופא המטפל!
לסיום אציין, כי במידה ומתכננים הריון יש צורך לחכות כשלושה חודשים מרגע הפסקת התרופה. בארה"ב לדוגמא ההתוויה הינה לחכות כחודש ימים אך בישראל בד"כ ההמלצה הינה למקדם בטחון ארוך יותר.
לשאלות נוספות ניתן להתייעץ עימי טלפונית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

