מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חוסר איזון בסגירת לסתותמירי09/02/2012
שלום רב,
אני בת 29 ומזה שנה ושמונה חודשים אני עם גשר.
אודה לסיוע והסבר. אני אובדת עצות.
האורטודנטית שלי אמרה שהגיע הזמן להוריד את הגשר אך אני מתקשה להורידו עקב חוסר איזון שאני מרגישה בעת סגירת הלסתות.
הצד הימני של הלסת העליונה יושב טוב על הלסת התחתונה אך הצד השמאלי של הלסת העליונה לא יושב טוב, הוא לא נוגע בלסת התחתונה (תחושה של ריחוף), דבר אשר מקשה גם על לעיסת אוכל בצד שלא נסגר. מספר פעמים העלתי את הבעיה מול האורטודנטית שלי ובכל פעם היא ניסתה לעשות פעולה אחרת אך ללא הצלחה. לדוגמא בביקור האחרון היא השחיזה לי מספר שיניים בלסת העליונה והתחתונה מצד ימין כדי שארגיש טוב יותר, אך הבעיה ממש לא נפתרה, בייחוד לאור העובדה שבפעולה זו פגעה בשיניים בריאות. בפעם האחרונה שהעליתי את הבעיה היא אמרה לי משהו חדש. טענתה היא כי עד חצי שנה מהורדת הגשר השיניים בוקעות ואז הסגירה תתאזן גם בצד השני. היא אומרת כי בשפה המקצועית זה ניקרא " setlling in ", שיפור יחסי סגר לאחר הסרת מכשור אורטודנטי.
האם זה נכון ועליי להוריד את המכשור למרות חוסר האיזון והנוחות בסגירה ולאור העובדה שהתוצאה אינה מספקת בעיניי? האם הגיוני ששינוי גדול שכזה יתרחש לאחר הורדת המכשור?
ההיגיון אומר כי בעת הורדת המכשור השיניים והלסת ימצאו במצב האופטימלי ולא כפי שהיא טוענת, לאחר כחצי שנה.
בתודה מראש,
מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר איזון בסגירת לסתות - תגובה
ד``ר אריאל דינבר11/02/2012מה שהאורתודונטית אומרת זה נכון באופן כללי, אבל שווה לנסות כן להגיע למגעים בשני הצדדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם לי בעיה כזו
שני23/02/2012בצד אחד לא נסגר עד הסוף. האורותודונט אמר שעם הזמן זה אמור להסגר לבד
אולי אחרי שאוריד את הפלטה סופית. אכן בהתחלה זה לא נח, אבל התרגלתי
ולא פחות חשוב שהבעיה איננה אסטתית וניתן לסגור את הפה בלי בעיה ובלי שמישהוא מרגיש....
אם זה עוזר לך לדעת שאת לא היחידה....כנראה בעיות נפוצות בסוג זה של טיפול.
סבלנות....
ושיהיה בהצלחה בהמשך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
אמר שאין צורך בכלל לעקור שיניים
עכביש בשיניים לילדה בת 8.5
חלקים לא שלמים בפלטה ומה מטרתם
חוסר בשיניים לטרליות ומה ניתן לעשות
קושי להסיר את הפלטות לפני האכילה
יישור שיניים בפעם השנייה ושימוש בפלטה
רסן חיצוני בשיניים לילדה בת 15
מנח הלשון בפה בעת מנוחה, דיבור ובליעה
פלטות שקופות לשימור לכל החיים
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




