מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אובדן כושר עבודהמאיר19/08/2009
שלום,
לפני כעשור , נקבעה לי דרגת אובדן כושר עבודה של 75 אחוז לצמיתות.
אני חולה במחלת ניוון שרירים ובחזי פועל קוצב לב.
אני עובד ומשתכר ולפני כשנה הגדלתי את משרתי מ 72 אחוז משרה למשרה מלאה ( למרות הקושי העצום , הייתי חייב היות ונישאתי ובשבוע הבא אני מתעתד בע"ה להיות אב )וכך אני מרוויח כאלף ש"ח יותר - סה"כ 4720 ש"ח ברוטו.
יצרו עימי קשר מהמוסד לביטוח לאומי ואמרו לי כי כעת אין ירידה של 50 אחוזים בהכנסותיי מלפני כעשור ולכן קיצצו לי את כל קיצבת הנכות בסך 3000 ש"ח כמעט.
יוצא שהרווחתי אלף יותר והפסדתי שלושת אלפים.
מה אני אמור לעשות ? האם חוק לרון תקף לגביי? האם איני חשיב כנכה (
ברגע שאני נופל אין לי כלל יכולת לקום ללא עזרה , יש לי מחלת ניוון שרירים )...
ברגשי כבוד ,
תודה
מאיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתכרות וקיצבה
עו"ד זיוה אופק25/08/2009שלום מאיר,
א. שיהיה בשעה טובה להולדת הבן.
ב. בעיני צריך לערור על ההחלטה או אפילו ללכת לביה"ד לעבודה. לדעתי הטענה המרכזית צריכה להיות שבחישוב של 50% מהמשכורת הם לא הצמידו את המשכורת שלך מלפני 10 שנים לשוויה כיום (כי השווי כמעט כפול).
ג. לגבי חוק לרון: יש באתר של המל"ל סעיף של מחשבונים ושם אפשר לחשב את זכויותיך לפי חוק לרון אבל אני לא בטוחה שהתוכנה משערכת שם את השכר כפי שצריך לעשות לטענתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזיוה , רק שאלה קטנה נוספת.
מאיר26/08/2009כמה פרטים נוספים,
יש לי 88% נכות רפואית צמיתה.
יש לי 75% אובדן כושר עבודה צמיתה.
לפני כעשור הרווחתי בסביבות 7500 ברוטו. כיום 4700.
עד לפני שנה עבדתי 72% משרה , כיום אני עובד במשרה מלאה ( למרות הקושי בדבר , פשוט נישאתי ואני מתעתד להיות אב , לכן חייב לפרנס ).
עד לפני חודש קיבלתי 2080 ש"ח קיצבה ועוד כ 300 ש"ח תוספת עבור נכות קשה.
לפני כיומיים קיבלתי מהם מכתב בו נכתב כי חרגתי מהשכר שיכולתי להרוויח ואין ירידה של 50% בהכנסותיי ולכן קיבלתי קיצבה שלא הייתי זכאי לקבלה ( למרות שכלל לא ידעתי זאת - דאגתי כל תמיד לשלוח טופס 106 עם המשכורת המעודכנת ) ולכן היום אני חייב להם כ 45000 ש"ח.
האם חוק לרון יכול גם עליי ( קצבת עידוד ) ? האם הביטוח לאומי יכול לטעון שכעת איני זכאי לקצבה כי אני עובד במשרה מלאה ואין לי אובדן כושר עבודה ( וכאילו שאיני נכה )?
קיבלתי את הקיצבה משנת 2001 ועד 1.1.2008 ( זה התאריך בו היא הייתה אמורה להפסק ).
בנוסף הינני אקדמאי ...
תודה על כל איחולייך ועל עבודת הקודש אותה את עושה ...
שאי ברכה זיוה
מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוק לרון
עו"ד זיוה אופק27/08/2009חוק לרון חל עליך הן כנכה קשה והן כמי שקיבל קיצבה מעל חמש שנים. אלא שנראה לי שהמחלוקת היא על קיצבה שקיבלת לפני כניסתו לתוקף של החוק ובכך התמקדה תשובתי. ייתכן שניתן לנסות לטעון כי החוק חל רטרואקטיבית אולם אני רואה סיכוי מועט להצלחת טענה כזאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
חוב בביטוח לאומי ומה לעשות
פריקת כתף תאונת עבודה והמתנה לועדה רפואית
נכות החמרה כיצד ניתן לממש
אחוזי נכות לילד עם הפראקטיביות והפרעת קשב וריכוז
משיכת רשיון נהיגה בגלל אחוזי נכות
מיגרנה חוזרת בתדירות גבוהה
ביטול קצבת נכות מבטל את האפוטרופסות?
דיור מוגן באיזור המרכז.השרון
האם שיקום מקצועי גורם לביטול קצבת נכות?
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


.jpg)