ראוקוטן לחודשיים שלושה?

מנהל הפורום

 יפית כהן
יפית כהן
לקביעת תור אצל יפית כהן ללא פרסום בפורום
 
  • ראוקוטן לחודשיים שלושה?
    ישראל
    05/02/2013

    ביתי סובלת שנים מפצעים, לאחרונה הציעו לה לקחת ראוקוטן, נאמר לה שצריך לקחת את זה חצי שנה ושבתקופה זו אסור להיות בהריון.
    מסיבות אישיות היא לא יכולה להתחייב לזה, אבקש לשאול אם יש אפשרות שהיא תתחיל לקחת, כאשר יתכן שתפסיק לאחר חודשיים שלושה. האם יש סיכוי שזמן קצר מחצי שנה יעזור לפצעים, האם הפסקה לפני חצי שנה יכולה להזיק משהו?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ראוקוטן לחודשיים שלושה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראוקוטן לחודשיים שלושה? - תגובה

    יפית כהן
    06/02/2013

    ישראל שלום וברוך הבא לפורום,

    בהתייחס לשאלתך ובהסתייגות כי לא איבחנתי את עור הפנים של בתך אציין ראשית, כי רואקוטן הינה תרופה הניתנת בד"כ למצבים הבינוניים הקשים של אקנה ו/או במצבים בהם לא נראתה הטבה או שיפור בתרפיות טיפול תרופתיות או מערכתיות אחרות.

    כמו כן, רואקוטן נרשם תדיר ע"י רופאים למצבים בהם מאובחנת בעור הפנים פעילות יתר של הפרשת בלוטות החלב הניראת על פני העור כריבוי גבשושיות קטנות צהבהבות על עור הפנים. מניסיוני, במצבים בהם מאובחנת גם היפראקטיבציה של בלוטות החלב רואקוטן במיקרים רבים אכן מביא לשיפור ניכר ביותר.

    כמו לכל תרופה גם לרואקוטן ידועות מס' תופעות לוואי. אחת מתופעות הלוואי הידועות הינה טרטוגניות קרי, היווצרות מומים בולד עם הינה נלקחת במהלך הריון על כן זו הסיבה שתרופה זו אסורה לשימוש חד משמעית במהלך ההריון!

    התרופה ניתנת בד"כ לתקופה של מס' חודשים במינון אשר נקבע בד"כ בהתאם למשקל הגוף, גיל, מצב תפקודי הכבד, חומרת האקנה וכמובן היסטוריה רפואית ותרופות הניטלות במקביל.

    בדיקות דם לצורך בדיקת שומנים בדם ותפקודי כבד נערכות טרם נטילת התרופה ובמהלך התקופה של נטילת התרופה ולאחריה שכן, רואקוטן יכול לגרום לעלייה של אינזימי כבד דבר המצריך בד"כ הפסקה של התרופה.

    שיפור והטבה בפצעים ובנגעי העור ניראים מניסיוני בד"כ רק אחרי מס' חודשים של שימוש. עוד אציין כי ההטבה המתקבלת הינה אינדווידואלית ביותר וכמובן תלויה במצב האקנה ובגורמים המשתנים מחולה לחולה. אדגיש בנוסף, כי במיקרים רבים במהלך החודש הראשון ויותר לנטילת התרופה ניראת במיקרים רבים אפילו החרפה הן במצב הנגעים והן ברמת היובש האופינית מצב המכונה Xerosis.

    על כן, לא הייתי ממליצה להתחיל ליטול את התרופה מתוך מחשבה להפסיק הטיפול תוך חודשיים או שלושה חודשים. עוד אציין כי לבטח לא הייתי ממליצה להתחיל ליטול התרופה ולהפסיקה מבלי להתייעץ עם הרופא המטפל!

    לסיום אציין, כי במידה ומתכננים הריון יש צורך לחכות כשלושה חודשים מרגע הפסקת התרופה. בארה"ב לדוגמא ההתוויה הינה לחכות כחודש ימים אך בישראל בד"כ ההמלצה הינה למקדם בטחון ארוך יותר.

    לשאלות נוספות ניתן להתייעץ עימי טלפונית.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו