ספירולינה: מזון על בעל הערך התזונתי הגבוה ביותר

ספירולינה היא אצה כחולה – ירוקה המוגדרת בתור מזון על כיוון שהיא עשירה בערכים תזונתיים. היא בעלת ערך קלורי נמוך ויתרונות בריאותיים רבים הכוללים מניעת תהליכי הזדקנות, ויסות לחץ הדם וחיזוק מערכת החיסון
מאת מערכת BeOK
| 21/06/2016 |
צפיות: 15,099
ספירולינה היא אצה מיקרוסקופית כחולה – ירוקה הגדלה במים מתוקים. הספירולינה נמצאת בשימוש בני האדם מזה מאות שנים ואף ניתן למצוא תיעוד לשימוש באצת הספירולינה כבר במאה ה -15, בידי התרבות האצטקית במקסיקו. הספירולינה היוותה מקור חלבון עיקרי במשך שנים רבות באזור אגם טקסקוקו, שעד היום מפיק אצות ספירולינה.

ספירולינה – ערך תזונתי

לספירולינה ערך תזונתי גבוה ולכן אין זה מפתיע שמתייחסים אליה בתור מזון על. היא מכילה כ-60% חלבון עשיר בחומצות אמינו חיוניות, הנחוצות לפעילות תקינה של מערכות הגוף. חלבון זה דומה לחלבון המגיע מן החי ולפיכך הספירולינה מומלצת לאנשים שאינם צורכים בשר. בספירולינה חומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3 ואומגה 6, החשובים בשמירה על מערכת העצבים ובמניעת דלקות כרוניות.

היא מכילה ויטמינים ומינרלים רבים ובעיקר ברזל, סידן, מגנזיום, מנגן, ויטמין A, ויטמין C וויטמין B. צבעה הירוק העז מעיד על הימצאות גבוהה של כלורופיל, פיגמנט ירוק בעל השפעות מטיבות רבות על הגוף. ביניהן ניקוי הדם והכבד, מניעת מחלות וסיוע בייצור כדוריות דם אדומות. מעבר לכך, הספירולינה עשירה בנוגדי חמצון המגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים, מונעים דלקות כרוניות, הזדקנות מואצת של תאי הגוף והתפתחות של תאים סרטניים.

למידע נוסף, התייעצו בפורומים שלנו:
פורום הומאופתיה
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום נטורופתיה
פורום צמחי מרפא
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה

חיזוק מערכת החיסון

על פי מחקרים שנעשו, ספירולינה יעילה ביותר לחיזוק מערכת החיסון. היא מגבירה ייצור של ציטוקינים ונוגדנים, המהווים חלק נכבד מהתגובה החיסונית של הגוף. כמו כן, לספירולינה פי 25 יותר בטא-קרוטן מהמצוי בגזר. מדובר בנוגד חמצון חזק ביותר האחראי להגברת פעילות מערכת החיסון על ידי נטרול רדיקלים חופשיים העשויים לגרום לדלקות כרוניות ולהתפתחות של תאים סרטניים.

עשירה בחלבונים

מרבית הצמחונים והטבעונים מקבלים את מנת החלבון היומית שלהם מעדשים, משעועית וממוצרי סויה שונים. רובם אינם מודעים לעובדה כי ספירולינה מכילה 60% חלבון, לעומת 26% חלבון המצוי בעדשים. כמו כן, ספירולינה היא מקור עשיר בוויטמינים ובמינרלים, העשויים להיות חסרים אצל צמחונים וכן מכילה חומצות אמינו חיוניות בכמות גבוהה. מדובר בתרכובות אורגניות המהוות אבני בניין לייצור חלבונים.

איזון לחץ דם

לחץ דם גבוה היא מחלה כרונית נפוצה העלולה להוביל לפגיעה בכלי הדם, להתקף לב ולמפרצת. מחקר הנעשה במקסיקו בקרב נשים וגברים בגילאי 18 עד 65, מצא כי צריכה של 4.5 גרם ספירולינה מדי יום מסייעת לאזן את לחץ הדם. חשוב לציין כי ספירולינה אינה חלופה לתרופות המומלצות על ידי רופאים, אך שילובה בתפריט בריא יכולה בהחלט לסייע.

שמירה על החיידקים הטובים בגוף

תרופות אנטיביוטיות נועדו להשמיד חיידקים מזיקים בגוף. אך נטילת אנטיביוטיקה עשויה גם להרוג חיידקים טובים הנקראים פרוביוטיקה. חיידקים פרוביוטיים חיוניים למערכות הגוף ובייחוד לפעילות תקינה של מערכת העיכול. כמו כן, הם מווסתים רמות חומציות באזורים שונים בגוף ובלעדיהם עשויות להתפתח פטריות שונות. לספירולינה היכולת לעודד צמיחה של פרוביוטיקה מסוגים שונים בגוף ויכולה לסייע לאנשים לאחר נטילה ממושכת של אנטיביוטיקה.

למי מומלץ לצרוך ספירולינה?

כיוון שהיא עשירה בחלבונים, היא מומלצת לספורטאים ולכל אדם העוסק בפעילות גופנית מאומצת. החלבון שבספירולינה עוזר בבניית השרירים ובכך מסייע להתאוששות קלה יותר לאחר מאמץ גופני רב ולהפחתת הנזק שעלול להיגרם לשריר. צמחונים וטבעונים יכולים למצוא בה ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים וחלבון שחסר להם מן החי.

לאנשים בגיל השלישי, מומלץ לצרוך לפחות מנה אחת של ספירולינה ביום, שכן ספיגת חומרים תזונתיים נפגעת עם הגיל וספירולינה מסייעת לספיגה טובה יותר. עקב ערכה התזונתי, היא עשויה להשפיע על תרופות ולכן כדאי להיוועץ ברופא לפני השימוש בה. לדוגמא, צריכת ספירולינה אינה מומלצת לאנשים הנוטלים תרופות מדללות דם עקב נוכחות גבוהה של ויטמין K.

כדאי לקרוא גם:
כיפת ברזל: תזונה לחיזוק מערכת החיסון
כמה יודע הרופא שלכם על תוספי מזון?
פרוביוטיקה: 6 מאכלים עשירים בחיידקים פרוביוטיים שישפרו את מערכת העיכול
מורינגה: מזון על שנלחם בדלקות, בסוכרת ובזיהומים
כל מה שרציתם לדעת על תוספי מזון לגברים

איך כדאי לצרוך ספירולינה?

ספירולינה נמכרת באבקה, בכמוסות ובקפסולות קפואות. הדרך המומלצת ביותר היא בקפסולות קפואות, כיוון שכך נשמר ערכה התזונתי בצורה הטובה ביותר. ספירולינה באבקה ובכמוסות עוברות תהליך של חימום שבמהלכו ערכה התזונתי יורד משמעותית.

את הספירולינה ניתן לשלב בשייקים, במשקאות בריאותיים, בסלטים ובממרחים כמו טחינה וממרח אבוקדו. המינון המומלץ למבוגר משתנה בהתאם לפרמטרים שונים כמו משקל, גובה וגיל, אך לרוב כדאי לצרוך כ – 3 גרם (כפית) ספירולינה ביום. כיוון שהיא מסייעת בניקוי רעלים מהגוף, חשוב לצרוך אותה בכמות מתונה.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

נפגעת? חלית? יש לך זכויות!
רוצה לדעת מה הזכויות שלך בביטוח לאומי או בחברות הביטוח?
מלא/י פרטייך ונחזור אלייך בהקדם
השירות ניתן ללא התחייבות.
אנו מתחייבים על דיסקרטיות מלאה.

אולי יעניין אותך גם

מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 70
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי – מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 84
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד
דם אמיתי: עובדות שכל אחד צריך לדעת על סוג הדם שלו
מאת מערכת BeOK
| 29/12/2016 |
צפיות: 212
סוג הדם הוא גורם המשפיע על הבריאות, יש לו מאפיינים אישיותיים ויש לו תפקיד חשוב בפוריות האישה ובתקינות העובר
קרא עוד
גיל המעבר – מהם התסמינים ואיך אפשר למנוע אותם?
מאת מערכת BeOK
| 27/12/2016 |
צפיות: 133
גיל המעבר הוא תהליך טבעי בקרב נשים. למרות שאי אפשר למנוע אותו, אפשר לשלוט בתסמינים הנלווים לו בעזרת תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם יציב
קרא עוד
איך גברים חווים את גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 14/12/2016 |
צפיות: 178
גם גברים חווים את גיל המעבר – החל מגיל 50 רמת הטסטוסטרון יורדת וגורמת לדיכאון, להשמנה ולירידה בחשק המיני
קרא עוד
סוכריות גומי: עצמות טחונות, צבעי מאכל והרבה סוכר
מאת מערכת BeOK
| 06/12/2016 |
צפיות: 484
על אף המראה התמים שלהן, סוכריות גומי מכילות רכיבים מזיקים כמו סוכר וצבעי מאכל, אבל המרכיב העיקרי שלהן הוא ג'לטין אשר עשוי מעצמות של בעלי חיים
קרא עוד
מה באמת בריא לנו
כיום ישנה מודעות הולכת וגוברת לחשיבות של איכות המזון שאנו אוכלים והשפעתה על איכות החיים שלנו. אחת הבעיות המרכזיות היא שקשה לדעת האם כל מה שנחשב בריא, הוא אכן בריא
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של חמאה?
מאת מערכת BeOK
| 23/11/2016 |
צפיות: 309
על אף שלחמאה יצא שם רע יש לה הרבה סגולות, היא עוזרת לתפקוד בלוטת התריס, מונעת מחלות לב ומשפרת את התפקוד המיני
קרא עוד
למה כדאי לשתות ויסקי ומהם יתרונותיו הבריאותיים?
מאת מערכת BeOK
| 06/11/2016 |
צפיות: 326
שתייה מתונה של ויסקי מונעת עלייה במשקל, משפרת את הזיכרון ומסייעת לתהליך העיכול, וכל זה בלי חמרמורת ביום שאחרי
קרא עוד