גוג'י ברי: מזון על המעכב הזדקנות, משפר ראייה ומגן מפני נזקי השמש

גוג'י ברי משמשים ברפואה הסינית מזה אלפי שנים לטיפול במחלות שונות. ערכם התזונתי גבוה ושילובם בתפריט היומי יכול לסייע בהפחתת נזקי שמש, בשיפור הראייה ובמניעת תהליכי הזדקנות
מאת מערכת BeOK
| 27/06/2016 |
צפיות: 20,477
גוג'י ברי או וולפברי הם פירות בצבע אדום כתום עז. מקורם בדרום מזרח אירופה ובאסיה, שם תותי הגוג'י משמשים כבר אלפי שנה לטיפול בשלל מחלות. הם ידועים בסגולות בריאותיות מגוונות, ביניהן הקלה בבעיות במערכת העיכול, חיזוק מערכת החיסון, עיכוב תהליכי הזדקנות ושיפור הראייה.

גוג'י ברי – ערכים תזונתיים

גוג'י ברי עשירים בשלל ערכים תזונתיים, המציבים אותם במקום גבוה ברשימת מזונות העל. מזון על הוא מונח המתאר מזונות מן הטבע בעלי ערך תזונתי גבוה במידה ניכרת. בשונה ממזונות אחרים, שרובם בעלי יתרונות בריאותיים מועטים, במזונות העל ניתן למצוא רכיבי תזונה רבים ושונים. בגוג'י ברי שפע ויטמינים ומינרלים, כמו ויטמין A, ויטמין E, וויטמינים B1, B2, B6.

במאה גרם גוג'י ברי יש כ – 12 מ"ג ברזל, המהווים 67% מהתצרוכת היומית וכן 20 מ"ג ויטמין C, 33% מהמנה היומית המומלצת למבוגר. בנוסף, הם מכילים מספר רב של חומצות אמינו, הכולל גם את כל שמונה חומצות האמינו החיוניות לגוף, אותן הגוף אינו מסוגל לייצר בעצמו ונזקק להשיגן מהמזון.

על כן, תותי הגוג'י הם מקור טוב לחלבון ומומלצים לאנשים שאינם צורכים בשר בתפריט היומי. גוג'י ברי מכילים כמות מרשימה של נוגדי חמצון, המגנים על תאי הגוף מפני גורמים מזיקים חיצוניים כמו קרינה ומפני גורמים פנימיים כמו רדיקלים חופשיים, הגורמים להזדקנות מואצת.

התייעצו עם המומחים בפורומים שלנו:
פורום הומאופתיה
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום נטורופתיה
פורום צמחי מרפא
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה

גוג'י ברי מאריכים חיים

הורמון הגדילה האנושי מופרש בגוף במהלך כל החיים, אך החל מגיל 21 ומעלה, הגוף מייצר פחות ופחות ממנו. ישנו קשר ישיר בין תהליכי הזדקנות לנוכחות הורמון זה. שתי חומצות אמינו המצויות בגוג'י ברי מסייעות בגירוי ייצור הורמון הגדילה בגוף. נוכחות של הורמון זה בגוף משפרת את קצב חילוף החומרים בגוף ומונעת הופעת תסמיני הזדקנות המתבטאים במראה החיצוני.

מגנים מפני קרינת UV

מחקרים שנעשו בשנת 2010 על עכברי מעבדה מצאו כי אלו שצרכו מיץ גוג'י ברי סבלו פחות מהשפעות שליליות כתוצאה מחשיפה לקרינה אולטרה סגולה, כמו כוויות שמש. מסקנתם הייתה כי נוגדי חמצון בגרגירי הגוג'י הם אלו המגנים על העור מפני נזקי השמש. פגיעות הנובעות מחשיפה לשמש נגרמות בעקבות הימצאותם של רדיקלים חופשיים ותהליכי חמצון. גוג'י ברי מכילים נוגדי חמצון רבים המונעים תהליכי חמצון אלה ובכך מגנים על העור. על כן, גוג'י ברי מומלצים לאנשים בעלי עור רגיש הנוטה לכוויות שמש.

גוג'י ברי לשיפור הראייה

בגוג'י ברי שני נוגדי חמצון חזקים הנקראים לוטאין וזיאקסנטין, החשובים לשיפור הראייה. הם מגנים על העיניים מפני נזקים הנגרמים בעקבות חשיפה לקרינה אולטרה סגולה. כמו כן, תזונה עשירה בנוגדי חמצון אלה יכולה להפחית סיכון להתפתחות מחלת הקטרקט ומחלות עיניים אחרות הקשורות לזקנה, בחמישים אחוז לכל היותר.

אולי יעניין אתכם גם:
עומדים על המשמר: הכל על נוגדי חמצון
מורינגה: מזון על שנלחם בדלקות, בסוכרת ובזיהומים
שיפור ראייה: האם אכילת גזר באמת עוזרת?
אוכמניות: חמש סיבות בריאותיות להתחיל לאכול אוכמניות
ספירולינה: מזון על בעל הערך התזונתי הגבוה ביותר

כיצד מומלץ לצרוך גוג'י ברי?

את פירות הגוג'י ברי ניתן לאכול טריים או מיובשים, לרוב הם נמכרים מיובשים בחנויות טבע. כיוון שתותי גוג'י עשירים בערכים תזונתיים, ניתן להתחיל בכשתיים או שלוש כפות גוג'י מיובשים ולשלב אותם עם פירות אחרים, בשייקים או ביוגורט עם גרנולה. המנה המומלצת משתנה בהתאם לגיל ולמשקל, אך מומלץ לצרוך כשלושה עד חמישה גרמים ביום. אנשים הסובלים מבעיות בריאותיות יכולים לקחת כמות גבוהה יותר של 15 – 30 גרם ביום. כיוון שהגוג'י ברי עשויים להשפיע על תרופות שונות, מומלץ להיוועץ ברופא לפני השימוש. גוג'י ברי אינם מומלצים לאנשים הנוטלים תרופות לדילול דם, ללחץ דם ולסוכרת.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

תזונה צמחונית לילדים
| 24/05/2018 |
צפיות: 36
תזונה בריאה לילד צמחוני לא צריכה להיות מטלה קשה מדי, הקפדה על כמה כללים פשוטים תקנה נחת להורה המודאג
קרא עוד
הרעלת חלבון: נזקים בריאותיים של עודף חלבון
מאת מערכת BeOK
| 14/05/2018 |
צפיות: 158
חלבון הוא רכיב תזונתי אשר הכרחי לתפקוד הגוף. עם זאת, כמות יתרה של חלבון בשילוב מיעוט של פחמימות ושל שומנים עלול להוביל להרעלת חלבון
קרא עוד
לאכול פסטה ולשמור על המשקל
מאת מערכת BeOK
| 03/05/2018 |
צפיות: 363
דיאטה ושמירה על המשקל אינן בהכרח אומרת להפסיק לאכול את כל המאכלים האהובים, בשמירה על כמה כללים אפשר להפוך פסטה למזון על ולשלב אותה בתפריט
קרא עוד
תזונה נכונה לילד הדעתן
| 17/04/2018 |
צפיות: 477
זמן, אנרגיה ומאבקי כוחות עם הילדים, כל אלה יכולים להוביל לפשרות על התזונה של כלל בני המשפחה ושל הילד בפרט. בעזרת כמה כללים פשוטים אפשר לשמור על תפריט מסודר ובריא החיוני לבריאות הילד
קרא עוד
איך לעבור את הפסח בלי לעלות במשקל?
| 21/03/2018 |
צפיות: 450
חגים בכלל ופסח בפרט הם האתגר הקשה ביותר של שומרי הדיאטה, אך באכילה חכמה אפשר ליהנות ממאכלי החג ולא לעלות במשקל
קרא עוד
השמנת ילדים: כיצד להתנהל נכון עם ילדים עם עודף משקל?
| 07/03/2018 |
צפיות: 297
תרבות השפע מביאה עמה בעיות אכילה ויותר ויותר ילדים סובלים מעודף משקל. המשימה לדבוק בדיאטה מוטלת על כל המשפחה ולא רק על הילד
קרא עוד
לא ייאמן, אבל גם יבשת אפריקה משמינה
| 19/02/2018 |
צפיות: 231
בעיית ההשמנה החולנית אינה מטרידה את העולם המערבי בלבד, השפע הגיע לאפריקה ואיתו גם המחירים הזולים של המזון התעשייתי והעלייה במשקל של האוכלוסייה המקומית
קרא עוד
תזונה וסוג דם
| 31/01/2018 |
צפיות: 802
סוג הדם משפיע על הבריאות ועל הנטייה למחלות של כל אדם, תזונה המותאמת לסוג הדם יכולה לחזק את הגוף ולהפחית את הסיכויים לחלות במחלות
קרא עוד
מדוע הדיאטה שוב נכשלה וכיצד להצליח להוריד במשקל?
| 21/01/2018 |
צפיות: 599
רוב הדיאטות מועדות לכישלון. יש לכך סיבות רבות, חלקן קשורות לתפריט עצמו וחלקן למי שמנסה לרדת במשקל. בחירה בדיאטה מתאימה תעזור לנצח את הסטטיסטיקה
קרא עוד
דיאטה קטוגנית: המדריך למתחילים
מאת מערכת BeOK
| 16/01/2018 |
צפיות: 509
דיאטה קטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומנים שנוסף לירידה במשקל יש לה יתרונות בריאותיים רבים והיא מסייעת במניעה של סרטן, מגנה על מערכת הלב ומעכבת אלצהיימר
קרא עוד