להפעיל את הראש, לא את הגב

לקראת פתיחת שנת הלימודים, האגודה הישראלית לכירופרקטיקה מעניקה מספר עצות וטיפים להורים: כיצד לשמור על בריאות הגב של ילדינו, איך לבחור נכון את תיק גב מתאים והנכון לילד, איך לשבת נכון ליד שולחן כתיבה ומול מחשב. טיפים נוספים שיעזרו לילדכם לחזור ללימודים בלי כאבים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 03/08/2007 |
צפיות: 5,144
מחקרים רבים מוכיחים שנשיאת תיקים כבדים על הגב בדרך לבית הספר וממנו היא גורם משמעותי ביותר בהתפתחות כאבי גב.

לקראת עונת הקניות, החזרה לבית הספר ופתיחת שנת הלימודים מעניקים באגודה הישראלית לכירופרקטיקה מספר עצות וטיפים להורים ולילדים כיצד לשמור על הגב במהלך שנת הלימודים.

איך לבחור ילקוט?

1. תיק ייחשב לכבד אם משקלו עולה על 10% ממשקל הילד. כלומר, אם הילד שוקל כ-35 ק"ג, אסור שהתיק על תכולתו ישקול יותר מ-3.5 ק"ג.

2. רצוי לבחור בילקוט גדול כדי לפזר את העומס, אך לא גדול מדי, כדי שהוא לא יישאר תלוי מאחור.

3. מומלץ מאוד לבחור בכתפיות מרופדות, כך שהעומס לא יכביד על הכתפיים.

4. יש להתאים את רצועות הילקוט כך שלא יהיה רפוי או הדוק מדי לכתפיים. ילקוט עם שתי כתפיות עדיף על תיק כתף.

רוצים לדעת איך לשמור על הגב? היכנסו לפורומים שלנו:
פורום כירופרקטיקה
ארגונומיה, סביבת עבודה בריאה
פיזיותרפיה
אורתופדיה
פלדנקרייז

5. השימוש בטרולי (עגלה המותאמת לנשיאת הילקוט) הוא פיתרון טוב שמקל על הגב.

6. על ההורים להקפיד להוריד את העומס ולהתאים את הילקוט לגבו ולגודלו של הילד.

עוד מציניים באגודה הישראלית לכירופרקטיקה כי כיום הילדים חשופים לישיבה ממושכת, לעתים עד עשר שעות ביום - מול המחשב, הטלוויזיה ובזמן הכנת השיעורים. ישיבה ממושכת זו מובילה לשחיקה מואצת של סחוסי הדיסקים בעמוד השדרה ולעקמת. בהקשר זה יש לאגודה שמונה המלצות נוספות להורים:

1. הסתכלו איך יושבים ילדיכם, כמה זמן הם יושבים וכיצד הדבר משפיע עליהם. אמרו להם לשבת בגב זקוף ולמדו אותם את חשיבות היציבה הזקופה בעזרת התבוננות במראה.

2. קצצו בשעות הישיבה מול המחשב והטלוויזיה.

3. קנו מושב ארגונומי מתכוונן לישיבה מול המחשב.

4. ודאו שמסך המחשב נמצא בדיוק מול פני הילד - מרכז המסך חייב להיות בגובה העיניים.

איך למנוע נזק יומיומי מילדכם?
10 טיפים לשמירה על הגב של ילדינו
SMS - זה כואב
10 טיפים לשולחן הלימודים של ילדך
מפילים עליהם תיק
על ישיבה לא בריאה וילקוט לא מתאים

5. קרבו את המקלדת והעכבר אל הילד על מנת למנוע עומס מיותר על שרירי השכמות.

6. השתמשו בהדום לרגליים בכדי להסיר לחץ מיותר על הגב התחתון.

7. על מנת לחזק את השכמות, הגב העליון והתחתון ועל מנת לשמר טווחי תנועה יש לבצע תרגילי מתיחות יומיים.

8.יש לעודד ולתמרץ את הילד להשתתף בפעילות גופנית, שתחזק אותו ותשפר את יציבתו.

9. לילדים מומלץ לישון על מזרן בדרגת קשיחות 3 (הדרגה הגבוהה ביותר 5) ועם כרית נמוכה.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר