7 הרגלים שגורמים לכאבי גב

כאבי גב מסתוריים המנטרלים אותנו ביומיום, או מחזיקים אותנו ערים בלילה, נובעים מסיבות שונות. לעיתים, אנו רגילים להתנהגויות מסוימות, ולא שמים לב שהן משליכות על בריאות הגב שלנו. לפניכם 7 הרגלים הגורמים לכאבי גב והצעות לפתרון
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/09/2013 |
צפיות: 2,609
דירוג: 2.5 מתוך 2 הצבעות
התקבלו 2 דירוגים בציון ממוצע 2.5 מתוך 5
הרגלים שונים שאנו אפילו לא שמים לב אליהם, עלולים להכביד על הגב ולגרום לכאבים חדים. אלו יכולים להיות דברים שאנו מודעים אליהם במקצת, אך מסרבים לשנותם, או הרגלים שלא חשבנו שישפיעו על הגב שלנו בצורה כזו עמוקה. ממה להיזהר וכיצד לתקן?

הרגל 1: שינה על מזרן ישן


על פי ארגון השינה האמריקאי, מזרן באיכות טובה עשוי להחזיק מעמד בין תשע לעשר שנים. מזרן פשוט, יחזיק מעמד פחות כמובן. לא החלפתם את המזרו שלכם מאז שהיו רק שני ערוצים בטלוויזיה? הסיכויים הם שעמוד השדרה שלכם אינו מקבל מספיק תמיכה.

הפתרון:

החליפו את המזרן הישן בחדש, כזה שלא יהיה קשה מדי או רך מדי. מזרן קשה מדי לא יאפשר לגב שלכם לשקוע פנימה, מזרן רך מדי לא יספק מספיק תמיכה. כיסוי מזרן מספוג-זיכרון עשוי להועיל מאוד, ויאפשר לעמוד השדרה שלכם להישאר ישר לכל אורך הלילה.

למידע נוסף בנושא כאבי גב הכנסו לפורומים:
פורום אורטופדיה
פורום אורטופדיה אונקולוגית, גרורות בעצמות
פורום השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
פורום ניתוחי גב, כאבי גב, עמוד שדרה
פורום עיסוי, כאבי גב

הרגל 2: לסחוב תיק כבד


אם אתם אוהבים לסחוב אתכם בתיק את כל הפריטים הנדרשים וגם אלו שלא, הגב שלכם מרגיש את זה. לסחוב מטען כבד על צד אחד של הגוף שלכם, יגרום לחוסר איזון בכתפיים שלכם, מה שגורם גם לחוסר איזון בעמוד השדרה.

הפתרון:

החליפו לתיק קל יותר. מומחים ממליצים לשמור כי משקל התיק לא יעלה על 10% ממשקל הגוף שלכם. נסו לחלק את תכולת התיק הכבד בין תיק יד לתיק בד על הכתף השנייה, על מנת לפזר את המשקל כראוי. בנוסף, תיקים רבים גם שוקלים הרבה בפני עצמם. נסו לעבור לתיק בד פשוט במקום.

הרגל 3: לנעול עקבים גבוהים... או נעליים שטוחות


עקבים גבוהים מדי עלולים לגרום לכם לקמר את הגב אחורה, דבר שגורם ללחץ על המפרקים. עם זאת, נעליים שטוחות מדי עלולות גם להזיק לבריאות, תלוי בכפות הרגליים שלכם. סנדלים ללא גב תומך עלולים גם לגרום נזק, מפני שהם גורמים לרגליים שלכם לזוז מצד לצד, ומאזנים את משקל הגוף בצורה לא תקינה.

הפתרון:

לכל אדם, גובה עקב המתאים לו (לכן חלק לא יחיו בלי נעלי הבלרינה וחלק ישבעו שעקבי הענק הם הדבר הנוח ביותר). גלו מהו הגובה המתאים לכם: שבו על כיסא וישרו רגל אחת קדימה. תנו לכף הרגל ליפול בצורה בריאה, מדדו את המרחק בין הבוהן שלכם לתחתית העקב – זהו הגובה האידיאלי עבורכם. במקרה שכף הרגל שלכם לא נופלת בכלל, נעליים שטוחות הן הבריאות ביותר עבורם.


הרגל 4: שמירת טינה


עדיין כועסים על כנרת שהביאה עוף מוקפץ לארוחת הערב הטבעונית שלכם? ייתכן שהגב שלכם סובל מכך. מחקרים מראים שאנשים שלמדו לסלוח, חווים פחות תחושות של דיכאון, כעס וטינה, ולכן גם סובלים פחות מכאבים. הרגשות שלנו, התכווצות שרירים ומחשבות עלולים להשפיע באופן ישיר על הכאב.

הפתרון:

כעס וטינה מזיקים לנו הן פיזית והן נפשית. התחילו בתהליך של סליחה על ידי כך שתחליטו באמת לסלוח. עודדו גם רגשות מינימליים של סליחה והחליפו רגשות שליליים בסיבות להניח לטינה ולכעס.

הרגל 5: ישיבה ממושכת


חדשות רעות לכולנו אשר יושבים שעות רבות במהלך יום העבודה – ישיבה ממושכת מזיקה לבריאות. ישיבה ממושכת מזיקה מסיבות רבות, ולמרות שהשעות אולי עוברות מהר אם אתם עסוקים, רוב האנשים אינם מסוגלים לשמור על יציבה נכונה מול המחשב, דבר שגורם לשרירי הגב להיחלש מחוסר פעילות. ישיבה גורמת לעלייה של 40% בלחץ על עמוד השדרה, לעומת עמידה.

הפתרון:

בדקו האם ניתן לקבל עמדת עמידה, שתעזור לכם לשמור על יציבה נכונה ועל שרירי גב חזקים. אם זו אינה אופציה, השענו אחורה במהלך היום, כך שאתם למעשה יושבים בזווית של 135 מעלות – דבר זה מקל על הדיסקים בעמוד השדרה. בנוסף, שימו לב שהראש שלכם ישר ולא בולט קדימה כאשר אתם בוהים במסך.

הרגל 6: לוותר על התעמלות


התעמלות בונה שרירים אשר הכרחיים לגב שלכם. כאשר אתם לא מתעמלים מספיק, או שאולי דילגתם על יותר מדי שיעורי פילאטיס, או ריצות על החוף, אתם עלולים להרגיש את השרירים שלכם מתקשים ונחלשים, והדיסקים בעמוד השדרה מתנוונים.

הפתרון:

עסקו בהתעמלות אשר מחזקת את הגב ואת הבטן. נסו לשלב בין פעילות אירובית קלה עם פילאטיס או אימון מאומץ.

לכתבות נוספות בנושא כאבי גב:
שיטת מקנזי לסובלים מכאבי גב
שיטת פאולה - להקלה על כאבי גב וגפיים
כאבי גב הם חלק משגרת הנהיגה? יש פתרונות
כיצד ישיבה ממושכת גורמת להופעת כאבי גב?
הפעילויות הפשוטות שגורמות לנו כאבי גב

הרגל 7: ג'אנק פוד


לא באופן מפתיע, אוכל מלא בקלוריות ושומן ונטול רכיבים תזונתיים, גורם לעלייה במשקל. עלייה במשקל עלולה להעמיס על הגב שלכם – משקל יתר באזור הבטן משפיע על הגב התחתון. אנשים הסובלים ממשקל עודף, נמצאים בסיכון יתר לחלות בדלקת מפרקים ניוונית.

הפתרון:

החדשות הטובות הן, שהפתרון הוא קל ביותר, ובריא לכל הגוף שלכם - מהלב עד לעצמות. עברו לארבע-חמש ארוחות ביום במקום 3 ארוחות גדולות, החליפו חמאה בשמן זית או שמן קוקוס, שתו תה ירוק במקום משקאות אנרגיה ואכלו בכללי מזון המורכב מפירות וירקות טריים, דגנים מלאים, אגוזים וקטניות.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר איל יעקבי
    ד"ר איל יעקבי
    כירורגיה אורתופדית תחומי טיפול: טראומה אורתופדית, שברים מורכבים, שברי צוואר, רפואת ספורט, עמוד שדרה ועוד... קרא עוד
  • פיזיוקליק
    פיזיוקליק
    פורטל פיזיותרפיסטים מומחים פיזיוקליק הינו פורטל יחיד מסוגו לחיפוש מדויק וספציפי של פיזיותרפיסטים מטפלים מכל רחבי הארץ. מטרת הפלטפורמה לקשר בין הפציינט לפיזיותרפיסט המטפל בתחום הכאב הספציפי ממנו סו... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

כיצד למנוע פציעות במשחק כדורשת?
ד"ר עדי מור
| 25/06/2019 |
צפיות: 89
פציעות בכף היד ובאצבעות נחשבות לנפוצות בקרב שחקניות כדורשת, ומספרן עולה משנה לשנה. כמה סוגי פציעות קיימות? מהן דרכי הטיפול? וכיצד נגרמת פציעה מסוג זה?
קרא עוד
שין ספלינט: גורמים, תסמינים ודרכי טיפול
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 24/06/2019 |
צפיות: 68
שין ספלינט הוא כאב הנגרם מלחץ ומעומס על עצם השוקה. מנוחה והפסקת הפעילות יימנעו החמרה של המצב
קרא עוד
קיפוזיס: גורמים ודרכי טיפול בגיבנת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/06/2019 |
צפיות: 103
גיבנת היא בליטה בגב העליון אשר יכולה להיגרם בגלל מגוון סיבות, כמו יציבה לקויה, גידולים בעמוד השדרה ואוסטאופורוזיס
קרא עוד
שבר בצוואר הירך בגיל השלישי
ד"ר איל יעקבי
| 16/06/2019 |
צפיות: 322
אחוז גבוה של אנשים מקרב אוכלוסיית הגיל השלישי סובלים משבר בצוואר הירך. שבר מסוג זה פוגע קשות באיכות החיים ובתוחלת החיים של מטופלים בגיל זה. מה הוא השילוב הנחוץ לקבלת הטיפול היעיל ביותר? וכיצד קשורה לכל זה מחלת האוסטאופורוזיס?
קרא עוד
פיזיותרפיה לכאבי גב עליון
פיזיוקליק
| 10/06/2019 |
צפיות: 628
אנשים רבים סובלים מכאבי גב עליון כתוצאה מאורח החיים המודרני, ישיבה לא נכונה ויציבה כפופה. מהן הסיבות לכאב זה? איזה קשר קיים בין האנטומיה הטבעית של האדם להופעת כאבים בגב העליון? ואילו תרגילי פיזיותרפיה יסייעו בהפחתת כאבים אלו?
קרא עוד
תסמונת הצביטה בכתף: תסמינים, גורמים ותרגילי פיזיותרפיה
פיזיוקליק
| 16/05/2019 |
צפיות: 764
אתם חשים כאב הדומה לצביטה באזור הכתף בעת הרמת היד כלפי מעלה? אתם לא מדמיינים. הכאב החד הזה הוא חלק מתסמונת הצביטה בכתף. מה הגורמים לתסמונת? מה הם דרכי הטיפול? וכיצד פיזיותרפיה מסייעת לשיפור הבעיה הרפואית?
קרא עוד
פיזיותרפיה לטיפול בוורטיגו
פיזיוקליק
| 28/04/2019 |
צפיות: 946
האם הרגשתם לאחרונה שכל העולם מסתובב לכם? שאתם לא מסוגלים לשמור על שיווי המשקל שלכם? אולי אתם סובלים מוורטיגו. תרגילי פיזיותרפיה הם אחד מהפתרונות היעילים ביותר לטיפול ומניעת התקפים אלו. מה כולל הליך השיקום? כיצד פועל כל תרגיל? ואילו תרגילים יש לבצע בבית?
קרא עוד
כיצד פותרים כאבים לאחר ניתוח?
ד"ר אלון מרגלית
| 17/04/2019 |
צפיות: 1,040
לאחר כל הליך כירורגי באשר הוא מגיע כאב. הכאב הפיזי עלול לגרום לסבל נפשי. שני גורמים אלו יכולים לעכב את הליך ההחלמה. מדוע אסורה מנוחה מלאה? כיצד בונים תכנית שיקום מדויקת? ומה חשיבות השינה להליך?
קרא עוד
Text neck: כאבי צוואר בשל שימוש בטלפון הנייד
פיזיוקליק
| 08/04/2019 |
צפיות: 839
שימוש רב במכשיר הסלולרי נחשב לגורם מרכזי בהצטברות מתח וכאב באזור העורף. מה ניתן לעשות כדי למנוע תחושות אלו? כיצד מפחיתים עומס מאזור זה? ומדוע אורח החיים שלנו הוא האשם המרכזי?
קרא עוד
רכיבת אופניים: כיצד מבדילים בין פציעה לחבלה?
ד"ר איל יעקבי
| 31/03/2019 |
צפיות: 768
האופניים הפכו ממזמן לכלי תחבורה לכל דבר בישראל. הם שורפים קלוריות, משפרים סיבולת לב ריאה, גורמים לזרימת אדרנלין בגופנו ויש להם חלק בלתי נפרד מתרבות הספורט האתגרי ברחבי העולם. אז איך אפשר ליהנות מהתחביב המחטב ולהשאיר אותו נטול פציעות וחבלות?
קרא עוד