כאבי גב הם חלק משגרת הנהיגה? יש פתרונות

אנחנו דור עצל, זה ידוע. רוב היום אנו משתמשים ברכב כדי להגיע ממקום למקום על מנת לצמצם זמן, תהליכים, אגלי זיעה. לכל זה נלווים כאבי גב שעלולים להצביע על בעיות גב חמורות עתידיות. במאמר הבא כל מה שצריך לדעת כדי למנוע כאבי גב בנהיגה וזו באמת לא תורה גדולה
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 11/03/2013 |
צפיות: 3,844
רובנו עומדים בפקקים בדרך לעבודה וחזרה בין ארבעים דקות לשעתיים מדי יום. אך למעשה, הרכב שלנו הוא שעושה את פעולת העמידה בעוד אנחנו למעשה יושבים במושב הנהג, בתנוחה שלאו דווקא טובה לגב שלנו ומחכים שהרמזור יתחלף. רוב הנהגים לא מקדישים זמן להתאמת מושב הנהג למידת הנוחות המירבית עבורם. מושב מכוון כראוי יכול להפחית את הלחץ המופעל על הגב שלנו בעת נהיגה ולהפחית כאבי גב.

למידע נוסף בנושא בעיות גב הכנסו לפורומים:
פורום אורטופדיה
פורום אורטופדיה ילדים
פורום ניתוחי גב, כאבי גב, עמוד שדרה
פורום עיסוי, כאבי גב
פורום שיקום פציעות ספורט, שיקום אורטופדי

כללים חשובים לכיוונון מושב הנהג:



קרבו את המושב להגה כך שלא תצטרכו להתאמץ בפעולת אחיזת ההגה בידיים.
הרגליים אמורות להיות כפופות עד לאזור הברכיים והירכיים ולא ישרות.
אם יש לכם תמיכה מתכווננת לגב, כוונו אותה כך שייווצר קיעור קטן באזור הגב התחתון.
אם אין לכם את האופציה הזו במכונית, גלגלו מגבת בגודל הזרוע שלכם לערך ומקמו אותה בין המושב לגב התחתון שלכם.
אם מסעד הכסא יכול להתכוונן להטיות שונות, התחילו בישיבה זקופה לחלוטין והטו את מסעד הכסא מעט אחורה אך לא יותר מדי.
שמרו על הישבן צמוד למסעד הכסא כך שלא יחליק קדימה על המושב ויגרום להטייה מוגזמת של כל הגוף.

אם אתם נוסעים למרחקים ארוכים או יושבים במכונית רוב שעות היממה, עשו שינויים קלים אך תכופים במנח המושב. גם אם המושב שלכם מכוונן בצורה מושלמת והגב שלכם מונח בצורה מדוייקת על מסעד הכסא, נעילה של עמוד השדרה במנח אחד לכל אורך הנסיעה עלולה ליצור אצלכם בעיות רבות. זיכרו, הגב שלכם אוהב תנועתיות. השינויים הקטנים הללו ישמרו על גבכם בריא.

אם במסגרת העבודה שלכם אתם נדרשים להיות על הכביש מספר שעות ביום, כדאי לכם להעמיד בראש סדר העדיפויות לאחר בטיחות הרכב כמובן, את אופן כיוונון המושב, בעת רכישת הרכב הבא שלכם. עם זאת, ברכב הנוכחי שברשותכם, ניתן לשלב כריות מושב שונות על מנת לשפר את מנח הגב ולהבטיח לכם נהיגה יותר נוחה נטולת כאבי גב. תנו לגב שלכם להנחות אתכם מה טוב בשבילו – גם אם כרית מושב מסויימת מאוד מומלצת זה לא אומר שהיא הנוחה ביותר עבורכם.


מלבד הנסיעה עצמה, המכונית מייצרת מצבים מסוכנים אחרים עבור הגב שלנו. רובנו לא שמים לב לאופן בו אנו נכנסים למכונית ויוצאים ממנה. יש אנשים שכמעט נופלים לתוף המכונית, תוך שהם מסובבים את הגב במנחים שעלולים להיות מסוכנים. גם היציאה מהמכונית יכולה להיות מאומצת ומסוכנת אם אנו עושים זאת ללא הקדשת תשומת לב יתרה לפעולה.

הנה שתי הצעות איך להקל את העומס שנוצר על הגב שלנו כשאנו נכנסים למכונית ויוצאים ממנה:

יציאה מהמכונית


לפני שתצאו להבא מהמכונית שלכם, הזיזו את המושב אחורה עד הסוף, פיתחו את הדלת לרווחה ושימו את יד ימין שלכם על ההגה ואת יד שמאל על קצה המושב, תמוד לירך שמאל, או על החיבור לגג המכונית. הרימו את שתי הרגליים מרצפת המכונית, שימרו עליהןם יחד, והזיזו את הרגליים ואת פלג הגוף העליון כיחידה אחת לכיוון הדלת הפתוחה. התחושה היא של סיבוב על הישבן, כמו על ציר, ללא סיבוביות של עמוד השדרה. הניחו את הרגליים על הקרקע והשתמשו ברגליים, בידיים ובזרועות על מנת להתרומם ולצאת מהמכונית. דחפו עם הידיים את המושב או את מסגרת הדלת, מה שתורם לכם לאחיזה יציבה יותר. זיכרו לשמור על גב זקוף ועל ראש מורם.

כניסה למכונית


כדי להכנס למכונית, הטו את גבכם כלפי הדלת הפתוחה והתיישבו במושב, תוך שימוש בכוח הזרועות והרגליים על מנת להנמיך את גופכם לאט ובעדינות לתוך המושב. פניכם אמורות לפנות עדיין לצד המכונית, לא קדימה לשמשה. שימו את ידכם הימנית על ההגה. כמו ביציאה מהמכונית, גם עכשיו הגוף שלכם מסתובב על הישבן שלכם כמו על ציר והרגליים נכנסות לתנוחה על הדוושות, מבלי לסובב את הגב. כווננו את המושב ואתם מוכנים לנסיעה. הפעולה נשמעת ארוכה מאחר והיא מפורטת לכם במלואה, אך למעשה מדובר בתשומת לב לפרטים ובכמה שניות נוספות מזמנכם שיכולות להציל אתכם מכאבי גב ובעיות אורטופדיות קשות בעתיד.

זיכרו "לשמן" את עמוד השדרה


אפילו עם מושב מותאם בצורה מושלמת, חוסר התנועתיות שנובע מנסיעה במכונית אינו בריא לעמוד השדרה. בנסיעות ארוכות, נסו לצאת מהמכונית בתדירות גבוהה ככל הניתן ובעת הפסקה והתאווררות מחוץ לרכב, עשו מתיחות. הניחו ידיים על הירכיים וקשתו בעדינות את הגב. זה מרגיע ומרפה שרירים מתוחים ועוזר לשמן את המפרקים. זיכרו להשאר בעמדה זו לפחות עשר שניות.

כתבות נוספות בנושא כאבי גב:
כאבי גב: אל תתנו להם להרוס את חיי המין
תרגילים למניעת כאבי גב ב-15 דקות ביום
10 מיתוסים על כאבי גב
כאבי גב וברכיים: אפוסתרפיה יכולה לעזור
כאבי גב: הכל על בלט דיסק

חשוב למתוח לא רק את הגב אלא גם את הרגליים. מתח בשרירי הרגליים משפיע ישירות על הגב וגורם התקצרות של השרירים. איך מותחים את הרגליים? פשוט מאוד, בפעולה ההפוכה לנהיגה – הליכה. הלכו כמה דקות על מנת לשחרר את השרירים וכשתחזרו לרכב שימו את הרגליים על פגוש המכונית ויישרו את הברכיים באיטיות, כדי למתוח את שרירי הירך האחורית ואת שרירי התאומים.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • פיזיוקליק
    פיזיוקליק
    פורטל פיזיותרפיסטים מומחים פיזיוקליק הינו פורטל יחיד מסוגו לחיפוש מדויק וספציפי של פיזיותרפיסטים מטפלים מכל רחבי הארץ. מטרת הפלטפורמה לקשר בין הפציינט לפיזיותרפיסט המטפל בתחום הכאב הספציפי ממנו סו... קרא עוד
  • ד"ר איל יעקבי
    ד"ר איל יעקבי
    כירורגיה אורתופדית תחומי טיפול: טראומה אורתופדית, שברים מורכבים, שברי צוואר, רפואת ספורט, עמוד שדרה ועוד... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

כיצד למנוע פציעות במשחק כדורשת?
ד"ר עדי מור
| 25/06/2019 |
צפיות: 89
פציעות בכף היד ובאצבעות נחשבות לנפוצות בקרב שחקניות כדורשת, ומספרן עולה משנה לשנה. כמה סוגי פציעות קיימות? מהן דרכי הטיפול? וכיצד נגרמת פציעה מסוג זה?
קרא עוד
שין ספלינט: גורמים, תסמינים ודרכי טיפול
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 24/06/2019 |
צפיות: 68
שין ספלינט הוא כאב הנגרם מלחץ ומעומס על עצם השוקה. מנוחה והפסקת הפעילות יימנעו החמרה של המצב
קרא עוד
קיפוזיס: גורמים ודרכי טיפול בגיבנת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/06/2019 |
צפיות: 103
גיבנת היא בליטה בגב העליון אשר יכולה להיגרם בגלל מגוון סיבות, כמו יציבה לקויה, גידולים בעמוד השדרה ואוסטאופורוזיס
קרא עוד
שבר בצוואר הירך בגיל השלישי
ד"ר איל יעקבי
| 16/06/2019 |
צפיות: 322
אחוז גבוה של אנשים מקרב אוכלוסיית הגיל השלישי סובלים משבר בצוואר הירך. שבר מסוג זה פוגע קשות באיכות החיים ובתוחלת החיים של מטופלים בגיל זה. מה הוא השילוב הנחוץ לקבלת הטיפול היעיל ביותר? וכיצד קשורה לכל זה מחלת האוסטאופורוזיס?
קרא עוד
פיזיותרפיה לכאבי גב עליון
פיזיוקליק
| 10/06/2019 |
צפיות: 628
אנשים רבים סובלים מכאבי גב עליון כתוצאה מאורח החיים המודרני, ישיבה לא נכונה ויציבה כפופה. מהן הסיבות לכאב זה? איזה קשר קיים בין האנטומיה הטבעית של האדם להופעת כאבים בגב העליון? ואילו תרגילי פיזיותרפיה יסייעו בהפחתת כאבים אלו?
קרא עוד
תסמונת הצביטה בכתף: תסמינים, גורמים ותרגילי פיזיותרפיה
פיזיוקליק
| 16/05/2019 |
צפיות: 764
אתם חשים כאב הדומה לצביטה באזור הכתף בעת הרמת היד כלפי מעלה? אתם לא מדמיינים. הכאב החד הזה הוא חלק מתסמונת הצביטה בכתף. מה הגורמים לתסמונת? מה הם דרכי הטיפול? וכיצד פיזיותרפיה מסייעת לשיפור הבעיה הרפואית?
קרא עוד
פיזיותרפיה לטיפול בוורטיגו
פיזיוקליק
| 28/04/2019 |
צפיות: 946
האם הרגשתם לאחרונה שכל העולם מסתובב לכם? שאתם לא מסוגלים לשמור על שיווי המשקל שלכם? אולי אתם סובלים מוורטיגו. תרגילי פיזיותרפיה הם אחד מהפתרונות היעילים ביותר לטיפול ומניעת התקפים אלו. מה כולל הליך השיקום? כיצד פועל כל תרגיל? ואילו תרגילים יש לבצע בבית?
קרא עוד
כיצד פותרים כאבים לאחר ניתוח?
ד"ר אלון מרגלית
| 17/04/2019 |
צפיות: 1,040
לאחר כל הליך כירורגי באשר הוא מגיע כאב. הכאב הפיזי עלול לגרום לסבל נפשי. שני גורמים אלו יכולים לעכב את הליך ההחלמה. מדוע אסורה מנוחה מלאה? כיצד בונים תכנית שיקום מדויקת? ומה חשיבות השינה להליך?
קרא עוד
Text neck: כאבי צוואר בשל שימוש בטלפון הנייד
פיזיוקליק
| 08/04/2019 |
צפיות: 839
שימוש רב במכשיר הסלולרי נחשב לגורם מרכזי בהצטברות מתח וכאב באזור העורף. מה ניתן לעשות כדי למנוע תחושות אלו? כיצד מפחיתים עומס מאזור זה? ומדוע אורח החיים שלנו הוא האשם המרכזי?
קרא עוד
רכיבת אופניים: כיצד מבדילים בין פציעה לחבלה?
ד"ר איל יעקבי
| 31/03/2019 |
צפיות: 768
האופניים הפכו ממזמן לכלי תחבורה לכל דבר בישראל. הם שורפים קלוריות, משפרים סיבולת לב ריאה, גורמים לזרימת אדרנלין בגופנו ויש להם חלק בלתי נפרד מתרבות הספורט האתגרי ברחבי העולם. אז איך אפשר ליהנות מהתחביב המחטב ולהשאיר אותו נטול פציעות וחבלות?
קרא עוד