שאלה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    ***
    03/12/2009

    שלום,
    בתי בת החודשיים נולדה עם שק דמעות חסום. בשל זיהום רציני היא אושפזה ביום בו היינו אמורים להשתחרר לאחר הלידה, לצורך מתן אנטיביוטיקה דרך הוריד. וגם שבוע לאחר השיחרור מהאישפוז היא אושפזה בשנית שוב בשל אותה סיבה. לאחר מתן האנטיביוטיקה בתוך הוריד בביה"ח, והשלמת הימים דרך הפה, גם נתנו לנו לשים לה תירוצידין במשך שבועיים...
    הרופא אומר לי שבכל פעם שאני רואה שמתחילה להיווצר דלקת, שאני אטפטף לה תירוצידין. זה נראה לי יותר מדי... לא?
    לגביי העיסוי אשר עליי לעשות:
    רופא אחד הוציא הפרשות מוגלתיות ע"י לחיצה ח-ז-ק-ה מאוד קצת מעל הנחיר לכיוון הזוית הפנימית של העין. ומסאג' חזק מזוית העין כלפיי מטה.
    מנגד, הרופא השני עיסה בעדינות רבה בזווית העין בתנועות מעגליות וכלפיי מטה לכיוון הנחיריים.
    איזו דרך נכונה יותר?
    יש לציין שלפעמים ההפרשות יוצאות רק ע"י ביצוע הדרך הראשונה שהזכרתי ובשניה לא יוצא כלום.
    האם נכון לעשות זאת חזק וכלפיי מעלה כדי להוציא את ההפרשות? לא גרמתי נזק חלילה בדרך זו?
    תודה ושבת שלום
    מירב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיהום חוזר עקב חסימה בדרכי דמעות

    ד''ר עידי מצר
    03/12/2009

    במקרים כפי שתארת אני ממליץ לבצע שטיפה וצנרור של דרכי הדמעות בהקדם האפשרי בכפוף לבטיחות הרדמה כללית קצרה בתינוק כה רך. בדרך כלל אני ממתין לגיל 3 חודשים ואז מבצע זאת בבית-חולים במסגרת אישפוז יום כירורגי. ההגיון מאחורי גישה זו היא שהנזק והסכנה בזיהומים קשים חוזרים באזור הפנים עולה על הסכנה מהרדמה כללית וסיבוכיה.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו