רבע מהישראלים בדיאטה כל השנה

סקר חדש מגלה כי כרבע מאיתנו נמצא בדיאטה במשך כל השנה, 11% נוספים מתחילים בדיאטה לקראת הקיץ ועוד 5% מנסים להשיל קילוגרמים מיותרים רק לקראת אירוע מיוחד. הורדה של 3-5 ק"ג תספק את רוב עושי הדיאטה. ומה הדבר הראשון שיעשו הישראלים אחרי הצלחת הדיאטה? העשירים יקנו בגדים, התפרנים יזללו עוגות וממתקים והצעירים ייצאו להשתזף בבגד ים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 09/07/2007 |
צפיות: 2,050
"לא תודה, אני בדיאטה". את המשפט הזה תשמעו מכל ישראלי רביעי - בכל יום בשנה.

כך עולה מסקר שנערך בימים אלה, ולפיו כרבע מהישראלים (24.5%) מעידים על עצמם כי הם נמצאים בדיאטה תמידית, במשך כל השנה.

11% נוספים מהישראלים נכנסים למשטר דיאטה רק לקראת הקיץ. ומצד שני, קרוב למחצית מהישראלים (48%) מצהירים כי הם מרוצים ממשקלם.

עוד עולה מן הסקר: מבין המצויים בדיאטה מתמדת, הרוב הגדול הוא נשים: 30.5% לעומת 18% בלבד מהגברים. לעומת זאת, כאשר מדובר ב"דיאטת קיץ", יש דווקא רוב מסויים לגברים: 11.5% לעומת 10.5% מהנשים.

5% נוספים מהישראלים פוצחים בדיאטה רק לקראת אירוע מיוחד כגון חתונה, בר מצוה וכדומה (7.5% מהנשים וכ-2% מהגברים), ועוד כ-3% מנסים להיאבק בק"ג העודפים רק אחרי החגים (כ-4% מהנשים וכ-2% מהגברים).

כשבוחנים את הרגלי הדיאטה של הישראלי על פי הגיל, עולה כי השיעור הגבוה ביותר של אלה הנמצאים בדיאטה כל השנה הוא בקרב בני 55-64 (37%).

ומי מנסה להשיל ק"ג מיותרים לקראת אירוע מיוחד? בעיקר בני 18-24 (10.5%) - אולי כי בגילאים אלה הם חתני השמחה?

אירוע מיוחד הוא סיבה טובה לדיאטה גם בקרב בני המגזר החרדי (23% לעומת 4% בלבד בקרב חילונים) ואילו בוא הקיץ מדרבן לדיאטה דווקא את המגדירים עצמם מסורתיים: 15% לעומת 10.5% מהחילונים, 6.5% מהדתיים וכ-2% מהחרדים.

המטרה: מינוס 3-5 ק"ג

כ-48% מהישראלים מרוצים ממשקלם ולא מוצאים סיבה לשנותו. בעיקר מרוצים הגברים (58% מהם) והרבה פחות - הנשים (רק 38%).

מכמה ק"ג רוצים להיפטר אלה שאינם מרוצים ממשקלם? הרוב, כ-23%, שואפים להוריד 3-5 ק"ג. שיעור הנשים השואפות לכך (30%) כפול משיעור הגברים (15%).

12% מהישראלים שואפים להיפטר מ-6-10 ק"ג (14% מהנשים, 10% מהגברים). עוד 11% רוצים להיפרד מ-10 ק"ג ומעלה (11% מהנשים ומהגברים), ו-6% מהישראלים מסתפקים במועט: הם יהיו מאושרים אם יצליחו להוריד קילוגרם עד שניים (7.5% מהנשים, 5% מהגברים).

בבחינת התוצאות על פי גילאי המשתתפים בסקר עולה, כי השיעור הנמוך ביותר של אלה שמרוצים ממשקלם הוא בקרב בני 55-64 - 37% בלבד.

בקבוצת גיל זו נמצא גם האחוז הגבוה ביותר של אלה המבקשים להוריד 10 ק"ג ויותר - 21%. לעומת זאת, רוב אלה שיסתפקו בהשלת 3-5 ק"ג הם בני 35-44 (30.5%).

נתון מעניין נוסף הוא כי ככל שההכנסה חורגת מהממוצע כלפי מטה או כלפי מעלה - גדל שעור השואפים להוריד יותר מ-10 ק"ג: 18% בקרב אלה המשתכרים הרבה מתחת לממוצע ו-17% בקרב אלה המשתכרים הרבה מעל לממוצע. לעומת זאת, בקרב אלה שהכנסתם סובבת סביב הממוצע, יש רוב לאלה המבקשים להיפטר מ-3-5 ק"ג.

אחרי הדיאטה: העשירים יקנו בגדים, התפרנים יזללו ממתקים

בסקר התבקשו הנשאלים גם לציין מה הדבר הראשון שהיו עושים אילו היו מצליחים לרדת במשקל. הרוב המכריע, 31%, היו ממהרים לרענן את המלתחה בבגדים חדשים.

שיעור הנשים שהיו נוהגות (41%) כך כפול משעור הגברים (20%). רוב בולט לחולמים על קניית בגדים חדשים לאחר הדיאטה קיים במגזר החרדי: 44% לעומת 31% מהדתיים ו-30% מהמסורתיים והחילוניים.

אבל לא כולם היו חוגגים את הצלחת הדיאטה בחנויות הבגדים. הדבר הראשון שיעשו 8.5% מהישראלים, נשים וגברים כאחד, בגיזרה החדשה, יהיה הליכה לים או לבריכה בבגד ים. רובם באופן לא מפתיע - צעירים בני 18-24 (12%) וחילונים (10.5%).

עוד כ-7% מהישראלים יחגגו את הירידה במשקל ב... זלילת עוגות וממתקים בלי חשבון. זוהי הפנטזיה המתוקה בעיקר בקרב בני 65 ומעלה: 11.5% (לעומת כ-5% בלבד בקרב בני 18 עד 35), וגם בקרב חרדים: 16.5% לעומת 8% מהמסורתיים, 6% מהחילונים ו-0% מהדתיים.

כאשר בוחנים מה יעשה הישראלי אחרי הדיאטה על פי רמת ההכנסה, מתברר כי רוב אלה שימהרו לקנות בגדים חדשים הם מקרב בעלי ההכנסה הגבוהה בהרבה מן הממוצע: 40.5% לעומת 24% בלבד מבין אלה שהכנסתם נמוכה בהרבה מהממוצע.

ואילו אצל אלה האחרונים קיים השיעור הגבוה ביותר של מי שיחגגו את הצלחת הדיאטה באכילת עוגות וממתקים בלי חשבון: 11% לעומת 3% מקרב בעלי ההכנסה הגבוהה מן הממוצע.

3.5% מהישראלים הצהירו, כי הדבר הראשון שיעשו אם יצליחו לרדת במשקל יהיה ליהנות מיחסים אינטימיים מבלי להתבייש. זהו בעיקר חלומם של הגברים (6% מהם) והם חולקים אותו רק עם 0.8% מהנשים!

הסקר נערך ביוזמת חברת טבע, משווקת "רדוקטיל", תרופה להפחתת משקל המעלה את תחושת השובע ומגבירה את קצב הפעילות המטבולית. הוא בוצע באמצעות מכון המחקר Market Watch (מרקט ווטש), בקרב 500 גברים ונשים, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישובים היהודיים בישראל.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר