גוג'י ברי: מזון על המעכב הזדקנות, משפר ראייה ומגן מפני נזקי השמש

גוג'י ברי משמשים ברפואה הסינית מזה אלפי שנים לטיפול במחלות שונות. ערכם התזונתי גבוה ושילובם בתפריט היומי יכול לסייע בהפחתת נזקי שמש, בשיפור הראייה ובמניעת תהליכי הזדקנות
מאת מערכת BeOK
| 27/06/2016 |
צפיות: 20,191
גוג'י ברי או וולפברי הם פירות בצבע אדום כתום עז. מקורם בדרום מזרח אירופה ובאסיה, שם תותי הגוג'י משמשים כבר אלפי שנה לטיפול בשלל מחלות. הם ידועים בסגולות בריאותיות מגוונות, ביניהן הקלה בבעיות במערכת העיכול, חיזוק מערכת החיסון, עיכוב תהליכי הזדקנות ושיפור הראייה.

גוג'י ברי – ערכים תזונתיים

גוג'י ברי עשירים בשלל ערכים תזונתיים, המציבים אותם במקום גבוה ברשימת מזונות העל. מזון על הוא מונח המתאר מזונות מן הטבע בעלי ערך תזונתי גבוה במידה ניכרת. בשונה ממזונות אחרים, שרובם בעלי יתרונות בריאותיים מועטים, במזונות העל ניתן למצוא רכיבי תזונה רבים ושונים. בגוג'י ברי שפע ויטמינים ומינרלים, כמו ויטמין A, ויטמין E, וויטמינים B1, B2, B6.

במאה גרם גוג'י ברי יש כ – 12 מ"ג ברזל, המהווים 67% מהתצרוכת היומית וכן 20 מ"ג ויטמין C, 33% מהמנה היומית המומלצת למבוגר. בנוסף, הם מכילים מספר רב של חומצות אמינו, הכולל גם את כל שמונה חומצות האמינו החיוניות לגוף, אותן הגוף אינו מסוגל לייצר בעצמו ונזקק להשיגן מהמזון.

על כן, תותי הגוג'י הם מקור טוב לחלבון ומומלצים לאנשים שאינם צורכים בשר בתפריט היומי. גוג'י ברי מכילים כמות מרשימה של נוגדי חמצון, המגנים על תאי הגוף מפני גורמים מזיקים חיצוניים כמו קרינה ומפני גורמים פנימיים כמו רדיקלים חופשיים, הגורמים להזדקנות מואצת.

התייעצו עם המומחים בפורומים שלנו:
פורום הומאופתיה
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום נטורופתיה
פורום צמחי מרפא
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה

גוג'י ברי מאריכים חיים

הורמון הגדילה האנושי מופרש בגוף במהלך כל החיים, אך החל מגיל 21 ומעלה, הגוף מייצר פחות ופחות ממנו. ישנו קשר ישיר בין תהליכי הזדקנות לנוכחות הורמון זה. שתי חומצות אמינו המצויות בגוג'י ברי מסייעות בגירוי ייצור הורמון הגדילה בגוף. נוכחות של הורמון זה בגוף משפרת את קצב חילוף החומרים בגוף ומונעת הופעת תסמיני הזדקנות המתבטאים במראה החיצוני.

מגנים מפני קרינת UV

מחקרים שנעשו בשנת 2010 על עכברי מעבדה מצאו כי אלו שצרכו מיץ גוג'י ברי סבלו פחות מהשפעות שליליות כתוצאה מחשיפה לקרינה אולטרה סגולה, כמו כוויות שמש. מסקנתם הייתה כי נוגדי חמצון בגרגירי הגוג'י הם אלו המגנים על העור מפני נזקי השמש. פגיעות הנובעות מחשיפה לשמש נגרמות בעקבות הימצאותם של רדיקלים חופשיים ותהליכי חמצון. גוג'י ברי מכילים נוגדי חמצון רבים המונעים תהליכי חמצון אלה ובכך מגנים על העור. על כן, גוג'י ברי מומלצים לאנשים בעלי עור רגיש הנוטה לכוויות שמש.

גוג'י ברי לשיפור הראייה

בגוג'י ברי שני נוגדי חמצון חזקים הנקראים לוטאין וזיאקסנטין, החשובים לשיפור הראייה. הם מגנים על העיניים מפני נזקים הנגרמים בעקבות חשיפה לקרינה אולטרה סגולה. כמו כן, תזונה עשירה בנוגדי חמצון אלה יכולה להפחית סיכון להתפתחות מחלת הקטרקט ומחלות עיניים אחרות הקשורות לזקנה, בחמישים אחוז לכל היותר.

אולי יעניין אתכם גם:
עומדים על המשמר: הכל על נוגדי חמצון
מורינגה: מזון על שנלחם בדלקות, בסוכרת ובזיהומים
שיפור ראייה: האם אכילת גזר באמת עוזרת?
אוכמניות: חמש סיבות בריאותיות להתחיל לאכול אוכמניות
ספירולינה: מזון על בעל הערך התזונתי הגבוה ביותר

כיצד מומלץ לצרוך גוג'י ברי?

את פירות הגוג'י ברי ניתן לאכול טריים או מיובשים, לרוב הם נמכרים מיובשים בחנויות טבע. כיוון שתותי גוג'י עשירים בערכים תזונתיים, ניתן להתחיל בכשתיים או שלוש כפות גוג'י מיובשים ולשלב אותם עם פירות אחרים, בשייקים או ביוגורט עם גרנולה. המנה המומלצת משתנה בהתאם לגיל ולמשקל, אך מומלץ לצרוך כשלושה עד חמישה גרמים ביום. אנשים הסובלים מבעיות בריאותיות יכולים לקחת כמות גבוהה יותר של 15 – 30 גרם ביום. כיוון שהגוג'י ברי עשויים להשפיע על תרופות שונות, מומלץ להיוועץ ברופא לפני השימוש. גוג'י ברי אינם מומלצים לאנשים הנוטלים תרופות לדילול דם, ללחץ דם ולסוכרת.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

מהן הסגולות הבריאותיות של שמן חריע?
מאת מערכת BeOK
| 21/06/2017 |
צפיות: 258
שמן חריע הוא שמן צמחי בעל יכולות בריאותיות רבות, הוא שומר על סוכר מאוזן, מחזק את מערכת החיסון ופותח את נקבוביות העור
קרא עוד
נשנושים בריאים להרגעת הרעב
מאת מערכת BeOK
| 13/06/2017 |
צפיות: 237
לשמור על המשקל זה לא דבר קל, בעיקר כשהבטן מאותת שהגיע הזמן לנשנוש קטן. כדי למנוע את התקפות הרעב אפשר לפתוח את הבוקר עם שיבולת שועל, לאכול אגוזים בצהריים ולהתענג על אבוקדו בערב
קרא עוד
מאכלי קיץ להורדת הנפיחות בבטן
מאת מערכת BeOK
| 07/06/2017 |
צפיות: 265
בטן נפוחה גורמת לכבדות ולתחושת אי נעימות. כדי להקל על ההרגשה ולמנוע התייבשות אפשר לאכול אבוקדו, לנשנש אבטיח ולהתענג על פירות יער
קרא עוד
תרופות טבעיות לכאבי מחזור
מאת מערכת BeOK
| 26/04/2017 |
צפיות: 327
כאבי מחזור היא תופעה מוכרת לכל אישה. כדי להקל עליהם ולמנוע אותם אפשר להניח כרית חימום, לשתות חליטת קמומיל ואפילו לחוות אורגזמה
קרא עוד
למה כדאי לשתות מי לימון בבוקר?
מאת מערכת BeOK
| 23/04/2017 |
צפיות: 849
לימון עתיר בוויטמינים והוא מחזק את מערכת החיסון, אך ישנן סיבות נוספות שבגללן כדאי לשתות מי לימון בכל בוקר, הם מפחיתים זיהומים, מנקים רעלים ומונעים את הזדקנות העור
קרא עוד
כבד שומני: מהי התזונה המומלצת?
מאת מערכת BeOK
| 12/04/2017 |
צפיות: 749
שומן עודף וצריכה מופרזת של אלכוהול יכולים לגרום למחלת הכבד השומני. מאכלים, תוספי מזון וצמחי מרפא שונים יכולים למנוע את המחלה ולשקם את הכבד של החולים בה
קרא עוד
מהם התסמינים של מחסור באשלגן?
מאת מערכת BeOK
| 22/03/2017 |
צפיות: 537
אשלגן הוא יסוד חשוב לבריאות הגוף ומחסור ממנו יכול לגרום לתסמינים שונים, כמו עייפות, קצב לב מואץ ותחושת נימול
קרא עוד
דלקות בדרכי השתן
דלקת בדרכי השתן היא אחת המחלות הנפוצות בקרב נשים. תזונה נכונה ושמירה על הרגלים מסוימים ירפאו את הדלקת וימנעו את החזרה שלה
קרא עוד
סופר פוד: מהם מזונות על ואיך הם מסייעים לבריאות?
מאת מערכת BeOK
| 07/03/2017 |
צפיות: 466
מזונות על הם מאכלים שמכילים רכיבים תזונתיים רבים, כמו ויטמינים, נוגדי חמצון וחומצה פולית. בין מזונות העל אפשר למצוא שמן זית, שוקולד מריר ואגוזי קשיו
קרא עוד
מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 31/01/2017 |
צפיות: 873
חוסר איזון הורמונלי יכול לשבש דיאטות ולגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, מאכלים שונים כמו אגוזים, קינמון, ברוקולי ורימונים מסייעים לשמור על רמה תקינה של הורמונים
קרא עוד