גוג'י ברי: מזון על המעכב הזדקנות, משפר ראייה ומגן מפני נזקי השמש

גוג'י ברי משמשים ברפואה הסינית מזה אלפי שנים לטיפול במחלות שונות. ערכם התזונתי גבוה ושילובם בתפריט היומי יכול לסייע בהפחתת נזקי שמש, בשיפור הראייה ובמניעת תהליכי הזדקנות
מאת מערכת BeOK
| 27/06/2016 |
צפיות: 19,978
גוג'י ברי או וולפברי הם פירות בצבע אדום כתום עז. מקורם בדרום מזרח אירופה ובאסיה, שם תותי הגוג'י משמשים כבר אלפי שנה לטיפול בשלל מחלות. הם ידועים בסגולות בריאותיות מגוונות, ביניהן הקלה בבעיות במערכת העיכול, חיזוק מערכת החיסון, עיכוב תהליכי הזדקנות ושיפור הראייה.

גוג'י ברי – ערכים תזונתיים

גוג'י ברי עשירים בשלל ערכים תזונתיים, המציבים אותם במקום גבוה ברשימת מזונות העל. מזון על הוא מונח המתאר מזונות מן הטבע בעלי ערך תזונתי גבוה במידה ניכרת. בשונה ממזונות אחרים, שרובם בעלי יתרונות בריאותיים מועטים, במזונות העל ניתן למצוא רכיבי תזונה רבים ושונים. בגוג'י ברי שפע ויטמינים ומינרלים, כמו ויטמין A, ויטמין E, וויטמינים B1, B2, B6.

במאה גרם גוג'י ברי יש כ – 12 מ"ג ברזל, המהווים 67% מהתצרוכת היומית וכן 20 מ"ג ויטמין C, 33% מהמנה היומית המומלצת למבוגר. בנוסף, הם מכילים מספר רב של חומצות אמינו, הכולל גם את כל שמונה חומצות האמינו החיוניות לגוף, אותן הגוף אינו מסוגל לייצר בעצמו ונזקק להשיגן מהמזון.

על כן, תותי הגוג'י הם מקור טוב לחלבון ומומלצים לאנשים שאינם צורכים בשר בתפריט היומי. גוג'י ברי מכילים כמות מרשימה של נוגדי חמצון, המגנים על תאי הגוף מפני גורמים מזיקים חיצוניים כמו קרינה ומפני גורמים פנימיים כמו רדיקלים חופשיים, הגורמים להזדקנות מואצת.

התייעצו עם המומחים בפורומים שלנו:
פורום הומאופתיה
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום נטורופתיה
פורום צמחי מרפא
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה

גוג'י ברי מאריכים חיים

הורמון הגדילה האנושי מופרש בגוף במהלך כל החיים, אך החל מגיל 21 ומעלה, הגוף מייצר פחות ופחות ממנו. ישנו קשר ישיר בין תהליכי הזדקנות לנוכחות הורמון זה. שתי חומצות אמינו המצויות בגוג'י ברי מסייעות בגירוי ייצור הורמון הגדילה בגוף. נוכחות של הורמון זה בגוף משפרת את קצב חילוף החומרים בגוף ומונעת הופעת תסמיני הזדקנות המתבטאים במראה החיצוני.

מגנים מפני קרינת UV

מחקרים שנעשו בשנת 2010 על עכברי מעבדה מצאו כי אלו שצרכו מיץ גוג'י ברי סבלו פחות מהשפעות שליליות כתוצאה מחשיפה לקרינה אולטרה סגולה, כמו כוויות שמש. מסקנתם הייתה כי נוגדי חמצון בגרגירי הגוג'י הם אלו המגנים על העור מפני נזקי השמש. פגיעות הנובעות מחשיפה לשמש נגרמות בעקבות הימצאותם של רדיקלים חופשיים ותהליכי חמצון. גוג'י ברי מכילים נוגדי חמצון רבים המונעים תהליכי חמצון אלה ובכך מגנים על העור. על כן, גוג'י ברי מומלצים לאנשים בעלי עור רגיש הנוטה לכוויות שמש.

גוג'י ברי לשיפור הראייה

בגוג'י ברי שני נוגדי חמצון חזקים הנקראים לוטאין וזיאקסנטין, החשובים לשיפור הראייה. הם מגנים על העיניים מפני נזקים הנגרמים בעקבות חשיפה לקרינה אולטרה סגולה. כמו כן, תזונה עשירה בנוגדי חמצון אלה יכולה להפחית סיכון להתפתחות מחלת הקטרקט ומחלות עיניים אחרות הקשורות לזקנה, בחמישים אחוז לכל היותר.

אולי יעניין אתכם גם:
עומדים על המשמר: הכל על נוגדי חמצון
מורינגה: מזון על שנלחם בדלקות, בסוכרת ובזיהומים
שיפור ראייה: האם אכילת גזר באמת עוזרת?
אוכמניות: חמש סיבות בריאותיות להתחיל לאכול אוכמניות
ספירולינה: מזון על בעל הערך התזונתי הגבוה ביותר

כיצד מומלץ לצרוך גוג'י ברי?

את פירות הגוג'י ברי ניתן לאכול טריים או מיובשים, לרוב הם נמכרים מיובשים בחנויות טבע. כיוון שתותי גוג'י עשירים בערכים תזונתיים, ניתן להתחיל בכשתיים או שלוש כפות גוג'י מיובשים ולשלב אותם עם פירות אחרים, בשייקים או ביוגורט עם גרנולה. המנה המומלצת משתנה בהתאם לגיל ולמשקל, אך מומלץ לצרוך כשלושה עד חמישה גרמים ביום. אנשים הסובלים מבעיות בריאותיות יכולים לקחת כמות גבוהה יותר של 15 – 30 גרם ביום. כיוון שהגוג'י ברי עשויים להשפיע על תרופות שונות, מומלץ להיוועץ ברופא לפני השימוש. גוג'י ברי אינם מומלצים לאנשים הנוטלים תרופות לדילול דם, ללחץ דם ולסוכרת.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

נפגעת? חלית? יש לך זכויות!
רוצה לדעת מה הזכויות שלך בביטוח לאומי או בחברות הביטוח?
מלא/י פרטייך ונחזור אלייך בהקדם
השירות ניתן ללא התחייבות.
אנו מתחייבים על דיסקרטיות מלאה.

אולי יעניין אותך גם

מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 78
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי – מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 88
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד
דם אמיתי: עובדות שכל אחד צריך לדעת על סוג הדם שלו
מאת מערכת BeOK
| 29/12/2016 |
צפיות: 216
סוג הדם הוא גורם המשפיע על הבריאות, יש לו מאפיינים אישיותיים ויש לו תפקיד חשוב בפוריות האישה ובתקינות העובר
קרא עוד
גיל המעבר – מהם התסמינים ואיך אפשר למנוע אותם?
מאת מערכת BeOK
| 27/12/2016 |
צפיות: 133
גיל המעבר הוא תהליך טבעי בקרב נשים. למרות שאי אפשר למנוע אותו, אפשר לשלוט בתסמינים הנלווים לו בעזרת תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם יציב
קרא עוד
איך גברים חווים את גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 14/12/2016 |
צפיות: 178
גם גברים חווים את גיל המעבר – החל מגיל 50 רמת הטסטוסטרון יורדת וגורמת לדיכאון, להשמנה ולירידה בחשק המיני
קרא עוד
סוכריות גומי: עצמות טחונות, צבעי מאכל והרבה סוכר
מאת מערכת BeOK
| 06/12/2016 |
צפיות: 484
על אף המראה התמים שלהן, סוכריות גומי מכילות רכיבים מזיקים כמו סוכר וצבעי מאכל, אבל המרכיב העיקרי שלהן הוא ג'לטין אשר עשוי מעצמות של בעלי חיים
קרא עוד
מה באמת בריא לנו
כיום ישנה מודעות הולכת וגוברת לחשיבות של איכות המזון שאנו אוכלים והשפעתה על איכות החיים שלנו. אחת הבעיות המרכזיות היא שקשה לדעת האם כל מה שנחשב בריא, הוא אכן בריא
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של חמאה?
מאת מערכת BeOK
| 23/11/2016 |
צפיות: 311
על אף שלחמאה יצא שם רע יש לה הרבה סגולות, היא עוזרת לתפקוד בלוטת התריס, מונעת מחלות לב ומשפרת את התפקוד המיני
קרא עוד
למה כדאי לשתות ויסקי ומהם יתרונותיו הבריאותיים?
מאת מערכת BeOK
| 06/11/2016 |
צפיות: 327
שתייה מתונה של ויסקי מונעת עלייה במשקל, משפרת את הזיכרון ומסייעת לתהליך העיכול, וכל זה בלי חמרמורת ביום שאחרי
קרא עוד