מחקר: דיאטת חלבונים, זה דווקא טוב

רוצים לרדת במשקל? מחפשים דיאטה מוצלחת? יתכן ש"דיאטת חלבונים" היא התשובה. מחקר חדש מצא כי הכפלת כמות חלבון על פני שומן ומבלי להפחית פחמימות, משפרת ירידה במשקל ויוצרת תחושת שובע
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 01/05/2008 |
צפיות: 17,423
איכלו יותר חלבון. לחלבון יש השפעה ממתנת על התיאבון ולכן מומלץ להגביר את כמות המזונות המכילים אותו בדיאטה, על חשבון שומן.

כך נמצא במחקר חדש שהתפרסם לאחרונה במגזין American Journal Of Clinical Nutrition, ובו אומתה ההשערה שהגברת כמות החלבונים בדיאטה משפרת את תחושת השובע ואת הירידה במשקל.

ההשערה בנוגע להשפעת החלבונים על ירידה במשקל הועלתה בעקבות הפופולריות הגוברת של דיאטות דלות בפחמימות.

החוקרים סברו שאין הוכחה שהירידה במשקל מדיאטות אלה נובעת מחוסר הפחמימות דווקא ויש סיכוי שהיא נובעת דווקא מכמות החלבונים הגבוהה בדיאטות כגון דיאטת אטקינס.

במחקר השתתפו 19 משתתפים ובוצע מעקב אחר משקל הגוף שלהם, צריכת הקלוריות היומית, מסת השומן והתיאבון בתחילת המחקר ובאופן תקופתי במהלכו.

למידע נוסף בנושא דיאטה, חלבונים היכנסו לפורומים:
פורום תזונה ודיאטה
פורום תמיכה בדיאטה
פורום תזונה, הרזיה טבעית
פורום פוד קואצ'ינג
פורום תזונה ודיאטה לילדים

משתתפי המחקר קיבלו שלושה תפריטי דיאטה שנתפרו באופן אישי לכל אדם:

דיאטה 1 (למשך שבועיים). הכילה 15% חלבון, 35% שומן ו-50% פחמימות. דיאטה זו משקפת הרכב תפריט של אנשים רגילים (לא שמנים). כמות הקלוריות בתפריט הותאמה אינדווידואלית כך שתתרום לשמירה על המשקל.

דיאטה 2 (למשך שבועיים נוספים). הכילה 30% חלבון, 20% שומן ו-50% פחמימות. כמות החלבון הוכפלה על חשבון השומן, מבלי לשנות את כמות הפחמימות. כמות הקלוריות בתפריט היתה זהה לקלוריות שצרך עד כה.

דיאטה 3 (למשך 12 השבועות הבאים). הכילה 30% חלבון, 20% שומן ו-50% פחמימות, ללא הגבלת קלוריות (המשתתפים קיבלו הדרכה על הרכב הארוחות, ויכלו לאכול כמה שרוצים תוך שמירה על הפרופורציות של חלבונים, שומנים, פחמימות).

תוצאות המחקר מצאו כי רמת השובע עלתה באופן מובהק כשהנחקרים אכלו את דיאטה 2 (בה כמות החלבונים הוכפלה).

לכתבות נוספות על דיאטה ועל חלבון:
מה לאכול כדי לרדת במשקל?
דיאטת כרוב - בעד ונגד
השמנת יתר אצל ילדים - ביה"ס יסייעו?
ארוחת בוקר זה אורח חיים בריא
תזונה: 20 המיתוסים השכיחים ביותר

כשהנחקרים אכלו את דיאטה 3 שלא היתה מוגבלת בקלוריות, כמות הקלוריות שהם אכלו באופן ספונטני ירדה בממוצע ב-440 קלוריות, הם הפחיתו כחמישה ק"ג ומסת השומן של גופם ירדה ב-3.7 ק"ג.

כלומר, הכפלת כמות החלבון בדיאטה, על חשבון השומן, ומבלי להפחית את כמות הפחמימות, תורמת להפחתת כמות הקלוריות הנאכלת (בעקבות תחושת שובע גבוהה יותר) ומשפרת את הירידה במשקל.

ממחקר זה עולה שכדאי להמליץ לאלו ה"תקועים" במשקלם, לנסות להעלות את רמת צריכת החלבונים בתפריטם, על ידי תוספת של חזה עוף, הודו, דגים, בשר בקר רזה, ביצים או גבינות. תוספת זו עשויה להפחית את התיאבון ולתרום לירידה במשקל.

לאתר של חברת שומרי משקל

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר