מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פצעי בגרות או שלא???סיון03/09/2013
בוקר טוב...
יש לי בעיה שמאוד מדאיגה אותי ומציקה לי
אני בת 24 , ואני חושבת שכבר עברתי את גיל ההתבגרות .
בכמה חודשים אחרונים התחילו לצאת לי פצעים בסנטר. ממה שקראתי באינטרנט זה קומדונים או משהו כזה. זה לא מופיע כפצע זה מופיע כמו שומן או שחור רק כשמתקרבים נוגעים וזה קטן ועם הזמן זה מתחיל להיתפתח לפצע וגודל ונהיה ראש לבן וכואב. אני חייבת לציין שלעולם לא סבלתי מפצעים , לא גנטיקה ולא משהו בסגנון.
אני לא מהבחורןת עם הפנים החלקות שלעולם לא יוצא להם פצעים. לפעמים היה יוצא פצע פה ושם לפני מחזור בלחי כזה יותר קרוב לשיער, פצע אדום והיה לוקח המון זמן לעבור כי אני עם פנים מאוד רגישות ונוטות לאדמומיות יותר. אבל הפצעים שהיו יוצאים לי בל לפוצץ אותם היו משאירים לי קצת צלקת אדומה ועם הזמן היה עובררר.
אך בסנטר לעולם לא היה ולא בתדירות כזאת , אחד עובר יוצא עוד אחד וכמעט כל פצע משאיר סימן אדמדם.
יש לי פנים בעייתיות ומאוד רגישות , בחורף סובלת מיובש נוראי ובקיץ פתאום במקומות מסוימים זה יבש ובמקומות אחרים שומני.
אני לא משתמשת בסבון קבוע אלא בסבון מוצק של ״דאב״. תמיד היה לי פחד להשתמש בכל סבון שלא יחמיר את היובש או משהו כזה. ואני משתמשת בחלב פנים של חברת ״גאיה״ מוצרים מינרליים .
אני חייבת לציין שאני נוטלת גלולות מינס בערך 7 שנים עם הפסקות ונוטלת כדורים ״אריוס״ לאלרגיה פעמיים ביום. והבנתי שגם סטרואידים עושים פצעים. האם זה נכון?
כשביקרתי אצל רופאת עור לראשונה בגלל פצעים הביאה לי ״זינדקלין״ ו״רטאויט״ . השתמשתי בזנדקלין והוא יחסית עוזר נקודתי אבל העור נורא מגרד אחרי השימוש בו
את הרטאויט לא ניסיתי כי אני מפחדת מכך המשחות שמקלפות . העור שלי נורא רגיש וזה בטח ישפיע עלי לא טוב
שמעי על לקטופיל מוס טיפולי. האם הוא יתאים לי?
יש גם לקטופי יאנג. אבל אני לא יודעת אם בגיל שלי יתאים לי יאנג
אשמח אפ תעזרי לי ותייעצי לי
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פצעי בגרות או שלא??? - תגובה
יפית כהן07/09/2013סיוון שלום וברוכה הבאה לפורום,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצעי בגרות או שלא??? - תגובה
איריס לוי09/09/2013שלום סיון וברוכה הבאה לפורום,
מסתבר כי אקנה אינה תוקפת מתבגרים בלבד, 80% מגילאי שנות העשרה ומאוחר יותר גם נשים וגברים סובלים מהתופעה בדרגות חומרה שונות, בגיל מבוגר האקנה נוטה להופיע כאקנה קשה ועיקשת עם נגעים עמוקים וכואבים יותר, מה שהופך את הבעיה מבעיה פיזית – פיזיולוגית לבעיה חברתית. מעבר להשפעה האסתטית, ישנה גם השפעה על הדימוי העצמי , השלכות חברתיות והתנהגויות המהוות מטרד ומקור לסבל פיסי ורגשי כאחד, מבוכה רבה וחוסר בטחון.
הסיבות לאקנה בגיל מבוגר הן רבות ומגוונות: עצבנות חרדה ומתחים נפשיים, שימוש בתכשירים קוסמטיים המכילים מרכיבים שומניים (אקנה קוסמטיקה) ומוצרי שיער לטיפול ועיצוב השיער אף הם עלולים להביא ליצירת קומודונים (שחורים, שומנים) , בעיות של עודף רעלים בגוף, כולסטרול, תזונה לקויה, בעיות במערכת העיכול, גנטיקה, חיידקים P.ACNE. הממוקמים בתוך בלוטות החלב, בלוטות השומן, אלה מתרבים במהירות וגורמים לתגובה דלקתית המופיעה בצורות של נגעים מוגלתיים עמוקים וכואבים בדרגות שונות המותירים אחריהם כתמים אדומים/חומים תופעה ידועה המכונה פיגמנטציה שלאחר דלקת. בהם ניתן לטפל בעזרת קרמים מבהירים, מדכאי יצור פיגמנט המלנין, טכנולוגיית IPL , ופילינג כימי שטחי.
ובהסתייגות שלא ראיתי במה מדובר לעיתים, אותם התופעות המתוארות, ציטוט: "יש לי פנים מאוד רגישות ונוטות לאדמומיות יותר, יש לי פנים בעייתיות ומאוד רגישות , בחורף סובלת מיובש נוראי ובקיץ פתאום במקומות מסוימים זה יבש ובמקומות אחרים שומני" גמר צטט. ניתן לאפיין כסבוריאה הבעיה שכיחה בגיל ההתבגרות וגם בגילאים בוגרים יותר ולעתים היא מופיעה בשילוב עם נגעי האקנה.
הטיפול בסבוריאיה בפנים נעשה בשילוב עם טיפולים במכון להרחקת שכבות השומן באזור הנגוע וטיפול יום יומי עם תכשירים מרגיעים בעלי מרקם קליל על בסיס מימי, אנטי בקטריאליים ואנטי פטרייתיים המונעים התפתחות של הבקטריה ומחזקים את מנגנון ההגנה הטבעי בעור, בתוספת של חומצת השומן גאמה לינולאית מסוג אומגה 6 הידועה בפעילותה להפגת מצבים דלקתיים וככלי עזר חשוב לשמירה על בריאות העור ורמת הלחות בו.
לכן יקירה, היות וטיפול עצמי שגוי ו/או לא זהיר עלול לגרום לנזק עתידי רב עד כדי צלקות וכיעור הפנים, אמליץ לך לפנות לקוסמטיקאית מקצועית, פרא רפואית המתמחה בטיפול בעור אקנתי, אשר תאבחן את התופעה, תמליץ על הטיפול הנכון בעזרת התכשירים המתאימים, תדריך אותך לטיפול עצמי יום יומי ותדע לכוון אותך אם ובאיזו תדירות עליך לעבור טיפול קוסמטי יסודי יותר בהתאם לסוג העור ומצבו.
ולאקנה שאינה מגיבה לטיפול עם תכשירים מקומיים סיסטמתיים אמליץ לשלב טיפול בטכנולוגיית IPL טיפול המומלץ ע"י רופאים ומתבסס על טיפול מערכתי יעיל במיוחד לצמצום ואף להשמדת חיידקי האקנה P. ACNE ללא גרימת נזקים או תופעות לוואי כלשהן. לצערי לא ניתן לשפר את מרקם העור רק עם לקטופיל,
חתימה טובה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

