גוג'י ברי: מזון על המעכב הזדקנות, משפר ראייה ומגן מפני נזקי השמש

גוג'י ברי משמשים ברפואה הסינית מזה אלפי שנים לטיפול במחלות שונות. ערכם התזונתי גבוה ושילובם בתפריט היומי יכול לסייע בהפחתת נזקי שמש, בשיפור הראייה ובמניעת תהליכי הזדקנות
מאת מערכת BeOK
| 27/06/2016 |
צפיות: 20,329
גוג'י ברי או וולפברי הם פירות בצבע אדום כתום עז. מקורם בדרום מזרח אירופה ובאסיה, שם תותי הגוג'י משמשים כבר אלפי שנה לטיפול בשלל מחלות. הם ידועים בסגולות בריאותיות מגוונות, ביניהן הקלה בבעיות במערכת העיכול, חיזוק מערכת החיסון, עיכוב תהליכי הזדקנות ושיפור הראייה.

גוג'י ברי – ערכים תזונתיים

גוג'י ברי עשירים בשלל ערכים תזונתיים, המציבים אותם במקום גבוה ברשימת מזונות העל. מזון על הוא מונח המתאר מזונות מן הטבע בעלי ערך תזונתי גבוה במידה ניכרת. בשונה ממזונות אחרים, שרובם בעלי יתרונות בריאותיים מועטים, במזונות העל ניתן למצוא רכיבי תזונה רבים ושונים. בגוג'י ברי שפע ויטמינים ומינרלים, כמו ויטמין A, ויטמין E, וויטמינים B1, B2, B6.

במאה גרם גוג'י ברי יש כ – 12 מ"ג ברזל, המהווים 67% מהתצרוכת היומית וכן 20 מ"ג ויטמין C, 33% מהמנה היומית המומלצת למבוגר. בנוסף, הם מכילים מספר רב של חומצות אמינו, הכולל גם את כל שמונה חומצות האמינו החיוניות לגוף, אותן הגוף אינו מסוגל לייצר בעצמו ונזקק להשיגן מהמזון.

על כן, תותי הגוג'י הם מקור טוב לחלבון ומומלצים לאנשים שאינם צורכים בשר בתפריט היומי. גוג'י ברי מכילים כמות מרשימה של נוגדי חמצון, המגנים על תאי הגוף מפני גורמים מזיקים חיצוניים כמו קרינה ומפני גורמים פנימיים כמו רדיקלים חופשיים, הגורמים להזדקנות מואצת.

התייעצו עם המומחים בפורומים שלנו:
פורום הומאופתיה
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום נטורופתיה
פורום צמחי מרפא
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה

גוג'י ברי מאריכים חיים

הורמון הגדילה האנושי מופרש בגוף במהלך כל החיים, אך החל מגיל 21 ומעלה, הגוף מייצר פחות ופחות ממנו. ישנו קשר ישיר בין תהליכי הזדקנות לנוכחות הורמון זה. שתי חומצות אמינו המצויות בגוג'י ברי מסייעות בגירוי ייצור הורמון הגדילה בגוף. נוכחות של הורמון זה בגוף משפרת את קצב חילוף החומרים בגוף ומונעת הופעת תסמיני הזדקנות המתבטאים במראה החיצוני.

מגנים מפני קרינת UV

מחקרים שנעשו בשנת 2010 על עכברי מעבדה מצאו כי אלו שצרכו מיץ גוג'י ברי סבלו פחות מהשפעות שליליות כתוצאה מחשיפה לקרינה אולטרה סגולה, כמו כוויות שמש. מסקנתם הייתה כי נוגדי חמצון בגרגירי הגוג'י הם אלו המגנים על העור מפני נזקי השמש. פגיעות הנובעות מחשיפה לשמש נגרמות בעקבות הימצאותם של רדיקלים חופשיים ותהליכי חמצון. גוג'י ברי מכילים נוגדי חמצון רבים המונעים תהליכי חמצון אלה ובכך מגנים על העור. על כן, גוג'י ברי מומלצים לאנשים בעלי עור רגיש הנוטה לכוויות שמש.

גוג'י ברי לשיפור הראייה

בגוג'י ברי שני נוגדי חמצון חזקים הנקראים לוטאין וזיאקסנטין, החשובים לשיפור הראייה. הם מגנים על העיניים מפני נזקים הנגרמים בעקבות חשיפה לקרינה אולטרה סגולה. כמו כן, תזונה עשירה בנוגדי חמצון אלה יכולה להפחית סיכון להתפתחות מחלת הקטרקט ומחלות עיניים אחרות הקשורות לזקנה, בחמישים אחוז לכל היותר.

אולי יעניין אתכם גם:
עומדים על המשמר: הכל על נוגדי חמצון
מורינגה: מזון על שנלחם בדלקות, בסוכרת ובזיהומים
שיפור ראייה: האם אכילת גזר באמת עוזרת?
אוכמניות: חמש סיבות בריאותיות להתחיל לאכול אוכמניות
ספירולינה: מזון על בעל הערך התזונתי הגבוה ביותר

כיצד מומלץ לצרוך גוג'י ברי?

את פירות הגוג'י ברי ניתן לאכול טריים או מיובשים, לרוב הם נמכרים מיובשים בחנויות טבע. כיוון שתותי גוג'י עשירים בערכים תזונתיים, ניתן להתחיל בכשתיים או שלוש כפות גוג'י מיובשים ולשלב אותם עם פירות אחרים, בשייקים או ביוגורט עם גרנולה. המנה המומלצת משתנה בהתאם לגיל ולמשקל, אך מומלץ לצרוך כשלושה עד חמישה גרמים ביום. אנשים הסובלים מבעיות בריאותיות יכולים לקחת כמות גבוהה יותר של 15 – 30 גרם ביום. כיוון שהגוג'י ברי עשויים להשפיע על תרופות שונות, מומלץ להיוועץ ברופא לפני השימוש. גוג'י ברי אינם מומלצים לאנשים הנוטלים תרופות לדילול דם, ללחץ דם ולסוכרת.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

לקראת חנוכה – על שמנים ושומנים
| 26/11/2017 |
צפיות: 172
ישנם סוגים שונים של שמנים ושל שומנים. לקראת חג האור והשמן כדאי לעשות סדר במושגים
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על דיאטת מזון נא
מאת מערכת BeOK
| 20/11/2017 |
צפיות: 127
דיאטת מזון נא אינה מתאימה לכל אחד, אך מי שבוחר להיצמד לאורח חיים זה נהנה מיתרונות רבים, כמו הורדה במשקל, שמירה על הלב ומניעה של לחץ דם גבוה
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על לחם מחמצת
מאת מערכת BeOK
| 13/11/2017 |
צפיות: 180
ללחם מחמצת יש יתרונות רבים, הוא עשיר במינרלים, קל יותר לעיכול והוא שומר על רמות מאוזנות של סוכר בדם
קרא עוד
פיברומיאלגיה: תזונה נכונה להקלה על התסמינים
מאת מערכת BeOK
| 08/11/2017 |
צפיות: 269
פיברומיאלגיה היא מחלה שקשה לאבחן וקשה יותר לטפל ולרפא. שמירה על תזונה מאוזנת והימנעות ממאכלים מסוימים יסייעו להפחתת הכאבים ושאר התסמינים של המחלה
קרא עוד
שביל החלב: מה ההבדל בין תחליפי החלב השונים?
מאת מערכת BeOK
| 06/11/2017 |
צפיות: 384
השוק מציע מבחר רחב של תחליפי חלב אשר לכל אחד מהם יש ערכים תזונתיים שונים. כדי לדעת איזה סוג חלב הוא המתאים ביותר יש להכיר את המאפיינים של כל אחד מהם
קרא עוד
סירופ אגבה: כל מה שצריך לדעת על הממתיק הטבעי
מאת מערכת BeOK
| 04/09/2017 |
צפיות: 375
סירופ אגבה משווק כממתיק טבעי שמסייע לירידה במשקל, אך בטווח הארוך הפרוקטוז שבאגבה גורם לבעיות בריאותיות כמו סוכרת סוג 2 ותסמונת מטבולית
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על ביוטין לצמיחת שיער
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2017 |
צפיות: 606
ביוטין הוא ויטמין אשר נמצא כי הוא מסייע למראה השיער ולהאצת הגדילה שלו. הוויטמין מצוי במזון מן החי ומן הצומח וניתן לצרוך אותו גם כתוסף מזון
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של טפיוקה?
מאת מערכת BeOK
| 21/08/2017 |
צפיות: 476
טפיוקה היא סוג של עמילן המשמש כבסיס למאכלים ולקינוחים רבים. לטפיוקה יש סגולות בריאותיות רבות והיא מסייעת לעיכול, מונעת מומים מולדים ומחזקת את הלב
קרא עוד
כיצד מזון מהיר משפיע על הגוף?
מאת מערכת BeOK
| 17/08/2017 |
צפיות: 419
הוא טעים ונגיש ועושה טוב על הלב, אבל אכילה תדירה של מזון מהיר כמו צ'יפס ופיצה יכולה לגרום לבעיות בריאותיות רבות, כמו אקנה, דיכאון ובעיות לב
קרא עוד
נתרן: למה צריך אותו וכיצד הוא מזיק לגוף?
מאת מערכת BeOK
| 14/08/2017 |
צפיות: 331
הנתרן שבמלח הוא מתכת המצויה בשפע במאכלים שונים. למרות הנזקים שמייחסים לו, יש לו תפקידים חשובים לתפקוד התקין של הגוף ולשמירה על הבריאות הכללית שלו
קרא עוד