כמה שיותר מלא יותר טוב?

החיטה המלאה נעשתה פופולרית בקרב הישראלים. סקר חדש מוצא נתונים מעניינים: 60% מעדיפים מוצרים מחיטה מלאה, כאשר נשים ומבוגרים מקפידים על כך יותר. מומחית: "הציבור מבין שחשוב לצרוך תפריט עשיר בסיבים"
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 24/01/2008 |
צפיות: 5,378
המודעות למזון מלא מתחזקת בקרב הישראלים. ככל שהלחם שחור יותר והאורז מלא יותר, כך רוכשים יותר ממנו.

אורז מלא, קמח מחיטה מלאה, לחם מחיטה מלאה ועוד, הם מוצרים המשוייכים לקטגוריה של פחמימות מורכבות.

פחמימות מורכבות או דגנים מלאים נותנים תחושת שובע לאורך זמן ועשירים בוויטמינים ומינרלים לעומת מזון לא מלא.

נראה כי יש בציבור העדפה מובהקת למוצרים העשויים מחיטה מלאה. כ-60% לעומת 28% המעדיפים מוצרים מקמח לבן. זאת על פי סקר חדש שבדק את ההעדפה לקמח מלא.

למידע נוסף בנושא תזונה ודיאטה היכנסו לפורומים:
פורום תזונה ודיאטה
פורום בישול בריאות
פורום פוד קואצ'ינג
פורום תזונה, הרזיה טבעית
פורום ויטמינים ותוספי תזונה

העדפה זו בולטת בעיקר בקרב נשים (בהשוואה לגברים), חילונים ומסורתיים (בהשוואה לדתיים), מבוגרים (גילאי 50 ומעלה), ויורדת כפונקציה של ירידה בגיל.

המוצר מחיטה מלאה שזוכה לשיעור ההתנסות הגבוה ביותר הוא לחם (86%, שציינו כי קנו מוצר זה אי פעם), ואחריו קרקרים (66%) ודגני בוקר (59%), ואחריהם, פסטה (44%) וחטיפים מלוחים (38%).

לחם מחיטה מלאה גם זוכה לשיעור הצריכה הגבוה ביותר מבין יתר המוצרים, 87% מקרב מי שקנו אותו אי פעם (המהווים 75% מהמדגם) דיווחו כי קנו אותו גם במהלך החודש האחרון.

פסטה זוכה לשיעור צריכה של 66% מקרב מי שקנה אותה אי פעם, דגני בוקר זוכים לשעור צריכה של 71% מקרב מי שקנה אותם אי פעם קרקרים וחטיפים זוכים לשעור צריכה של כ- 62% בקרב מי שקנה אותם אי פעם.

לכתבות נוספות בנושא תזונה ודיאטה:
קטניות בחורף - דיאטה מוצלחת וזולה
אורז מלא או אורז לבן?
דיאטת פחמימות - זה טוב ליהודים?
10 טעויות תזונתיות נפוצות
מחקר: דיאטת הלחם טובה לבריאות

הסקר נערך עבור חברת 'בייגל בייגל' על ידי חברת TNS בקרב 500 בוגרים בגילאי 18 ומעלה ממדגם ארצי מייצג של האוכלוסיה היהודית בישראל.

אורנה לוי, דיאטנית ראשית ביוניליוור ישראל: "ממצאי הסקר מעידים על כך שישנה הטמעה בציבור של מסרי ארגוני הבריאות העולמיים, המעודדים לתפריט עשיר בסיבים תזונתיים שמקורם בדרך כלל בחיטה מלאה, אורז מלא, לחם מלא וכדומה.

הטכנולוגיה היום הצליחה להתגבר עם מחסום הטעם, שהיווה בעבר בעיה במוצרים עשירים בסיבים, כך שחברות המזון מציעות לצרכן מוצרים בריאים יותר מבלי שנעשתה פגיעה בטעמם.

התגברות החברות על נושא זה, מציעה לצרכן מוצרים חלופיים בריאים יותר ללא צורך בהתפשרות על טעמם".

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 932
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 700
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 1,591
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,149
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 550
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 629
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 522
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
ד"ר אסנת רזיאל
| 07/03/2019 |
צפיות: 764
בעולם שבו הרזון חשוב יותר מכל דבר, תפסה הפחמימה את תפקיד ה'ילד הרע', זה שאף אחד לא מעוניין להתעסק איתו. כולם רודפים אחר מודל הגוף החיצוני המושלם, אך לא באמת מבינים את מה שמתחולל בתוכו. תפקידה החשוב של הפחמימה בשרשרת המזון נשכח, ואנחנו כאן להזכיר לכם אותו. וכן, גם לנפץ לכם כמה מיתוסים בדרך
קרא עוד
בא לי משהו מתוק
טליה לביא
| 26/02/2019 |
צפיות: 1,144
בא לי משהו מתוק, ואחריו עוד אחד ועוד אחד. לופ אינסופי שנעצר רק כשזה כבר הרבה מדי ומאוחר מדי. למה זה קורה לנו? האם הצורך למתוק הוא פיזי או רגשי? האם זה הגוף שצריך עוד ועוד, או שזו הנפש שלנו אשר משתוקקת למתוק הזה?
קרא עוד
מיינדפולנס להצלחה בדיאטה
ד"ר אסנת רזיאל
| 19/02/2019 |
צפיות: 431
מיינדפולנס היא שיטה מדיטטיבית המסייעת לאדם להגיע למודעות ובכך להתגבר על קשיים פיזיים ונפשיים. השיטה נמצאה יעילה לשליטה על דפוסי אכילה לקויים בקרב אנשים עם משקל עודף
קרא עוד