תזונה נכונה, עד מאה ועשרים

לחץ דם, שומן, כולסטרול, בעיות לב, אנמיה ועוד הן תופעות שאנשים בגיל השלישי חשופים להן יותר. מהם כללי התזונה החשובים עבור בני גיל הזהב? מה מומלץ להם לאכול ומה חשוב שלא יכניסו לפיהם? מדריך
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 19/07/2008 |
צפיות: 8,319
הדרך הטובה ביותר להאטת תהליכי ההזדקנות היא פעילות מונעת בגיל צעיר.

אימוץ אורח חיים בריא, תזונה נכונה, נטילת תוספי מזון במידת הצורך ובמינונים מתאימים ולא מזיקים, פעילות גופנית סדורה ושמירה על בריאות הנפש.

כל אלו ישפרו בריאות ויעזרו במניעת מצבים של חולי כבר בגילאים מוקדמים. אומנם, התחלת הטיפול בעצמנו בגיל המבוגר פחות יעילה מאשר בגיל הצעיר אולם, על כך נאמר - עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא.

כלל ראשון לבריאות. השאירו אוכל בצלחת: זה יעשה לכם טוב לכם וגם לא יגרום לאף ילד בעולם השלישי להיות יותר רעב, הם רעבים גם בלי זה. האלטרנטיבה היא לשים פחות על הצלחת, או להכין פחות אוכל מלכתחילה.

יש להקפיד על צריכה מספקת של נוזלים: שמונה עד 10 כוסות נוזלים ליום בממוצע, רצוי מים, תה, תה ירוק, ללא תוספת סוכר, בעיקר לאור שכיחותה של סוכרת מסוג 2 בקרב אוכלוסיית הגיל המבוגר, אפשר גם ללגום שתיים-שלוש כוסות קפה. להמשך הכתבה: עצות תזונתיות לגיל הזהב

איכלו בשר או דגים. קיימת חשיבות לצריכת מוצרי בשר או דג המכילים ברזל וויטמין B12 לפחות חמש פעמים בשבוע על מנת לעלות את רמתם. במקרים רבים, תזונה בלבד אינה מספקת ויש צורך בתוספי ברזל ו-B12.

לדגים יתרון נוסף: אומגה 3, חומצת שומן רב בלתי רווי, בעלת תכונות מופלאות, כמו הורדת טריגליצרידים (שומני הדם), עיכוב קרישת הדם, סיוע בהורדת יתר לחץ דם והעלאת רמת הכולסטרול הטוב. להמשך הכתבה: תזונה בגיל הזהב

למידע נוסף בנושא תזונה בגיל הזהב היכנסו:
פורום תזונה ודיאטה
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום גיל המעבר
פורום שומנים בדם, מחלות לב
פורום ויטמינים תוספי מזון

איך למנוע מחלות? אוסטיאופורוזיס למשל, נובעת בעיקר מסיבות תורשתיות וסביבתיות, כגון: הרגלי תזונה, פעילות גופנית, מחלות וצריכת תרופות שעלולות לפגוע בעצם.

הטיפול האידיאלי הוא טיפול מונע מיום צאתו של תינוק לאוויר העולם. כלומר, אורח חיים בריא, תזונה נכונה ופעילות גופנית. נשים שאינן מסוגלות לעכל מוצרי חלב, יכולות לקבל את הסידן הדרוש להן בצורת תוספים.

מאחר שהסידן הוא מינרל שאינו מופק מהצומח, אפשר לקבל אותו בטבליות שמייצרות יצרניות תרופות. אין צורך לחפש אותו במוצרי בריאות יקרים, המיוחסים ל'מקורות טבעיים', כביכול. להמשך הכתבה: לחיות טוב אחרי גיל המעבר

מה לא לאכול? תזונה היא הגורם הדומיננטי החשוב ביותר, להשגת בריאות טובה. מסבירים זאת בעובדה המדעית, שהתאים בגופינו נהרסים ונבנים כל הזמן.

יכולת זו של הגוף להרוס את הישן ולבנות את החדש, היא שמסייעת לגוף לשמור על בריאות טובה. מכאן שהצעד הראשון לבריאות טובה הוא לצרוך רכיבי מזון מתאימים שיסייעו לנו לבנות תאים בריאים, חזקים וללא פגמים.

לכתבות נוספות על בני גיל הזהב:
כושר גופני ימנע הדרדרות חולי אלצהיימר
מחקר: כולסטרול טוב - טוב גם לזיכרון
יין אדום מאריך חיים
פרקינסון - איך נימנע מזה?
קפה נגד פגיעה בזיכרון בקרב נשים

מה מומלץ לא לאכול? קפה, קולה, אלכוהול לסוגיו וכל משקאות הדיאט, סוכר לבן, קמח לבן, מלח בישול, אוכל מטוגן, מזון מעובד משומר ומוכן, המכיל צבעי מאכל וכל מיני חומרים כימיים.

אכילת שמנים צמחיים מוקשים הקרויים "שומני טראנס", דוגמת המרגרינה. שומנים אלה פוגעים בבריאותינו, כיון שהגוף מפרק אותם באיטיות והם קשים להפרשה, הם נערמים בעורקים ובקרומי התא. להמשך הכתבה: גיל הזהב: איך להישאר בריאים?

מה כן לאכול? רצוי כי ירקות ופירות יהוו 60% ממזוננו. אשר ליתר מרכיבי המזון, רצוי כי נרכיב תפריט ממזונות מלאים, כגון דגנים מלאים, קטניות ושמנים בריאים, כמו פרי האבוקדו שקדים, שומשום ואגוזים.

מומלץ להימנע לחלוטין, או לאכול מה שפחות, מזונות כמו סוכר לבן, קמח לבן, מלח בישול ואוכל מטוגן. רצוי להמעיט באכילת מוצרים מהחי, העשירים בחלבונים מרוכזים.

ככל שמתבגרים הגוף זקוק לפחות חלבון. בגיל המבוגר הוא זקוק לחלבון רק לשם תחלופה של תאיו וריפוים, הוא אינו זקוק לחלבון לגדילה - כי הרי אינו גדל.

מטבוליזם (חילוף החומרים) בגוף מבוגר (אחרי גילאי ה-50) הוא איטי יותר. במצב זה, חלבון בעודף עושה שרות גרוע לבעליו, ומביא מחלות שונות כמו יתר לחץ דם, כיון שכמות מיותרת של חלבון גורמת לעליית כמות חומרי הפסולת בדם. להמשך הכתבה: אחרי גיל 50? איכלו מזון טבעי

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד
  • ד"ר אחיה אמיר
    ד"ר אחיה אמיר
    מומחה לגסטרו-ילדים מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד. ... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

כיצד לסייע לאדם עם דמנציה?
ד"ר דנה פאר
| 24/04/2019 |
צפיות: 2,197
ההנחה הרווחת בציבור הרחב טוענת שהמוח שלנו הוא כמו שריר, ולכן, ישנה חשיבות רבה לקיום אימונים לחידוד המוח ושיפור כושרו. או, בשפת הציבור – Use it or lose it. האומנם? ד"ר דנה פאר מתייחסת למה באמת חשוב להעניק לאדם החולה בדמנציה. לגזור, לשמור ולזכור
קרא עוד
דליריום: איך מזהים מצב בלבולי חריף?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 12/03/2019 |
צפיות: 761
סבא וסבתא מבולבלים, מתקשים לדבר באופן רציף וסובלים מהזיות? הדוד האלכוהוליסט עצבני, חושב שכולם נגדו והופך לפרנואיד? אל תתעלמו מהמצב והיו קשובים לתסמינים. אולי מדובר בדליריום. וגם: איך קשור לכל זה האקלברי פין?
קרא עוד
עושים סדר: מדוע אנשים עם דמנציה נוברים בחפצים?
ד"ר דנה פאר
| 10/03/2019 |
צפיות: 882
לחולי דמנציה יש נטייה לנבור ולחטט בחפצים שונים. גם אם נראה כי זו פעולה חסרת תכלית שרק עושה בלגן, דווקא יש לה הצדקות שמסייעות לרוגע ולתחושת הביטחון
קרא עוד
מתי צריך לעבור לבית אבות?
ד"ר דנה פאר
| 25/02/2019 |
צפיות: 750
ההחלטה לעבור לבית אבות אינה פשוטה ויש הרבה גורמים שיש להביא בחשבון, כמו מצב בריאותי, מצב מנטלי ונכונותו של האדם לעשות את השינוי
קרא עוד
איך שמן רוזמרין מעכב אלצהיימר?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/11/2016 |
צפיות: 2,243
חוקרים מצאו כי בשמן הרוזמרין יש מרכיבים אשר משפרים את יכולות הזיכרון והם יכולים לעכב את התסמינים הקוגניטיביים של מחלת האלצהיימר
קרא עוד
יחסי מין בגיל השלישי – טוב לנשים אבל מסוכן לגברים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 13/10/2016 |
צפיות: 2,294
יחסי המין אינם מאבדים מחשיבותם גם בגיל השלישי, מחקר חדש גילה כי נשים מרוויחות מסקס הטבות בריאותית בעוד גברים עומדים בסיכון למחלות לב וללחץ דם גבוה
קרא עוד
מחזור בגיל 50: מדוע נשים סובלות ממחזור בגיל המעבר?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/05/2016 |
צפיות: 13,918
גיל הבלות או מנופאוזה היא התקופה שבה נשים מפסיקות לקבל את המחזור החודשי. מרבית הנשים נכנסות לגיל המעבר בגיל 50, אך ישנן נשים שממשיכות לקבל את הוסת החודשית. מהי מנופאוזה מאוחרת ומהם הגורמים לה?
קרא עוד
מעבר בטוח ומוצלח לבית אבות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 01/04/2015 |
צפיות: 21,655
באופן טבעי, המעבר לבית האבות מלווה בלא מעט התבלטויות וחששות אישיים, הן בקרב הקשיש והן בקרב בני משפחתו. לחששות אלו נלווה גם הצורך המעשי בניהולו הנכון של הליך המעבר. ריכזנו עבורכם מידע מקצועי אודות אופן התכנון וההיערכות לקראת המעבר לבית אבות.
קרא עוד
האם ניתן לשפר כושר גופני בגיל מבוגר?
ד"ר איתי זיו
| 12/08/2014 |
צפיות: 32,437
אימון גופני ושמירה על אורח חיים בריא כבר הוכחו כמאריכי חיים ומשפרי איכות חיים. אך האם הקפדה עליהם רק בגיל מבוגר תעשה את העבודה או שזה כבר מאוחר מדי?
קרא עוד
תופעה - ניצול קשישים. כך תמנעו זאת
ד"ר איתי זיו
| 29/07/2014 |
צפיות: 32,017
ניצול קשישים, או Elderly Abuse הפכה לצערנו לתופעה רווחת. לצד אנשי מקצוע ישרים, קיימים נוכלים המנצלים את חוסר התושייה של קשישים על מנת לסחוט מהם כספים בגין הצעות או תיקונים שאינם נחוצים. כך תתמודדו עם התופעה
קרא עוד