הריון: טיפים חיוניים לתקופת הריון תקינה

הריון הינה תקופה של אושר רב אבל גם של לחץ לא קטן. הרבה דברים משתנים בגופך ובחייך. ובכל זאת, חשוב להקדיש את הזמן הדרוש לטיפול בעצמך. להלן כמה טיפים בנושא.
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 01/12/2009 |
צפיות: 6,359
טיפול בעצמך בזמן ההריון הינו חיוני. הגינקולוג שלך יתן לך כמה קווי הנחיה כלליים, אבל אל תצפי שיאכיל אותך בכפית. לפניך כל מה שאת צריכה לדעת ולעשות במהלך תקופת ההריון:

תזונה


חשוב מאוד להקפיד על תזונה נכונה במהלך הריון. העובר שנבנה בתוכך נעזר בחומרי הבנייה שאת מעבירה אליו כשאת אוכלת. חשוב מאוד שלא יחסר לך אף אחד מאבות המזון החיוניים. קראי או התייעצי עם דיאטנית מהי התזונה המומלצת במהלך הריון. כמה טיפים כללים בנושא:

1. ארוחות קטנות ותכופות. תוותרי על הגישה הקלאסית של שלוש ארוחות ביום. אכלי ארוחות קטנות ותכופות, כדי לוודא שלא תהיי רעבה.

למידע נוסף בנושא הריון, לידה ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום הריון ולידה
פורום גניקולוגיה - רפואת נשים
פורום תזונה בהריון
פורום רפואה משלימה בהריון
פורום הכנה ללידה

2. שתיה מרובה. גופנו מורכב מ-70% מים וכך גם גוף העובר. וודאי כי את שותה מספיק מים. דבר זה חשוב במיוחד בחורף, כשפחות מרגישים צמא.

3. ויטמינים ומינרלים. וודאי שאת צורכת את הכמות הדרושה של ויטמין B12, סידן, אבץ, ברזל וכמובן חלבון.

יתכן שהרופא שלך לא ימליץ לך להפסיק לאכול בחוץ, אבל אם את בעלת קיבה רגישה, השתמשי בהגיון הבריא שלך והמנעי מלאכול בחוץ דברים כגון: מזון שלא בושל כהלכה, סלטים שיכולים להכיל רטבים מקולקלים או ירקות לא טריים ובכלל כל מזון שנראה מעורר חשד. כמו כן, כדאי להמנע מלאכול בחוץ במהלך הקיץ, כאשר מזון מתקלקל במהירות. תקפידי לאכול ארוחות מאוזנות ותדאגי לא למלא את עצמך בקלוריות ריקות מתוכן.

שינה


מהי תנוחת השינה העדיפה בלילה? שינה על הגב במהלך ההריון עלולה להזיק לגבך, היות והמשקל המוסף ממוקם בדיוק מעל עמוד השדרה. עדיף לישון על הצד, בדגש מיוחד על צד שמאל. תנוחה זו מבטיחה זרימת חמצן אופטימאלית עבור העובר.

אלכוהול


המנעי מעישון ומשתיית אלכוהול במהלך ההריון. יתכן כי קראת או שמעת ממישהו שבטוח לצרוך יין במהלך הריון. אולם, בעוד שהבטיחות בגמיעת יין במהלך ההריון מוטלת בספק, הרי שהמנעות היא בטוחה לחלוטין. ההחלטה בידיך. אם את משתוקקת באופן נואש למשקה, אולי כדאי שתכנעי ותתפשרי על כוס יין אדום. אבל, אם החשק אינו כה עז עד שאינך יכולה להתגבר עליו, כדאי שתבחרי במיץ! שתייה של כוס קפה חלש ביום היא בסדר, אבל שתיית כוס מיץ ביום עדיפה בהרבה. שוב, הבחירה בידיך.

פעילות גופנית


הליכה קצרה מדי יום תספיק במהלך הריון. אינך צריכה להתאמן למרתון, אבל חשוב שתחזקי את שרירי רגלייך כדי שהדבר יעזור לך במהלך הלידה. חשוב להקפיד להתייעץ עם הרופא המטפל שלך טרם התחלת תכנית אימונים כלשהי. כמו כן, מאוד חשוב שתקשיבי לגופך, במידה ואת חשה לא בטוב עצרי ותנוחי. בנוסף, במהלך השליש הראשון של ההריון עדיף לבצע פעילות גופנית מתונה מאוד, עד שהעובר "יתיישב" ברחם.

למאמרים נוספים בנושא הריון, לידה ועוד:
פעילות גופנית בהריון: אחר כך תודי לעצמך
חשיבותה של תזונה בהריון ידועה לך?
רעלת הריון: הפתרון קרוב מתמיד
תוספי מזון בזמן הריון נגד עצירות וצרבת
בחילות הריון: טיפולים טבעיים באים לעזרה

קריאה


תקראי מעט מדי יום. דבר זה לא יבטיח כי התינוק ייוולד עם אהבה עזה לספרות, אבל קריאה הינה בהחלט פעילות מרגיעה. למעשה, עדיף שתתרחקי מספרים מדכאים, ותתמקדי בקריאה קלה ומעניינת. מומלץ מאוד לקרוא ספרים מצחיקים ומבדחים, כך תצחקי הרבה ואולי תעבירי את ההרגשה הטובה הזו לעובר שבתוכך. ישנה סברה שאומרת כי הריון שמח גורם להיוולדות תינוקות שמחים. כך שאם את אוהבת לקרוא, בחרי בספרים קלים ומשעשעים, ואם הקריאה לא קוסמת לך – בדיחות יוכלו לבצע את אותה המשימה עבורך. באופן כללי, תקופת ההריון יכולה להיות תקופה מלחיצה למדי, וזוהי דרך מצוינת להשתחרר מהלחץ ולצחוק.

מוסיקה


האזיני למוסיקה מרגיעה, והקפידי להאזין למוסיקה קבועה בזמנים קבועים. המשיכי זאת גם לאחר הלידה ותראי איך ילדך נרגע ברגע שאת מדליקה את המוסיקה לה הוא התרגל עוד מהזמן ששהה ברחם.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר