תה ירוק - זה בריא, בלי צחוק

תה ירוק, מקורו במזרח הרחוק, אולי בגלל זה הסינים רזים? מאז ומעולם יוחסו לתה הירוק סגולות בריאותיות רבות, אז למה שלא נזכיר לכם שוב כמה שזה חשוב לשתות תה ירוק. תה ירוק - תה לבריאות
מאת מערכת BeOK
| 25/05/2010 |
צפיות: 42,947
ברפואה העממית, סגולות המרפא של התה ידועות מזה 5,000 שנה. התה שימש לריפוי מחלות זיהומיות, הצטננויות, להקלה על מערכת העיכול ומערכת העצבים.

עם התרחבות היקף המחקר המדעי בתחום, הצטברו עדויות רבות המצביעות על קיומו של קשר בין צריכת תה קבועה להקטנת הסיכויים ללקות במגוון רחב של מחלות כגון סרטן, מחלות לב וכלי דם.

יתרונו המרכזי של התה טמון בכך שהוא טבעי לחלוטין, אינו מכיל תוספים כמו חומרי טעם וצבע, או חומרים משמרים. כמו כן, תה ללא תוספת של סוכר, דבש או חלב הוא משקה נטול קלוריות ומשמש מרכיב חיוני בשמירה על איזון הנוזלים בגוף.

למידע נוסף על תזונה, תה, היכנסו לפורומים:
פורום תזונה ודיאטה
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום צמחי מרפא
פורום תרופות סבתא

על תה ירוק. לאחר קטיף התה שמבוצע באופן ידני, העלים מפוזרים על גבי מגשי במבוק ומיובשים תחת קרני השמש במשך מספר שעות.

לאחר מכן, העלים "מוקפצים" במחבתות קלייה חמות כדי לאדות מהם לחות נוספת ומיד לאחר מכן, מגולגלים באופן ידני. לאחר הגלגול הם מוחזרים למחבתות לייבוש נוסף ולעיתים גם לגלגול נוסף, שנועד להקנות להם את צורתם הסופית.

הפקת תה ירוק אינה כוללת את שלב התסיסה. ללא תהליך החמצון שמתרחש בעת התסיסה, שומרים עלי התה על צבעם המקורי ועל טעמם העדין.

תה ירוק הוא סוג התה הנפוץ ביותר בסין וביפן. בשנים האחרונות זוכה התה הירוק לפופולריות הולכת וגוברת גם במערב, בשל מגוון סגולות בריאותיות המשויכות אליו.

מחקרים אודות הסגולות הבריאותיות של התה. מחקרים רבים גילו כי בעלי התה קיימת תכולה גבוהה של נוגדי חימצון (אנטי אוקסידנטים) וכי צריכה קבועה של כחמש כוסות תה ביום תורמת לשמירת רמה גבוהה שלהם בדם.

אנטי אוקסידנטים, פועלים לנטרול רדיקלים חופשיים. הרדיקלים החופשיים הם מולקולות מחמצנות, שקיימות בגוף האדם באופן טבעי ובלתי מזיק.

לכתבות נוספות בנושא תה:
תה מחזק את המערכת החיסונית
פרקינסון, שתיית תה מונעת את המחלה
תה מונע מחלות לב אצל נשים?
תה משפר את תפקוד הלב
שיעור יתר? שתי תה עם נענע

אולם הן מצטברות גם כתוצר לוואי של תהליכים פיזיולוגיים כמו חילוף חומרים ונמצאות גם בגורמים סביבתיים כמו אוויר מזוהם, פסולת רעילה ועשן סיגריות.

הרדיקלים החופשיים מכבידים על המערכת החיסונית: הם תוקפים את רקמות הגוף ופוגעים בתאים, מובילים להתפתחותן של מחלות כרוניות וקשורים לתהליכי הזדקנות.

מחקר שנערך לפני מספר שנים ביפן בהשתתפות 9,000 נשים, הראה שנשים ששתו פחות מחמש כוסות תה ליום, היו בעלות סיכון כפול ללקות בשבץ מוחי. הפוליפנולים (אנטיאוקסידנטים) המצויים בתה, מגנים מפני חמצון הכולסטרול, שעלול לגרום לנזק בכלי הדם.

סגולותיו הבריאותיות של התה הירוק נתמכות באין ספור מחקרים. בין היתר, נמצא כי שתיית תה ירוק מקטינה את הסיכויים ללקות בסרטן. בתה ירוק מצוי חומר בשם Epigallocatechingallate שנקשר לחלבון HSP90 ומונע את פעילותו בתהליך הסרטני. חלבון זה מצוי ברמה גבוהה בתאים סרטניים.

בנוסף, מסייע התה הירוק בהקטנת הסיכויים לטרשת עורקים, מחלות מעיים זיהומיות, דלקות בכבד; כמו כן, תה ירוק מסייע להורדת רמת הכולסטרול, לירידה במשקל ולחיזוק יכולות קוגניטיביות.

התה הירוק מגן בפני עליה של הומוציסטאין, שידוע כגורם סיכון חשוב ומשמעותי למחלות לב וכלי דם, הודות לתכולת החומצה הפולית בתה.

נוכחות חומצה פולית, שהיא ויטמין מקומפלקס B, תורמת לפעילות המגנה בפני סרטן ויש לה חשיבות רבה גם בבריאות מערכת העצבים, העיניים ומערכות אחרות. בנוסף, עלי התה מכילים פלואוריד התורם לחיזוק העצמות והשיניים ולמלחמה בעששת.

ירידה במשקל. מחקרים מדעיים שבוצעו במרוצת השנים קבעו, כי התה הירוק מעלה את קצב חילוף החומרים בגוף ובכך מסייע לירידה במשקל.

הגורם האחראי להעלאת קצב חילוף החומרים בתה הירוק הוא השילוב של שני החומרים: קפאין עם הפוליפנולים שבעלי התה. המפגש בין שני אלה גורם להמרצת קצב חילוף החומרים בגוף.

לתמצית תה ירוק יש פעילות המקדמות הרזייה. בניסוי שנערך במשך שלושה חודשים עם 70 מטופלים עם BMI גבוה שקיבלו תמצית תה ירוק, נמצא שמקבלי תמצית התה הירוק הפחיתו 4.6% ממשקלם.

המידע באדיבות חברת ויסוצקי

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

תרופות טבעיות לכאבי מחזור
מאת מערכת BeOK
| 26/04/2017 |
צפיות: 184
כאבי מחזור היא תופעה מוכרת לכל אישה. כדי להקל עליהם ולמנוע אותם אפשר להניח כרית חימום, לשתות חליטת קמומיל ואפילו לחוות אורגזמה
קרא עוד
למה כדאי לשתות מי לימון בבוקר?
מאת מערכת BeOK
| 23/04/2017 |
צפיות: 496
לימון עתיר בוויטמינים והוא מחזק את מערכת החיסון, אך ישנן סיבות נוספות שבגללן כדאי לשתות מי לימון בכל בוקר, הם מפחיתים זיהומים, מנקים רעלים ומונעים את הזדקנות העור
קרא עוד
כבד שומני: מהי התזונה המומלצת?
מאת מערכת BeOK
| 12/04/2017 |
צפיות: 532
שומן עודף וצריכה מופרזת של אלכוהול יכולים לגרום למחלת הכבד השומני. מאכלים, תוספי מזון וצמחי מרפא שונים יכולים למנוע את המחלה ולשקם את הכבד של החולים בה
קרא עוד
מהם התסמינים של מחסור באשלגן?
מאת מערכת BeOK
| 22/03/2017 |
צפיות: 414
אשלגן הוא יסוד חשוב לבריאות הגוף ומחסור ממנו יכול לגרום לתסמינים שונים, כמו עייפות, קצב לב מואץ ותחושת נימול
קרא עוד
דלקות בדרכי השתן
דלקת בדרכי השתן היא אחת המחלות הנפוצות בקרב נשים. תזונה נכונה ושמירה על הרגלים מסוימים ירפאו את הדלקת וימנעו את החזרה שלה
קרא עוד
סופר פוד: מהם מזונות על ואיך הם מסייעים לבריאות?
מאת מערכת BeOK
| 07/03/2017 |
צפיות: 369
מזונות על הם מאכלים שמכילים רכיבים תזונתיים רבים, כמו ויטמינים, נוגדי חמצון וחומצה פולית. בין מזונות העל אפשר למצוא שמן זית, שוקולד מריר ואגוזי קשיו
קרא עוד
מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 31/01/2017 |
צפיות: 762
חוסר איזון הורמונלי יכול לשבש דיאטות ולגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, מאכלים שונים כמו אגוזים, קינמון, ברוקולי ורימונים מסייעים לשמור על רמה תקינה של הורמונים
קרא עוד
מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 600
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי: מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 431
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד