מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התאמת מספר בניתוח קטרקטלודמילה02/02/2012
אני בת 56, עם מספר 7- וצילינדר 0.7 בעין שמאל, ומספר 5.5- וצילינדר 2 בעין ימין. צריכה לעבור ניתוח קטרקט, יש לי הצעות שונות לתיקון הראיה, לאיזה מספר כדאי לכוון כדי לקבל ראיה אופטימלית לקרוב ולרחוק ואם אפשר להקטין את התלות במשקפיים. אני לא מעוניינת בעדשות מולטיפוקליות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התאמת מספר בניתוח קטרקט - תגובה
פרופ' גיא בן סימון02/02/2012שלום רב
ישנן מספר גישות לקוצר ראיה
להסיר את המשקפיים לרחוק כאשר יהיה צורך במשקפי קריאה בלבד
להתאים עין אחת ראיה לרחוק ועין שניה לקרוב - מונו-ויזין
להשאיר מספר מסוים לרחוק מאחר שאת רגילה ללכת עם תיקון מספר רב של שנים
ההחלטה צריכה להעשות בשיתוף הרופא המנתח, ולאחר שתביני את היתרונות בכל אפשרות
בהצלחה!
דר' בן סימון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טמסולוסין וניתוח קטרקטמירי23/01/2012
בן זוגי קיבל תרופה המכילה טמסולוסין הדרוכלוריד 0.4 מ"ג.
התרופה מיועדת לטיפול בפרוסטטה מוגדלת.
בעלון לצרכן המצורף לתרופה רשום : "מי שלוקח או לקח בעבר את התרופה וצריך לעבור ניתוח קטרקט בעיניים, תתכן במהלך הניתוח תופעה של אישון מצומצם שאינו מתרחב וכן רפיון של החלק הצבעוני בעין-IFISׂ."
.
מנסיונכם האם החשש שיקרה כמתואר אכן מתממש ומה הסיכון בכך?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טמסולוסין וניתוח קטרקט - תגובה
ד``ר יורם שוחט23/01/2012מדובר בתופעה מוכרת בגברים המטופלים בתרופה זו. התופעה עלולה להקשות על ביצוע הניתוח, ומגבירה את ההסתברות לסיבוכים. על המנתח לדעת מראש שקיימת אפשרות ל-IFIS. מנתח מיומן יוכל להתמודד עם המצב ללא סיבוכים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בעין וקטרקטשבע11/01/2012
האם לחולי קטרקט יש סיכוי גבוה יותר לסרטן העין, או שאין קשר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן בעין וקטרקט - תגובה
פרופסור שחר פרנקל12/01/2012לא, לחולי קטרקט אין סיכון מוגבר ללקות בגידולים תוך עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קטרקט בגיל 50אבי12/12/2011
אני בן 50 ולפני כ- 15 שנים עברתי מס' ניתוחי לייזר בעין אחד בלבד עקב צילינדר ללא הצלחה. אני לא רואה טוב בעין וממבט על אור אני רואה מן הילה כזאת ונקודת האור מתעוותת גם כשאני מרכיב משקפיים. נבדקתי במרפאת עיניים והומלץ לי לעבור ניתוח קטרקט בעין הזאת מאחר ומתחילה להופיע העכירות ולא ניתן לבצע שוב תיקון בלייזר. בעין השניה הומלץ לי לא לעשות כלום כי אני רואה בה טוב עם משקפיים.האם אתה ממליץ לי לעבר את הניתוח? האם ההילה יכולה להעלם לי ואני אראה טוב לאחר הניתוח? איזי עדשה מומלץ להשתיל? וכל המלצה שהנך יכול להוסיף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קטרקט - תגובה
ד''ר יובל דומניץ13/12/2011ההמלצה יכולה להיות רק אחרי בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי בבחירת עדשה לניתוח קטרקטיפה03/12/2011
אני בת 40 +
לא מרכיבה משקפיים
חצי עין אחת מכוסה בקטרקט למרות זאת עדיין רואה 6:6 בשתי העיניים.
ההתלבטות שלי נובעת מחוסר ידע ובקיום מגוון רחב של סוגי העדשות
האם עדשה רגילה לראייה מרחוק תחייב הרכבת משקפיים לקרוב?
האם כדאי לבחור בעדשה מולטיפוקלית לעין אחת? האם היא תמנע צורך במשקפיים לקרוב ולרחוק?
מה היתרון של עדשה קומודטיבית?
הקטרקט מפריע לי בצורה של סינוור ותחושה של גוף זר
מהי המלצתכם למצב שלי?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי בבחירת עדשה לניתוח קטרקט - תגובה
ד''ר יובל דומניץ04/12/2011רק אחרי בדיקת עיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקושי בבחירת עדשה לניתוח קטרקט - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/12/2011שלום יפה,
1. השתלת עדשה מכוונת למרחק תאפשר ראיה טובה למרחק ללא משקפיים, אך יידרשו משקפיים לקרוב. אפשר להשתיל עדשה המכוונת לטווח הביניים, שתאפשר תפקוד סביר ללא משקפיים במצבים רבים, אך יידרשו משקפיים למרחק ומשקפיים לקריאה (אפשר מולטיפוקאל).
2. לא מקובל להשתיל עדשה מולטיפוקאלית בעין אחת. אם יש התחלת קטרקט גם בעין השניה, אפשר לשקול השתלת עדשה מולטיפוקאלית בשתי העיניים. יש לזכור שלא כולם מתאימים לעדשה כזו. ישנו גם פתרון הנקרא "מונו-ויז'ן", שבו משתילים עדשה חד מוקדית, ומכוונים עין אחת למרחק ואת השנייה למרחק הביניים. מצב זה מאפשר ראייה טובה לרוב הטווחים ללא משקפיים, כאשר עין אחת משלימה את השניה.
3. עדשה אקומודטיבית מיועדת, כמו המולטיפוקאלית, לאפשר ראיה לקרוב ולרחוק. בפועל, בד"כ מתאפשרת עם עדשה כזאת ראיה למרחק ולטווח הביניים, ולקריאה יהיה במקרים רבים עדיין צורך במשקפיים. לעדשה אקומודטיבית פחות הפרעות אופטיות (כגון סנוורים או הילות) מאשר למולטיפוקאלית. (יש לציין שההפרעות האופטיות במולטיפוקאליות נוטות להשתפר עם חלוף זמן ממועד הניתוח).
4. כדי להחליט מה הפתרון העדיף עבורך יהיה עלייך להתייעץ ישירות עם הרופא שלך,
ולדון באפשרויות הקיימות.
5. תחושת הגוף הזר אינה קשורה לקטרקט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קטרקט - פרופיל צבאישרית29/11/2011
לאחי יש עין אחת לא רואה כתוצאה מסיבוך של קטרקט . מה יהיה הפרופיל הצבאי שלו ?
בעין השנייה הוא רואה מצויין והטווח ראייה שלו גדול ,אך יש לו חלק מת שבו הוא לא רואה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קטרקט - פרופיל צבאי - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/12/2011הפרופיל ייקבע על פי מידת החסר בשדה הראיה. מציע להפנות השאלה ללשכת הגיוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)






