נכות כתוצאה ממחלה בילדות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • נכות כתוצאה ממחלה בילדות
    יעל
    16/07/2008

    בעלי חלה בילדות ואיבד את ראייתו בעין אחת כתוצאה מגידול . כתוצאה מהקרנות והטיפולים הכימוטרפיים שעבר הוא גם עקר . (הוא איזוספרמי ). כעט הוא בסוף שנות השלושים, במשך כל שנותיו עבד כרגיל ,השתכר כרגיל , תפקד , נהג ברכב וחיי נהדר עם ראייה בעין אחת. אף פעם לא חשב להגיש בקשה לאחוזי נכות ולא לדרוש קצבה. לאחרונה נודע לנו שיש המון הקלות כספיות במידה והיו קובעים לו אחוזי נכות, כמו הנחה בארנונה, הנחה בשכר לימוד של ילדינו (כן, יש עוד דרכים להיות אבא...) הנחה במס רכישה בעת קניית דירה חדשה וכו'. האם מצבו מאפשר להגיש בקשה לקביעת אחוזי נכות לאו דוקא לצורך קצבה אלא כדי להנות מהטבות אחרות? למי פונים? מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נכות כתוצאה ממחלה בילדות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נכות לאדם עובד

    עו"ד זיוה אופק
    18/07/2008

    ניתן להגיש בקשה בביטוח לאומי להיות מוכר כנכה לצורכי מס רק אם מדובר בנכות גבוהה ביותר ולא נראה לי שזה מצבו של בעלך אם כי כדאי להתייעץ עם מומחה רפואי ליתר בטחון.

    לעומת זאת אדם עובד שאין פגיעה בעבודתו אינו עונה על הגדרת נכה בחוק הביטוח הלאומי ולכן, ללא קשר למצבו הרפואי, הוא לא יוכר כנכה וממילא לא יוכל להנות מההטבות הכרוכות בכך.

    יש בכך טעם לפגם והמצב החוקי הזה מקשה על שיקומם התעסוקתי של נכים רבים, אולם זהו החוק. בעקרון קיצבת נכות הינה קיצבה סוציאלית המיועדת למקרים קשים ואינה חלק מהקיצבאות "הביטוחיות" של המל"ל (כמו נכות מעבודה).שניתנות ללא קשר למצב הכלכלי והתעסוקתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו