מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם מזותרפיה דומה לבוטוקוס?שוש16/08/2016
האם טיפול מזותרפיה דומה לבוטוקוס או חומצה הילאורונית?
זאת אומרת שאחרי שהחומר יוצא אז העור נפול, וחובה לעשות שוב מילוי בוטוקס.
ההבנתי שבמזותרפיה אין בעיה כזו, הפנים חוזרות למצב הרגיל,האם נכון? האם לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם מזותרפיה דומה לבוטוקוס? - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן20/08/2016בוטוקס מרפה שריר ולכן מוזרק לאזור המצח ומניפות העיניים , אחת ל3-6 חודשים .
חומצה היאלרורונית הוא חומר המדמה את רקמת החיבור הטבעית שלנו בעור ומשפר את הגמישו הלחות והמיצוק התת עורי , מוזרק 1-2 לשנה תלוי במבנה הפנים, גיל ,סוג העור , ועוד.
מזוטראפיה היא הזרקה שלעור של חומרים המכילים ויטמינים , חומצות היאלרורוניות לשטח ולא לעומק .
הפנים בכל מקרה חוזרות למצבן התהליך משפר , את מרקם העור .
כל הטיפולים צורכים תחזוקה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמזותרפיה
שוש21/08/2016תודה על התשובה
רוצה לחדד:בני מתחתן ורציתי לעשות טיפול במזותרפיה אך רק טיפול או שניים,
האם אפשרי? והאם יגרם נזק לפנים ברגע שאפסק?
פנים נפולות וכו.. או שיחזור למצב שלפני הטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרד באזור הסנטר לאחר צביעת זקןנתי16/08/2016
שלום
אני משתמש מזה תקופה בצבע לשיער אפור בזקן של חברת ג'אסט פור מן.
אני מרגיש קצת גרד באזור הסנטר והעור שבאזור הלסת התחתונה עד הצוואר.
לאחר הצביעה אתמול ממש נתקפתי בגרד בסנטר ובכל האזור של הלסת התחתונה. אך בלחיים ובשפם לא היה כלל גרד.
אין אדמימות, אין קילופי עור, הכל נראה רגיל (עד כמה שאני מצליח לראות מתחת לזקן), רק גרד.
הגרד ממשיך גם היום.
(בעבר סבלתי מגרד באזור הסנטר, אז היה לי קשקשים, כיום אני משתמש בקביעות בשמפו נגד קשקשים, ואין לי).
רציתי לשאול:
א. האם זו תגובה אלרגית או תוצאה של שימוש לא נכון?
ב. האם יכול להיות תגובה אלרגית שבאה לידי ביטוי רק בגרד ובלי אדמומית?
ג. אם זו אלרגיה, למה הגרד רק בסנטר ובכל התחתית שבאזור הלסת התחתונה, כשבלחיים ובשפם אין גרד?
ד. האם יש קשר לכך שלפני הצביעה חפפתי את הראש והזקן עם שמפו?
ה. מה יכול להרגיע את הגרד?
והמלצות כלליות, איזה סבון מתאים לפנים? איזה שמפו מומלץ להשתמש לזקן במקרה שלי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרד באזור הסנטר לאחר צביעת זקן - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן20/08/2016שלום נתי
רב התשובות לשאלות שלך הם כן .
אלרגיה יכולה להופיע גם מחומר שהעור מכיר אותו זמן רב ,יש לעתים סבוראיה המלווה קשקשת אודם וגרד על רקע של שינוי מזג אויר , מתח ,ודלקת מקומית.
כדאי להימנע לתקופה של שבועיים מכל חומר ואז לחזור עם מעט חומר באזור של שיער מאחורי האוזן לבדיקת רגישות עצמית .
במידה והדבר ממשיך פנה לרופא עור .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חששות בשל נקודת חן אצל ילד בן 4דן15/08/2016
שלום רב
לאחרונה שמתי לב לנקודת חן חדשה בגודל של כ 2 מ"מ בלחי של בני בן ה 4, הוא בעל צבע עור לבן (אשכנזי). עד כמה יש צורך להיות מודאגים במצב כזה אצל ילד בגיל הזה והאם יש צורך ללכת לרופא עור לבדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חששות בשל נקודת חן אצל ילד בן 4 - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן20/08/2016נקודות חן מופיעות בלידה, ילדות בגרות ובוגר .
לכן זה מאד סביר שנראה שומות על העור ,ממליצה על בדיקה תקופתית אצל מומחה עור ,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודת חן כחולה שהחלה לגרד לאחרונהאמאח15/08/2016
לבני בן השבע יש נקודת חן כחולה שטוחה מאז הוולדו. לאחרונה החלה להתרומם ולגרם לגרד מדי פעם ומכאן גם הופעת האודם סביבה( מצורפת תמונה). מוצא אביו תימני.
האם מסוכן ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודת חן כחולה שהחלה לגרד לאחרונה - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן15/08/2016לפנות לרופא עור לבדיקה ואבחנה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעי אקנה בקרקפת ללא אקנה בפניםדנה15/08/2016
האם נפוץ שיש פצעי אקנה בקרקפת ללא אקנה באיבר אחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקנה בקרקפת לא אקנה בפנים
ד``ר מוניקה אלמן15/08/2016כן ממליצה לפנות לרופא עור לקבל טיפול .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מניעת חזרה של חצ'קונים לאחר סיום טיפול בריאוקוטן.אנונימי15/08/2016
שלום ,
טופלתי בריאוקוטן למשך 9 חודשים- סה"כ מינון 8100 מ"ג .
גובה: 179 סמ משקל 70 קג
שתי שאלות לי אלייך:
1. לאחר סיום הטיפול נשארו לי כתמים כלים על העור( בעיקר באיזור הלחיים ).
רציתי לשאול איזה טיפול מומלץ במצב כזה?
האם יש טיפול שיכול להעביר לחלוטין את הכתמים ( כתמים במצב קל יחסית לא משהו חמור ולא משהו עמוק ) .
2. אני כבר חודש לאחר סיום הטיפול, בשבוע האחרון הופיעו לי שני חצ'קונים גדולים.
אני מורח משחה פעם ביומיים בערך ( קרם אדפרין ) במקומות שמועדים לפורענות ( איפה שהיה לי פעם חצ'קונים ) ובמקומות עם הסימנים.
אני גם מסתבן עם סבון לניקוי עמוק של LIfe לפנים.
רציתי לשאול איך אני מונע לחלוטין חזרה של חצ'קונים:
- איזה סבון מומלץ למרוח על הפנים? ( קשיח שייבש, עץ התה..) .
- גם בגב היה לי חצקונים ונעלם לי לגמרי אחרי הטיפול, באיזה סבון לסבן את הגב על מנת לשמר את המצב?
- האם יש עוד דברים שצריך על מנת לשמר את המצב בפנים ובגב ושלא יחזרו חצקונים?
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מניעת חזרה של חצ'קונים לאחר סיום טיפול בריאוקוטן. - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן15/08/2016שלום אנונימי
רואקוטאן היא תרופה מצוינת לא לצלקות או כתמים .
לאחר טיפול תמיד נשארים סימנים אדומים שדוהים במהלך החודשים מגמר טיפול . נטיל ת אדפרין מעולה להמשך טיפול בעור , וגם כתחזוקה ומניעת פצעים.
אין טיפול שיכול להעלים !!! לגמרי אך יש טיפולים מצוינים של לייזר או גלי רדיו רישתיים שיכוליםלעדן את העור רק 3 חודשים מגמר טיפול !
ואחרון לא לששפף אף פעם את העור זה מזיק לעור וגורם לפיגמנטציה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הופעת פצע בירך שהתפתח לפצע עמוקTah14/08/2016
ערב טוב, לפני כמה ימים הופיע לי פצע קטן בירך ולפני ששמתי לב הוא הפך לפצע עמוק, אדמומי וכואב. היה גם גוש קרש דם קטן שחור שהסרתי בעזרת פינצטה.
מצרפת תמונה של המקום, מה עליי לעשות?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמונה נוספת מקרוב
Tah14/08/2016
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמונה נוספת מקרוב - תגובה
ד``ר סמדר שרייבר22/08/2016הפצע נראה מכויב. אי אפשר לאמר מה הגורם, אפשרי עקיצה או דקירה. לפנות בהקדם לבדיקת רופא, ובינתיים להמנע מים או בריכה לפחות עד שמתרפא, ולשים יוד פולידין על הפצע 3 פעמים ביום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההופעת פצע בירך שהתפתח לפצע עמוק - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן27/08/2016לפנות לרופא עור .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בפטרת ציפורניים ברגלייםארז14/08/2016
שלום
יש לי פטרת בציפורניי הרגליים שחזרה כבר בפעם הרביעית
אחרי שתיית כדורים במשך השנים.
האם לקחת בפעם החמישית ?
האם יש סכנה בכדורים?
האם מישהו שמע שטיפול בשמן עץ התה עוזר או מרפא פטרת כזו?
האם מישהו מכיר טיפול שלא בכדורים שמצליח לרפא טוטלית את הציפורניים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בפטרת ציפורניים ברגליים - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן14/08/2016היי ארז לצערי אין ריפוי טוטאלי כי הפטריות בצורה של נבג או שמר קיימת בגוף האדם .
עצם החזרה כלומר יש לך נטיה לפטרת + תנאים המאפשרים לפטרת להיות פעילה .
לכן אם רו]א עור מחליט איתך לפי חומרת במצב + בדיקות דם אין סיבה לא לקחת כדורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלט וגרד בקעקוע שנעשה לפני כשנתייםת14/08/2016
אני בן 36 ולפני כשנתיים עשיתי קעקוע ביד (צבע שחור). ישנם תקופות בהן אזורים בקעקוע מעט מגרדים, בולטים והעור בהם קשה מעט. האם יכול להיות שמדובר ביובש ? והאם מומלץ למרוח קרם לחות. עלי לציין כי העור שלי יבש באופן כללי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלט וגרד בקעקוע שנעשה לפני כשנתיים - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן14/08/2016ממליצה להגיע לייעוץ מומחה לבדוק אם אין צלקת תת עורית או רגישות .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרם הגנה משמשרונן14/08/2016
שאלה עקרונית לגבי קרמי ההגנה - אומרים שצריך להמרך כל שעתיים לערך האם זה ללא קשר לחוזק הקרם (SPF) כלומר בין אם השתמשתי ב SPF 15 או ב SPF 50 אחרי שעתיים בשני המקרים כבר אין הגנה וכל ההבדל בין הקרמים זה שלמשך השעתיים המדוברות שלאחר המריחה ב SPF היותר חזק אפשר להיחשף לעומת שמש יותר חזקה או לעמוד רצוף בשמש למשך יותר זמן (במסגרת אותן שעתיים)?
אם זה אכן המצב זה אומר שליום יום כאשר לא כל היום נמצאים בחוץ אין כל צורך לעבור את ה SPF 30 ואולי עדיף להמנע מ 50 שמכיל ריכוז יותר גבוה של חומר פעיל שהוא לא ממש טוב לעור ולגוף?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרם הגנה משמש - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן14/08/2016SPF 15 במריחה של סמ לעור מאים לשעתיים , אבל במדינה חמה ולחה כמו שלנו המגמה למרוח מספר 40-50 , גם עקב הזעה ולחות .
אם לא יצאת במהלך היום אין צורך במריחה חוזרת , אבל אם היית בחוץ במהלך היום המלצה לחזור על המריחה פנים וגוף כאחד !
לגבי סוג ואופי הקרם זה קצת ניסוי ותהיה גם לפי העדפה אישית .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תכשירי הגנה מהשמש - מה הכוונה בהתוויות החדשות?ערן13/08/2016
בכל מה שקשור להגנה מפני קרני UVB הכל מאוד ברור לי.
כשרציתי בעבר לדעת אם תכשיר הגנה מגן מפני קרני UVA - גם זה היה מאוד ברור - הייתי יודע לחפש את ההתוויה: ״מסנן מעל 90% מקרני UVA״, שהייתה למשל על חלק מהמוצרים של אולטרסול.
אבל לאחרונה, התווית הזו נעלמה מכל המוצרים שהצלחתי למצוא בסופרפארם. הדבר הכי דומה לה היה ״90% מקרני UVA לפי התקן האוסטרלי״ - נשאלת השאלה מהו התקן האוסטרלי? התוויה אחרת שראיתי היא ״UVA״ מוקף בעיגול - ללא שום הסבר, מה זה אומר? התוויה שלישית לא ברורה היא UVA Balance או UVA/UVB Balance. מה זה האיזון הזה? כיצד ניתן ללמוד ממנו על מידת הסינון של UVA? והתוויה לא ברורה נוספת היא ״סינון טווח רחב של קרני UVA ו-UVB לפי ההנחיות של משרד הבריאות משנת 2014. נכנסתי להנחיות הנ״ל באינטרנט ולא הבנתי כלום, מלבד זה שכנראה כל ההתוויה החדשה קשורה לאיזשהן הנחיות חדשות של משרד הבריאות שמתבססות על תקנים אירופאים. מהם התקנים האירופאים? במה הם שונים מהתקן האוסטרלי? איך אני כצרכן יכול לדעת מה מידת הסינון של UVA בתכשיר מסוים? האם ההמלצה של לא מעט גופי מחקר העוסקים בקרינה ובסרטן העור - להימנע מתרסיסים - נכונה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תכשירי הגנה מהשמש - מה הכוונה בהתוויות החדשות? - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן13/08/2016שלום ערן
בתכשירי הגנה משמש החומרים יוצרים פילטר המגן מפני קרינת השמש לזמן קצוב, יש לאחר שעתיים למרוח שוב פנים וגוף כאחד .
לגבי מה כתוב או נעלם אין לי תשובה כי חברות קוסמטיקה לאומיות ובין לאומיות עומדות בתקן.
מהו תקן? FDA, CE ,או אוסטרלי רשויות הרגולציה לפי הם חברות הקוסמטיקה מחויבות
בשום קרם אין 100% הגנה , לגבי תרסיס אין התוויה שהוא מסוכן .
בעבר בתנאי מעבדה היה מספיק 15, וזה היה אם מורחים בצורה אחידה כ1סמ של חומר .
אבל אנחנו לא חיים במעבדה ולכן המינון של 40-50 במדינות חמות ולחות כמו ישראל יתנו הגנה בערב לשעתיים.
יש לקחת בחשבון כל אחר מזיע , צבע עור ,
לכן לגבי הכתוביות תוכל לשאול ישירות במייל לחברה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך! אשמח לתשובה לשאלותי
ערן13/08/2016אני מאוד מעריך את דברייך ואת הזמן שהקדשת לענות לי, ועם זאת, חבל שטרחת להתייחס לדברים שלא שאלתי לגביהם: לא שאלתי האם אני יכול להסתובב עם קרם ההגנה למשך יום שלם, או כל כמה זמן יש למרוח את תכשיר ההגנה, אבל תודה על התזכורת!
לגבי מה כתוב או נעלם, לא כל כך הבנתי למה התכוונת - כתבת שאין לך תשובה כי חברות קוסמטיקה לאומיות ובין לאומיות עומדות בתקן. הכוונה היא שאין לך תשובה? או שאין לך תשובה לגבי השאלה האם החברות עומדות בתקן? או משהו אחר?
אני יודע שקיימים כל מיני תקנים ושהם מחייבים את חברות הקוסמטיקה... אבל תודה על התזכורת!
לא שאלתי גם באיזה קרם יש 100% הגנה אבל תודה בכל אופן. גם לא שאלתי לגבי תרסיס אם יש התוויה שהוא מסוכן, מה שהתכוונתי לשאול הוא האם ההמלצות להשתמש בקרם ולא בתרסיס מוכרות לך, והאם את מסכימה איתן, או מניין הן מגיעות?
אני מתאר לעצמי שאוכל לשאול ישירות במייל לחברה, מה הכוונה בהתוויות, אבל אני מדבר על המסמך של משרד הבריאות - שאני מקווה שאת מכירה אותו, ויכולה להסביר לי מה הכוונה בהתוויות שמפורטות שם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך! אשמח לתשובה לשאלותי - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן13/08/2016האפשרויות לבחירה בין קרם או תרסיס היא על פי העדפה אישית !
תשלח שאילתה למשרד הבריאות ותקבל תשובה מהדוברת .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שפתיים נפוחות אדומות ורגישות לאחר כיליטיסרוני11/08/2016
שלום, היה לי לפני כחודשיים הרפס שהפך לזיהום משני, נתנו לי אנטיביוטיקה, השפתיים נשארו סדוקות ונפוחות ואמרו לי שיש לי כיליטיס ואנחנו לי למרוח בפנטן וכשאני בחוץ וזלין. ישנה הקלה רבה, השפתיים חלקות אך עדיין נפוחות ורגישות וכבר עברו כמעט שלושה שבועות. אמרו שהכיליתיס יכול להיות תגובה לאלרגיה, האם זו יכולה להיות הסיבה לנפיחות והרגישות? או האם זה עניין של זמן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שפתיים נפוחות אדומות ורגישות לאחר כיליטיס - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן12/08/2016האבחנות לא קשורות אחת לשנייה, ממליצה להתייעץ עם מומחה עור שוב לבדיקה חוזרת
וטיפול .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חריץ אדום לאחר שריטה בפנים של פעוטשמחה10/08/2016
שלום, בני בן השנתיים נשרט במעון. יום לאחר הפציעה הלכתי לקופת חולים ושאלתי אם יש צורך במדבקת פרפר.אמרו לי שזאת שריטונת ואין צורך.מצ"ב תמונה לאחר שבוע וחצי, יש לו חריץ אדום , יש מה לעשות בעניין כדי שלא תשאר צלקת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חריץ אדום לאחר שריטה בפנים של פעוט - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן12/08/2016בדרך כלל לא נשאר סימן העור מתחדש כל חודש ולכן צריך להיות סבלני לריפוי .
לאחר כחודש פני שוב לביקורת אצל הרופא עור .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסרת כתמי שמש ונמשיםדפנה10/08/2016
שלום רב,
חשוב לי להקדים ולציין שאני משתמשת קבוע בקרם פנים עם מקדם הגנה 30בחורף ו36 בקיץ ( בערך מגיל 19), לא משתזפת במכוון אף פעם והולכת עם כובע על מנת להגן על הפנים מהשמש. היום אני בת 36 ובמהלך הקיץ יוצאים לי הרבה נמשים על הפנים וגם כתמי שמש בצבע חום בהיר. בשנים הקודמות כל זה היה נעלם במהלך החורף וחוזר שוב בקיץ אך השנה ישנם כתמים שנשארו גם בחורף. זה מפריע לי מאוד וגורם לפנים שלי להיראות מאוד רע. רציתי לדעת מה השיטה המועדפת על מנת להסיר את הכתמים והנמשים הרבים שפזורים על כל הפנים?
בברכה,
דפנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסרת כתמי שמש ונמשים - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן12/08/2016שלום דפנה , נמש הוא נטייה גנטית להופעה של פיגמנט בחשיפה לקרינת UV.
יש נמשים שכל שנה בשמש למרות הזהירות יצאו ובעונה קרירה יותר ידהו , אפשר לטפל באמצעות משחות הבהרה , או IPL עם תוצאות יפות .
הנטייה להופעה קיימת כל החיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא התייחסת לשאלתי השנייה בנוגע לכוויה באמה- חשוב מאוד בשבילירומא09/08/2016
אני שוב מעלה את שאלתי: אם חס וחלילה השינוי בפגמנטציה באמה בעקבות הכוויה ישאר בולט ונראה לעין בצורה ברורה כעבור שנה מהכוויה עם כל ההקפדה על הוראות וההמלצות שלך. האם יש טיפול לזה בגיל הילדות (משחות, לייזר)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא התייחסת לשאלתי השנייה בנוגע לכוויה באמה- חשוב מאוד בשבילי - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן12/08/2016שלום רוז
בדרך כלל לא נשאר סימן כי מוקדם להוציא מסקנות .
יש זמן ריפוי של העור ויכול להיות שלא יהיה צורך בכל טיפול לאחר מכן .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
