אסטיגמציה - תינוק בן 10 חודשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אסטיגמציה - תינוק בן 10 חודשים
    דנה
    03/09/2009

    שלום,
    בני בן ה- 10 חודשים אובחן (באופן אקראי: בבדיקה ששללה פזילה) כמי שלוקה באסטיגמציה (צילינדר).
    הרופאה הבהירה כי אין מניעה מהרכבת משקפיים וכי אחרת עלול להוביל לעין עצלה.
    הערכים הכתובים הינם כדלקמן:
    Sph Cyl Axis
    OD -2.5 +3.5 90
    OS -2.0 +3.0 90
    אציין כי הבדיקה הראשונה נערכה כשהיה בן 4 חודשים ואז ביקשה הרופאה שנגיע שוב לכשיגדל. בבדיקה השניה הטיפות להרחבת האישונים במרפאה לא השפיעו עליו, ולכן נערכה הבדיקה הקובעת לאחר הרחבת אישונים באמצעות טיפות אטרופין שנרקחו במיוחד.
    שאלותיי הן:
    1. האם יש אכן לפי הממצאים צורך בהרכבת משקפיים?
    2. האם יש צורך בחוות דעת נוספת?
    3. האם יש סיכוי כי לא יזדקק למשקפיים בעתיד?
    4. האם יש קשר בין ליקוי זה ובין קוצר ראיה?

    מיותר לציין כי הקושי הוא שלי והוא מנטאלי (עד כמה תוגדר זהותו כמרכיב משקפיים, כיצד ישפיע עליו חברתית וכו').
    אודה על תשובותיך.
    דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראי תשובות לאחר השאלות

    ד''ר עידי מצר
    03/09/2009

    טיגמציה - תינוק בן 10 חודשים
    שלום,
    בני בן ה- 10 חודשים אובחן (באופן אקראי: בבדיקה ששללה פזילה) כמי שלוקה באסטיגמציה (צילינדר).
    הרופאה הבהירה כי אין מניעה מהרכבת משקפיים וכי אחרת עלול להוביל לעין עצלה.
    הערכים הכתובים הינם כדלקמן:
    Sph Cyl Axis
    OD -2.5 +3.5 90
    OS -2.0 +3.0 90
    אציין כי הבדיקה הראשונה נערכה כשהיה בן 4 חודשים ואז ביקשה הרופאה שנגיע שוב לכשיגדל. בבדיקה השניה הטיפות להרחבת האישונים במרפאה לא השפיעו עליו, ולכן נערכה הבדיקה הקובעת לאחר הרחבת אישונים באמצעות טיפות אטרופין שנרקחו במיוחד.
    שאלותיי הן:
    1. האם יש אכן לפי הממצאים צורך בהרכבת משקפיים? כן
    2. האם יש צורך בחוות דעת נוספת? לא
    3. האם יש סיכוי כי לא יזדקק למשקפיים בעתיד? לא
    4. האם יש קשר בין ליקוי זה ובין קוצר ראיה? לא

    מיותר לציין כי הקושי הוא שלי והוא מנטאלי (עד כמה תוגדר זהותו כמרכיב משקפיים, כיצד ישפיע עליו חברתית וכו'). המשקפים דינם במקרה זה כתרופה לטיפול בראיה לקוייה. אי מתן המשקפיים עלול לגרום לחוסר הבשלה והתפתחות תקינה של המוח מבחינת ראיה מה שקרוי עין עצלה. עד לגיל בית הספר אין בעייה חברתית בדרך כלל, כך שארוכה הדרך עד שתזדקקו להתמודדות חברתית.
    בהצלחה.
    אודה על תשובותיך.
    דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו