גיל לטיפול בלסת תחתונה נסוגה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גיל לטיפול בלסת תחתונה נסוגה
    אמא
    16/12/2011

    בתי בת 14, רק עתה התחלפו כל שיני החלב שלה ורופא שיניים הפנה אותנו רק עתה לאורתודנט (בכל הפניות שלנו אמר שצריך לחכות עד התחלפות שיני חלב). האורתודנט אמר שיש צורך בפלטות (פנימיות) לצורך צמצום המרחק בין הלסת התחתונה - שנסוגה ב - 5 מ"מ ביחס לעליונה, אבל שהגענו מאוחר. בגלל שקיבלה וסת לפני שנתיים, ומצויה בסוף הגדילה, הסיכוי להצלחה לא גדול.
    האם רופא שיניים אמור היה להקדים להפנות אותנו לאורטודנט לפני שמסתיימת הגדילה?
    אודה להתייחסות - מה הסיכוי מנסיונכם להצלחת הטיפול בשלב זה? איזו אפשרות אחרת יש לצמצום המרחק בין הלסתות עכשיו?
    תודה על התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל לטיפול בלסת תחתונה נסוגה - תגובה

    ד``ר עתליה וסרשטיין
    16/12/2011

    5מ"מ אינו רווח משמעותי וכנראה מסיבה זו רופא השיניים לא הפנה אתכם קודם לכן לאורתודונט. אמנם בתקופת שיא הגדילה משיגים את עיקר השינוי ביחסי הלסתות באמצעות מכשור, אבל גם כעת טיפול יכול להצליח באמצעים שישפיעו בעיקר על עמדת השיניים העליונות יחסית לתחתונות, אם אתן מעוניינות בכך. מלבד זאת עלי לציין שבעיקר לאישה 5 מ"מ של רווח יכול להיות מאוד חינני ולאו דווקא בעייתי. בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול מועדף במרחק בין לסתות

    אמא
    18/12/2011

    תודה רבה על המענה (שהיה גם מרגיע).

    האורתודנט הציע 2 אופציות לטיפול.
    הראשונה - שלב ראשון : שנה עם פלטות לצמצום הפער בין הלסתות, ומעקב של יעילות הטיפול והתוצאות לאחר חצי שנה - התוצאות תלויות בפוטנציאל הגדילה שנותר. בשלב השני: עקירה של שתי שיניים עליונות ושנתיים עם קוביות + רסן בלילה.

    השניה - גם בגלל אורך הטיפול באופציה הראשונה ושלב הגדילה בו נמצאת - לעשות רק שנתיים עם קוביות ורסן.(איני בטוחה - האם העקירה חיונית?).

    א. האם תוכלי להמליץ על האופציה המועדפת לדעתך מבין שתי האופציות הנ"ל, לתוצאת אופטימלית
    ב. בתגובה שלך אמרת שאפשר לטפל באמצעים שישפיעו על עמדת השיניים העליונות ביחס לתחתונות - למה התכוונת? האם תוכלי לפרט?
    ג. כל הדבר הזה, מלווה בחרדה גדולה של הבת ממחטים, הרדמות, שלא לדבר על עקירות - האם תוכלי להמליץ על טיפול בחרדה זו?

    תודה מראש על זמנך ועל המענה לשאלות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול מועדף במרחק בין לסתות - תגובה

    ד``ר עתליה וסרשטיין
    18/12/2011

    א. אישית אני נוטה, אם ניתן, לטיפול ללא עקירות שיניים,
    ב. אחד האמצעים הזכרת כעת - רסן. אמצעי אחר הוא גומיות או קפיץ בין הלסתות אך אלה ניתנים בשלב מאוחר יותר במהלך הטיפול לפי הצורך.
    ג. אין בטיפול מחטים ואין הרדמות כשלא מבצעים בעקירות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת ותודה מראש על התשובה

    אמא
    18/12/2011

    ד"ר וסרשטיין שלום,

    האם היית ממליצה - למרות שלא ברור פוטנציאל הגדילה שנותר - בכל זאת לתת לזה צ'אנס ולהתחיל עם הפלטות לצמצום המרחק, ורק אם זה מתברר כלא יעיל- לוותר ולעבור לטיפול בקוביות?

    אני שואלת, כיוון שלאלמנט הזמן יש משמעות - למרות שהבת שלי רוצה את התוצאה הטובה ביותר, היא אינה רוצה לעבור את כל שנות התיכון עם מתקנים בשיניים.. - אני רוצה לדעת אם נכון לשכנע אותה שכדאי לנסות למצות את האפשרות של הפלטות, למרות שהעיתוי מעט מאוחר, ושמקסימום ייקח עוד קצת זמן...

    אני מודה לך מאוד על כל התשובות ועל המענה המהיר!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת ותודה מראש על התשובה - תגובה

    ד``ר עתליה וסרשטיין
    18/12/2011

    לא כל כך מקצועי מצדי לענות בלי לראות את המעמדת לטיפול.
    אם הלסת התחתונה בעמדה מאוד אחורית בעיניכם, עדיף לנסות עם הפלטות
    אם לא - חבל על משך השמוש בהן.
    בהצלחנ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו