שמונה תכונות בריאותיות של תה ירוק

תה ירוק הוא אחד המשקאות החמים הנפוצים ביותר. לתה ירוק סגולות בריאותיות רבות וצריכה קבועה של תה ירוק מטפלת בבעיות בריאותיות נפוצות. לפניכם שמונה סיבות טובות לצרוך תה ירוק.
מאת מערכת BeOK
| 22/08/2011 |
צפיות: 7,205
תה מיוצר מצמח העשיר בחומרים אנטי אוקסידנטיים, ובעברית נוגדי חימצון. חומרים אלה מסוגלים להילחם ברעלים הנוצרים מרדיקלים חופשיים, שהם תוצרי לוואי של גופינו הנוצרים בעת חשיפה לקרינה, זיהום אוויר, עישון עוד. כל אלה גורמים נזק לרקמות ולאיברים ועלולים להגביר את הסיכון למחלות שונות ולהזדקנות מואצת.

תה ירוק בריא ללב - בנייר עמדה משותף של האיגוד הקרדיולוגי בישראל ועמותת עתיד, עמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל, אשר כלל המלצות לציבור למניעת מחלות לב באמצעות תזונה בריאה, הכותבים המליצו על שתיית תה ירוק. על פי מחקרים נמצא כי תה ירוק הוא קשור לסיכון מופחת של התפתחות של מחלות לב וכלי דם.

למידע נוסף בנושא תה ירוק היכנסו לפורומים:
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית
פורום תמיכה בדיאטה

הכותבים ציינו בנייר העמדה כי תה הינו אחד המשקאות הנפוצים בעולם זה 4,000 שנה. כל סוגי התה מיוצרים מעלי הצמח קמיליה סיננסיס ואופן העיבוד של העלים (בעיקר חמצון והתססה) אחראי לסוג התה (שחור או ירוק) ולתכונותיו הביוכימיות.

תה ירוק מגן על העור - תה ירוק הוא נוגד חמצון רב עוצמה ומעניק הגנה יעילה מקרינת השמש, זאת על ידי נטרול רדיקלים חופשיים שהשמש מייצרת בעור וגורמים להזדקנות. היתרונות הבריאותיים מגיעים אל הגוף באמצעות שתייה של תה חם או קר. בנוסף תה ירוק עשוי לסייע להגנה מפני שבירת הקולגן שמחוללות קרני השמש, ועל כן ניתן לשלבו בקרמים ובטיפולים קוסמטיים להגנה על עור הפנים.

תה ירוק יכול לסייע להורדה במשקל - התה הירוק מעלה את קצב חילוף החומרים בגוף ובכך מסייע לירידה במשקל. הגורמים האחראיים להעלאת קצב חילוף החומרים בתה הירוק הם ככל הנראה הקפאין והפוליפנולים שנמצאים בעלי התה. אחד המחקרים בהקשר זה הצביע על הפחתה של 4.6% ממשקל הגוף במסגרת ניסוי קליני שמערך במשך שלושה חודשים על 70 אנשים שצרכו תמצית של תה ירוק.

צריכת תה ירוק מונעת יתר לחץ דם - במחקר מדעי שפורסם בכתב העת Archives of Internal Medicine ועסק בצריכת תה ירוק בעיקר אצל הסובלים מלחץ דם גבוה, הוכח כי התה מספק הגנה מפני התפתחות של יתר לחץ דם. כמו כן נמצא שמרכיבי התה הירוק מונעים את התופעה על ידי שיפור האלסטיות של כלי הדם והגנה מפני תהליכים ניווניים בהם.

המחקר עקב במשך שמונה שנים אחר 1,500 בני אדם בני 20 ומעלה שלא סבלו מיתר לחץ דם בעבר. מהמחקר עלה כי אצל אנשים שצרכו בכל יום כוס אחת עד שלוש כוסות של תה ירוק ביום, הסיכון להתפתחות יתר לחץ דם היה פחות ב-46% בהשוואה לאלה שלא צרכו תה בקביעות.

תה ירוק שומר על בריאות השיניים - מחקר רחב היקף שנערך ביפן מצא כי שתיית כוס אחת של תה ירוק ביום שומרת על בריאות השיניים ומונעת מחלות חניכיים הגורמות לאיבוד שיניים בגיל מבוגר. בתה הירוק ישנן מולקולות אנטי בקטריאליות התורמות לשמירה על השיניים.

אנשים ששתו לפחות כוס תה ירוק אחת ביום היו בעלי סיכון נמוך ב-19% לאבד את שיניהם בהשוואה לאנשים שלא שתו תה ירוק כל יום. נשים בפרט היו בעלות סיכון נמוך ב-13% לחלות במחלות חניכיים יחסית לנשים שלא שתו תה ירוק.

תה ירוק מפחית כולסטרול - צריכה עקבית של תה ירוק משפיעה לטובה על ירידה ברמת הכולסטרול הרע בדם. מחקר שפורסם בכתב העת המדעי British Medical Journal, הראה כי יפנים שצרכו תה ירוק בכל יום הראו רמות נמוכות יותר של כולסטרול וטריגליצרידים. לעומת זאת רמת הכולסטרול הטוב בדמם הראתה עלייה. חלק מהמחקרים מצביעים על כך שישנה הפחתה בסיכון למחלות לב בקרב צרכני תה עקביים.

תה ירוק תורם לשיפור הזיכרון - במחקר מדעי שפורסם לאחרונה נבדקו שני רכיבים שקיימים בתה ירוק, נוגדי חימצון וחומצה אמינית שפועלת להרפיית השרירים והגברת תחושת הרגיעה. תוצאות המחקר הראו לרכיבים אלו יש יכולת להמריץ את פעילות המוח ולשפר את הזיכרון.

לכתבות נוספות בנושא תה ירוק:
תה ירוק שומר על בריאות השיניים
מחקר: תה ירוק מונע מחלות עיניים
הפסקת תה. על סגולותיו של תה ירוק
תה: טיפול טבעי במגוון בעיות רפואיות
תה ירוק - זה בריא, בלי צחוק

המחקר בדק כ-100 משתתפים מבוגרים הסובלים מירידה קלה ביכולות הקוגניטיביות שלהם, אשר חולקו לשתי קבוצות: קבוצה אחת שקיבלה תה וקבוצה נוספת לביקורת. בתום המחקר נערך מבחן לנבדקים והסתבר כי אלו ששתו תה ירוק שיפרו את היכולות השכליות ואת הזיכרון לעומת קבוצת הביקורת.

תה ירוק מונע הצטננויות ושפעת - חוקרים מצאו כי בתה ירוק ישנן רמות נוגדי חמצון גבוהות שתרמות לחיזוק מערכת החיסון. בנוסף, מחקרים מצאו כי לתה הירוק השפעה אנטי בקטריאלית ואנטי ויראלית, וכי צריכת תה ירוק מפחיתה את הסיכוי להצטננות או שפעת ב-23% ואף מקצרת את משך המחלה ב- 36%. הפוליפנולים בתה הירוק שידועים בשם קטכינים מעכבים את שכפול וירוס השפעת והם בעלי השפעה ישירה על קטילת הנגיף.


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

נפגעת? חלית? יש לך זכויות!
רוצה לדעת מה הזכויות שלך בביטוח לאומי או בחברות הביטוח?
מלא/י פרטייך ונחזור אלייך בהקדם
השירות ניתן ללא התחייבות.
אנו מתחייבים על דיסקרטיות מלאה.

אולי יעניין אותך גם

מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 31/01/2017 |
צפיות: 369
חוסר איזון הורמונלי יכול לשבש דיאטות ולגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, מאכלים שונים כמו אגוזים, קינמון, ברוקולי ורימונים מסייעים לשמור על רמה תקינה של הורמונים
קרא עוד
מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 322
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי – מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 247
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד
דם אמיתי: עובדות שכל אחד צריך לדעת על סוג הדם שלו
מאת מערכת BeOK
| 29/12/2016 |
צפיות: 507
סוג הדם הוא גורם המשפיע על הבריאות, יש לו מאפיינים אישיותיים ויש לו תפקיד חשוב בפוריות האישה ובתקינות העובר
קרא עוד
גיל המעבר – מהם התסמינים ואיך אפשר למנוע אותם?
מאת מערכת BeOK
| 27/12/2016 |
צפיות: 230
גיל המעבר הוא תהליך טבעי בקרב נשים. למרות שאי אפשר למנוע אותו, אפשר לשלוט בתסמינים הנלווים לו בעזרת תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם יציב
קרא עוד
איך גברים חווים את גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 14/12/2016 |
צפיות: 251
גם גברים חווים את גיל המעבר – החל מגיל 50 רמת הטסטוסטרון יורדת וגורמת לדיכאון, להשמנה ולירידה בחשק המיני
קרא עוד
סוכריות גומי: עצמות טחונות, צבעי מאכל והרבה סוכר
מאת מערכת BeOK
| 06/12/2016 |
צפיות: 731
על אף המראה התמים שלהן, סוכריות גומי מכילות רכיבים מזיקים כמו סוכר וצבעי מאכל, אבל המרכיב העיקרי שלהן הוא ג'לטין אשר עשוי מעצמות של בעלי חיים
קרא עוד
מה באמת בריא לנו
כיום ישנה מודעות הולכת וגוברת לחשיבות של איכות המזון שאנו אוכלים והשפעתה על איכות החיים שלנו. אחת הבעיות המרכזיות היא שקשה לדעת האם כל מה שנחשב בריא, הוא אכן בריא
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של חמאה?
מאת מערכת BeOK
| 23/11/2016 |
צפיות: 402
על אף שלחמאה יצא שם רע יש לה הרבה סגולות, היא עוזרת לתפקוד בלוטת התריס, מונעת מחלות לב ומשפרת את התפקוד המיני
קרא עוד