רוחק ראיה - שתי חוות דעת שונות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • רוחק ראיה - שתי חוות דעת שונות
    אסי
    02/09/2009

    ביתי (בדיוק בת ארבע) פיתחה בחודשים האחרונים פזילה קלה בעין ימין לכיוון האף.

    הפזילה היא כמעט בלתי מורגשת (רק אני בתור אמא שמתי לב לכך. גננות ,משפחה לא שמים לב לכך) הפזילה היא רק לעיתים כשהיא מנסה להתמקד בחוזקה במשהו ספציפי.

    היא מצליחה לבצע פעולות במדויק כגון השחלה של חרוזים קטנטנים, עיון בספר במרחק סביר וכו'

    חוות דעת מטעם קופת חולים, של רופאת עינייםמומחית ומוערכת שכמעט בלתי אפשרי להשיג אצלה תור, לאחר הרחבת אישוניםהינה בשתי העיניים6.5+ ונתנה מרשם להתחיל ב: 4.5+ בשתי העניים (יותר מזה לדעתה הילדה לא תוכל להתמודד כרגע.) .ביקשה לחזור אליה בעוד 3 חודשים וכן הפנתה ללכת לאורטופיסטית הכל תחת הקופה...

    חוות דעת שניה באופן פרטי, (לאחר שממש לא האמנו בתור הורים ערניים ,כי לביתנו קשיים בראיה),ניתנה ע"י פרופסור - ראש מחלקת עיניים באחד מבתי החולים המובילים, לאחר הרחבת אישונים.גם הוא סובר שמדובר ברוחק ראיה אך במספרים שונים מחוות הדעת הקודמת, בשתי העיניים בסביבות 5+ ונתן מרשם ל: 3+ 2.5+ (יותר מזה לדעתו הילדה לא תוכל להתמודד כרגע.) טוען שאין כל צורך בתרגילי עינים אצל אורטופיסטית. מבקש שנחזור אליו בעוד 4 חודשים ולאחר מכן כל 6 חודשים. הכל באופן פרטי...



    1) אנחנו מאד מבולבלים באיזו שיטה לנקוט? איזה מספר משקפיים להזמין? האם יש לפרופסור ידע ונסיון, שמצדיק המשך מעקב של שנים מרובות אצלו בתשלום פרטי מלא, הכרוך בנסיעות ארוכות ממקום מגורינו?

    2) מה הסיכוייםהסטטיסטיים, שביתנו תהיה בשליש שבסופו של דבר יפטר מהמשקפיים בסביבות גיל ההתבגרות, לאור העובדה שהתחילה לפזול רק לאחרונה ולא נראה לנו כי הבעיה מולדת?

    3) האם מספר 5+,6+ שמתגלהבגיל ארבע יותר חמור ממספר זהה שמתגלה בגיל צעיר יותר כגון שנה שנתיים, לגבי הצפי לסיום טיפול בהצלחה (ללא פזילה וללא משקפיים )?

    3) האם שווה להשקיע בעדשות יקרות דקות שיותר אסטטיות, מן ההתחלה למניעת פגיעה רגשית חברתית בבת. או שבחודשים הקרובים נצטרך להחליף למספר שיותר קרוב למספר האמיתי שלה,וההשקעה תרד לטמיון?

    4)לגביי,אני ,האמא - מגיל ההתבגרות אני מודעת לעובדה שעין שמאל שלי יותר חלשה מעין ימין מאז חלפו כ-20 שנה.(אני בסוף שנות השלושים.) מעולם לא עקבתי אחרי העניין אצל רופא עינים או אופטומטריסט, כנראה המצב לא השתנה ולא החמיר, האם יש סיכון שאפתח עיו עצלה?חשוב שאאעקוב אחרי העניין מבחינה מקצועית? יש אפשרות לשפר את הראיה בעין שמאל ע"י תירגול עינים?



    בתודה ,אסי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רוחק ראייה

    פרופ` יאיר מורד
    02/09/2009

    תשובות
    1) אנחנו מאד מבולבלים באיזו שיטה לנקוט? איזה מספר משקפיים להזמין? האם יש לפרופסור ידע ונסיון, שמצדיק המשך מעקב של שנים מרובות אצלו בתשלום פרטי מלא, הכרוך בנסיעות ארוכות ממקום מגורינו?

    ההבדל בין הבדיקות יכול להיות שנובע מהשפעה שונה של טיפות הרחבת האישונים. בכל מקרה ההבדל הוא לא כל כך משמעותי בין שתי חוות הדעת.

    2) מה הסיכוייםהסטטיסטיים, שביתנו תהיה בשליש שבסופו של דבר יפטר מהמשקפיים בסביבות גיל ההתבגרות, לאור העובדה שהתחילה לפזול רק לאחרונה ולא נראה לנו כי הבעיה מולדת?

    אם אכן המספר הוא +6.5 הסיכוי שהוא ירד לאפס קטן. מאידך אם הוא ירד מתחת ל +2-3 יתכן שהיא לא תזדקק למשקפיים. קיים סיכוי קטן כזה.

    3) האם מספר 5+,6+ שמתגלהבגיל ארבע יותר חמור ממספר זהה שמתגלה בגיל צעיר יותר כגון שנה שנתיים, לגבי הצפי לסיום טיפול בהצלחה (ללא פזילה וללא משקפיים )?

    כמובן שעדיף היה שלא היתה מופיעה פזילה. אם הייתם בודקים בגיל שנה ונותנים כבר אז משקפיים הייתם מונעים את הופעת הפזילה.
    לכן צריך לבדוק כל ילד.

    3) האם שווה להשקיע בעדשות יקרות דקות שיותר אסטטיות, מן ההתחלה למניעת פגיעה רגשית חברתית בבת. או שבחודשים הקרובים נצטרך להחליף למספר שיותר קרוב למספר האמיתי שלה,וההשקעה תרד לטמיון?

    לא כדאי להשקיע בעדשות יקרות - ממילא קצב ההחלפה הוא גדול

    4)לגביי,אני ,האמא - מגיל ההתבגרות אני מודעת לעובדה שעין שמאל שלי יותר חלשה מעין ימין מאז חלפו כ-20 שנה.(אני בסוף שנות השלושים.) מעולם לא עקבתי אחרי העניין אצל רופא עינים או אופטומטריסט, כנראה המצב לא השתנה ולא החמיר, האם יש סיכון שאפתח עיו עצלה?חשוב שאאעקוב אחרי העניין מבחינה מקצועית? יש אפשרות לשפר את הראיה בעין שמאל ע"י תירגול עינים?
    יכול להיות שגם לך יש רוחק ראייה קל. כדאי לבדוק.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו