מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אקנה רוזאציהלימור01/04/2014
היי ,
דיי חדשה בפורום הזה .
בגיל 16 סבלתי מאקנה בנונית אפשר להגיד הלכתי לרופא עור הוא המליץ לי על רוקוטאן אבל לא רציתי לקחת כי אמרו לי כל מיני דברים על הכדור למרות שהוא עושה פלאים (היום אני מצטערת שלא לקחתי) והתחלתי לנסות טיפול קוסמטיקאי שאגב דיי עזר אבל השאיר חורים ואדמומיות עם השנים. היום אני בת 23 הובחנתי אצל רופא עור כסובלת מרוזאציה קלה יחסית באזור הלחיים ולפעמיים פצעים אדומים בפנים והוא רשם לי לקחת כדורים מינציקלין ואת המשחה רוזקס.
רציתי לדעת האם מישהו נטל את הכדורים והשתמש במשחה?
יש המלצות? זה עושה שיפור בפנים?
אני מתנגדת מאז ומתמיד לבלוע כדורים מהחשש שזה יחזור לאחר שאפסיק.
האם רוזקס עושה בהתחלה אדמומיות ואם אפשר לקחת את הרוזקס בלי הכדורים?
זה מצב מאוד מציק ולעיתים מבייש ליד הסובבים אותי.
אנא תנו עצות!
תודה לימור .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אקנה רוזאציה - תגובה
יפית כהן26/04/2014למור שלום וברוכה הבאה לפורום,
בהסתייגות שלא איבחנתי את עורך אציין כי במידה ואובחן כי בעור פנייך אקנה רוזצאה אזי שתוכלי לקבל מידע רב על הפרעת עור זאת ודרכי התמודדות גם בפורום רוזציאה אשר בניהולי באתר Be ok
רצ"ב לינק לפורום:http://be.beok.co.il/Forum.aspx?ForumID=248&p=1
לידיעה כללית, רוזציאה הינה הפרעת עור פרוגרסיבית קרי, הפרעת עור היכולה להחמיר עם השנים במידה וזאת אינה מאובחנת ו/או שקיים עיכוב בטיפול או תרפיית טיפול שאינה הותאמה לתת סוג הרוזצאה. מהסמקות חוזרות ונישנות לאדמימות קבועה המלווה לעיתים עם נימי דם ופצעים דמויי אקנה ועד פגיעה ברקמת האף דבר השכיח יותר אצל גברים. תופעה ידועה נוספת במיוחד כשמדובר במצב של אקנה רוזצאה והמכונה Sebaceous hyperplasia, תופעה שבה נראות בלוטות חלב מוגדלות כתוצאה מסתימה של פתח תעלת זקיק השערה וכתוצאה, בליטות או גבשושיות בולטות או שטוחות בגון לבן, צהבהב או גון העור.
רוזקס הינו תכשיר המכיל חומר פעיל בשם מטרונידזול. תכשיר המשמש כ- Gold Standard במצבים של רוזציאה. התכשיר בעל פעילות אנטי חיידקית ויש להשתמש פעמיים ביום. הטבה בד"כ ניראת רק לאחר שימוש של כ- 8 עד 12 שבועות. מניסיוני בטיפול ברוזציאה התכשיר אכן יכול לגרום לרגישות או אדמימות בחלק מהמיקרים. חלק מפציינטים מגיבים טוב לטיפול ולחלקם התכשיר מניב שיפור קליל אם בכלל!
חשוב להדגיש כי כמו באקנה גם ברוזצאה הטיפול הינו מערכתי ומחייב אף שינוי תזונתי בשילוב טיפול תרופתי ופרוצדורות קוסמטיות לטיפול בפיצעונים, באדמימות ובנימי הדם אם אלו קיימים! מוצרי חלב, סוכרים, ביצים, חצילים נימנים מבין מיני המזונות הידועים כמחמירים את האדמימות האופיינית והידועים בחלקם כמזונות המעלים רמות היסטמינים!
מניסיוני בטיפול ברוזציאה אציין כי טכנולוגיות העושות שימוש ב- IPL בשילוב גלי רדיו יכולות להיטיב עד מאד עם האודם האופייני ונימי דם אם אלו קיימים.
רצ"ב מחקר בנושא זה שפורסם בשנת 2008 ואשר התפרסם במגזין :
The journal of clinical and Aesthetic dermatology
אנטיביוטיקה מסוג מינוציקלין או דוקסיצקלין נמנות מבין האנטיביוטיקות לטיפול ברוזצאה אך לצערי, לא אחת ניראות תופעות לוואי כתוצאה משימוש באנטיביוטיקה במיוחד אם אלו ניטלות לתקופה ארוכה מאד!
חשוב לדעת אם בוצעה בדיקה בעור פנייך לגילוי טפיל הדמודקס? בדיקה המבוצעת באמצעות זכוכית מגדלת קטנה דרמטוסקופ והמאפשר אבחון של הטפיל בד"כ אם זה קיים ניתן לצפות בזנב הטפיל. הבדיקה והאבחון חשובים שכן לעיתים נירשם אף טיפול אנטי פרזיטרי במידה ונמצאו רמות גבוהות של הטפיל.
בנוסף, שימוש בתכשירי קוסמטיקה ייעודיים הינו אבן יסוד בכל תרפיית טיפול כל זאת ועוד כשמדובר ברוזצאה.
שמוש בקרם הגנה חשוב ביותר! תוכלי לקרוא על בחירה נכונה של קרם הגנה לרוזציאה
גם כן בפורום רוזציאה שכן יש המון מה לכתוב בנושא!
קרם לחות ייעודי לרוזציאה מומלץ אף הוא שכן ידוע במיקרים רבים כי קיים ליקוי במחסום ההגנה של העור כאשר מדובר ברוזציאה וכתוצאה איבוד מים מהיר מפנים העור לסביבה החיצונית הגורם לעור מיובש גם אם הינו שמנוני!
בברכה,
יפית כהן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

