שמונה תכונות בריאותיות של תה ירוק

תה ירוק הוא אחד המשקאות החמים הנפוצים ביותר. לתה ירוק סגולות בריאותיות רבות וצריכה קבועה של תה ירוק מטפלת בבעיות בריאותיות נפוצות. לפניכם שמונה סיבות טובות לצרוך תה ירוק.
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 22/08/2011 |
צפיות: 10,191
דירוג: 4.7 מתוך 4 הצבעות
התקבלו 4 דירוגים בציון ממוצע 4.7 מתוך 5
תה מיוצר מצמח העשיר בחומרים אנטי אוקסידנטיים, ובעברית נוגדי חימצון. חומרים אלה מסוגלים להילחם ברעלים הנוצרים מרדיקלים חופשיים, שהם תוצרי לוואי של גופינו הנוצרים בעת חשיפה לקרינה, זיהום אוויר, עישון עוד. כל אלה גורמים נזק לרקמות ולאיברים ועלולים להגביר את הסיכון למחלות שונות ולהזדקנות מואצת.

תה ירוק בריא ללב - בנייר עמדה משותף של האיגוד הקרדיולוגי בישראל ועמותת עתיד, עמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל, אשר כלל המלצות לציבור למניעת מחלות לב באמצעות תזונה בריאה, הכותבים המליצו על שתיית תה ירוק. על פי מחקרים נמצא כי תה ירוק הוא קשור לסיכון מופחת של התפתחות של מחלות לב וכלי דם.

למידע נוסף בנושא תה ירוק היכנסו לפורומים:
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית
פורום תמיכה בדיאטה

הכותבים ציינו בנייר העמדה כי תה הינו אחד המשקאות הנפוצים בעולם זה 4,000 שנה. כל סוגי התה מיוצרים מעלי הצמח קמיליה סיננסיס ואופן העיבוד של העלים (בעיקר חמצון והתססה) אחראי לסוג התה (שחור או ירוק) ולתכונותיו הביוכימיות.

תה ירוק מגן על העור - תה ירוק הוא נוגד חמצון רב עוצמה ומעניק הגנה יעילה מקרינת השמש, זאת על ידי נטרול רדיקלים חופשיים שהשמש מייצרת בעור וגורמים להזדקנות. היתרונות הבריאותיים מגיעים אל הגוף באמצעות שתייה של תה חם או קר. בנוסף תה ירוק עשוי לסייע להגנה מפני שבירת הקולגן שמחוללות קרני השמש, ועל כן ניתן לשלבו בקרמים ובטיפולים קוסמטיים להגנה על עור הפנים.

תה ירוק יכול לסייע להורדה במשקל - התה הירוק מעלה את קצב חילוף החומרים בגוף ובכך מסייע לירידה במשקל. הגורמים האחראיים להעלאת קצב חילוף החומרים בתה הירוק הם ככל הנראה הקפאין והפוליפנולים שנמצאים בעלי התה. אחד המחקרים בהקשר זה הצביע על הפחתה של 4.6% ממשקל הגוף במסגרת ניסוי קליני שמערך במשך שלושה חודשים על 70 אנשים שצרכו תמצית של תה ירוק.

צריכת תה ירוק מונעת יתר לחץ דם - במחקר מדעי שפורסם בכתב העת Archives of Internal Medicine ועסק בצריכת תה ירוק בעיקר אצל הסובלים מלחץ דם גבוה, הוכח כי התה מספק הגנה מפני התפתחות של יתר לחץ דם. כמו כן נמצא שמרכיבי התה הירוק מונעים את התופעה על ידי שיפור האלסטיות של כלי הדם והגנה מפני תהליכים ניווניים בהם.

המחקר עקב במשך שמונה שנים אחר 1,500 בני אדם בני 20 ומעלה שלא סבלו מיתר לחץ דם בעבר. מהמחקר עלה כי אצל אנשים שצרכו בכל יום כוס אחת עד שלוש כוסות של תה ירוק ביום, הסיכון להתפתחות יתר לחץ דם היה פחות ב-46% בהשוואה לאלה שלא צרכו תה בקביעות.

תה ירוק שומר על בריאות השיניים - מחקר רחב היקף שנערך ביפן מצא כי שתיית כוס אחת של תה ירוק ביום שומרת על בריאות השיניים ומונעת מחלות חניכיים הגורמות לאיבוד שיניים בגיל מבוגר. בתה הירוק ישנן מולקולות אנטי בקטריאליות התורמות לשמירה על השיניים.

אנשים ששתו לפחות כוס תה ירוק אחת ביום היו בעלי סיכון נמוך ב-19% לאבד את שיניהם בהשוואה לאנשים שלא שתו תה ירוק כל יום. נשים בפרט היו בעלות סיכון נמוך ב-13% לחלות במחלות חניכיים יחסית לנשים שלא שתו תה ירוק.

תה ירוק מפחית כולסטרול - צריכה עקבית של תה ירוק משפיעה לטובה על ירידה ברמת הכולסטרול הרע בדם. מחקר שפורסם בכתב העת המדעי British Medical Journal, הראה כי יפנים שצרכו תה ירוק בכל יום הראו רמות נמוכות יותר של כולסטרול וטריגליצרידים. לעומת זאת רמת הכולסטרול הטוב בדמם הראתה עלייה. חלק מהמחקרים מצביעים על כך שישנה הפחתה בסיכון למחלות לב בקרב צרכני תה עקביים.

תה ירוק תורם לשיפור הזיכרון - במחקר מדעי שפורסם לאחרונה נבדקו שני רכיבים שקיימים בתה ירוק, נוגדי חימצון וחומצה אמינית שפועלת להרפיית השרירים והגברת תחושת הרגיעה. תוצאות המחקר הראו לרכיבים אלו יש יכולת להמריץ את פעילות המוח ולשפר את הזיכרון.

לכתבות נוספות בנושא תה ירוק:
תה ירוק שומר על בריאות השיניים
מחקר: תה ירוק מונע מחלות עיניים
הפסקת תה. על סגולותיו של תה ירוק
תה: טיפול טבעי במגוון בעיות רפואיות
תה ירוק - זה בריא, בלי צחוק

המחקר בדק כ-100 משתתפים מבוגרים הסובלים מירידה קלה ביכולות הקוגניטיביות שלהם, אשר חולקו לשתי קבוצות: קבוצה אחת שקיבלה תה וקבוצה נוספת לביקורת. בתום המחקר נערך מבחן לנבדקים והסתבר כי אלו ששתו תה ירוק שיפרו את היכולות השכליות ואת הזיכרון לעומת קבוצת הביקורת.

תה ירוק מונע הצטננויות ושפעת - חוקרים מצאו כי בתה ירוק ישנן רמות נוגדי חמצון גבוהות שתרמות לחיזוק מערכת החיסון. בנוסף, מחקרים מצאו כי לתה הירוק השפעה אנטי בקטריאלית ואנטי ויראלית, וכי צריכת תה ירוק מפחיתה את הסיכוי להצטננות או שפעת ב-23% ואף מקצרת את משך המחלה ב- 36%. הפוליפנולים בתה הירוק שידועים בשם קטכינים מעכבים את שכפול וירוס השפעת והם בעלי השפעה ישירה על קטילת הנגיף.


דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד