מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אסטיגמציה - תינוק בן 10 חודשיםדנה03/09/2009
שלום,
בני בן ה- 10 חודשים אובחן (באופן אקראי: בבדיקה ששללה פזילה) כמי שלוקה באסטיגמציה (צילינדר).
הרופאה הבהירה כי אין מניעה מהרכבת משקפיים וכי אחרת עלול להוביל לעין עצלה.
הערכים הכתובים הינם כדלקמן:
Sph Cyl Axis
OD -2.5 +3.5 90
OS -2.0 +3.0 90
אציין כי הבדיקה הראשונה נערכה כשהיה בן 4 חודשים ואז ביקשה הרופאה שנגיע שוב לכשיגדל. בבדיקה השניה הטיפות להרחבת האישונים במרפאה לא השפיעו עליו, ולכן נערכה הבדיקה הקובעת לאחר הרחבת אישונים באמצעות טיפות אטרופין שנרקחו במיוחד.
שאלותיי הן:
1. האם יש אכן לפי הממצאים צורך בהרכבת משקפיים?
2. האם יש צורך בחוות דעת נוספת?
3. האם יש סיכוי כי לא יזדקק למשקפיים בעתיד?
4. האם יש קשר בין ליקוי זה ובין קוצר ראיה?
מיותר לציין כי הקושי הוא שלי והוא מנטאלי (עד כמה תוגדר זהותו כמרכיב משקפיים, כיצד ישפיע עליו חברתית וכו').
אודה על תשובותיך.
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראי תשובות לאחר השאלות
ד''ר עידי מצר03/09/2009טיגמציה - תינוק בן 10 חודשים
שלום,
בני בן ה- 10 חודשים אובחן (באופן אקראי: בבדיקה ששללה פזילה) כמי שלוקה באסטיגמציה (צילינדר).
הרופאה הבהירה כי אין מניעה מהרכבת משקפיים וכי אחרת עלול להוביל לעין עצלה.
הערכים הכתובים הינם כדלקמן:
Sph Cyl Axis
OD -2.5 +3.5 90
OS -2.0 +3.0 90
אציין כי הבדיקה הראשונה נערכה כשהיה בן 4 חודשים ואז ביקשה הרופאה שנגיע שוב לכשיגדל. בבדיקה השניה הטיפות להרחבת האישונים במרפאה לא השפיעו עליו, ולכן נערכה הבדיקה הקובעת לאחר הרחבת אישונים באמצעות טיפות אטרופין שנרקחו במיוחד.
שאלותיי הן:
1. האם יש אכן לפי הממצאים צורך בהרכבת משקפיים? כן
2. האם יש צורך בחוות דעת נוספת? לא
3. האם יש סיכוי כי לא יזדקק למשקפיים בעתיד? לא
4. האם יש קשר בין ליקוי זה ובין קוצר ראיה? לא
מיותר לציין כי הקושי הוא שלי והוא מנטאלי (עד כמה תוגדר זהותו כמרכיב משקפיים, כיצד ישפיע עליו חברתית וכו'). המשקפים דינם במקרה זה כתרופה לטיפול בראיה לקוייה. אי מתן המשקפיים עלול לגרום לחוסר הבשלה והתפתחות תקינה של המוח מבחינת ראיה מה שקרוי עין עצלה. עד לגיל בית הספר אין בעייה חברתית בדרך כלל, כך שארוכה הדרך עד שתזדקקו להתמודדות חברתית.
בהצלחה.
אודה על תשובותיך.
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)





