ניסטגמוס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ניסטגמוס
    עינב
    14/05/2009

    שלום, כשבני היה בן חודש שמתי לב כי עיניו מרצדות ואינו ממקד מבט.
    עד גיל 5 חודשים היה נראה כי אינו רואה כלל, אך מאז ישנו שיפור בתפקוד תוך שימוש בראייה.
    כיום, הוא בן שנה כבר עבר בדיקת MRI שתוצאותיה תקינות כמו כן עבר בדיקת VEP שתוצאותיה לא תקינות ומצביעות על קבלת מענים קונסיסטנטים מכל עין בתבנית לקויה, המענים מכילים גל חיובי בולט שהוא מאוחר מאד ולפניו רמז לגל נוסף מוקדם יותר שהוא נחות מאד (מה זה אומר????)

    בשיחה של הרופאים עם הנוירולוגית עלתה תשובה כי שילוב של חוסר מיאלניזציה (שאת זה בסופו של דבר כן מצאו בבדיקת MRI) ובדיקת VEP לא תקינה יכול להסביר איחור והפרעה בתפקוד ראייתי
    שאלתי האם ניתן לעשות משהו בנוגע למיאלניזציה? האם תזונה מסויימת, ויטמינים כלשהם או תרגילים כאלה ואחרים יכולים לעזור?
    אודה על תשובתך
    עינב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניסטגמוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראייה לקויה

    ד''ר עידי מצר
    14/05/2009

    הסבה לראייה הלקוייה יכולה בהחלט להיות קשורה להעדר שכבת בידוד (מיאלין) לעצבי הראיה. זאת ניתן לראות ב-MRI. בדיקת ה-VEP מראה על ליקוי בהולכת אותות הראיה מהעיניים למוח יתכן משנית לבעיה שתארת. דבר זה יכול להיות חלק ממצבים מולדים, מחלות של מערכת החיסון בגוף התוקפת מרכיבים עצמיים של הגוף כאילו היו גורם זר ועוד. כדאי להתייעץ בנושא זה עם הנויירולוגית ילדים מאחר ומדובר בבעיה המערבת לא רק את מערכת הראיה. כך גם לגבי הטיפול התרופתי שבהחלט קיים לחלק מהמקרים. רופאי העיניים מהווים כאן יותר גורם מסייע לאבחנה ופחות מעורבים עקרונית בטיפול...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו