אובדן כושר עבודה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אובדן כושר עבודה
    מאיר
    19/08/2009

    שלום,

    לפני כעשור , נקבעה לי דרגת אובדן כושר עבודה של 75 אחוז לצמיתות.

    אני חולה במחלת ניוון שרירים ובחזי פועל קוצב לב.

    אני עובד ומשתכר ולפני כשנה הגדלתי את משרתי מ 72 אחוז משרה למשרה מלאה ( למרות הקושי העצום , הייתי חייב היות ונישאתי ובשבוע הבא אני מתעתד בע"ה להיות אב )וכך אני מרוויח כאלף ש"ח יותר - סה"כ 4720 ש"ח ברוטו.

    יצרו עימי קשר מהמוסד לביטוח לאומי ואמרו לי כי כעת אין ירידה של 50 אחוזים בהכנסותיי מלפני כעשור ולכן קיצצו לי את כל קיצבת הנכות בסך 3000 ש"ח כמעט.

    יוצא שהרווחתי אלף יותר והפסדתי שלושת אלפים.

    מה אני אמור לעשות ? האם חוק לרון תקף לגביי? האם איני חשיב כנכה (

    ברגע שאני נופל אין לי כלל יכולת לקום ללא עזרה , יש לי מחלת ניוון שרירים )...

    ברגשי כבוד ,

    תודה

    מאיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אובדן כושר עבודה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתכרות וקיצבה

    עו"ד זיוה אופק
    25/08/2009

    שלום מאיר,

    א. שיהיה בשעה טובה להולדת הבן.

    ב. בעיני צריך לערור על ההחלטה או אפילו ללכת לביה"ד לעבודה. לדעתי הטענה המרכזית צריכה להיות שבחישוב של 50% מהמשכורת הם לא הצמידו את המשכורת שלך מלפני 10 שנים לשוויה כיום (כי השווי כמעט כפול).

    ג. לגבי חוק לרון: יש באתר של המל"ל סעיף של מחשבונים ושם אפשר לחשב את זכויותיך לפי חוק לרון אבל אני לא בטוחה שהתוכנה משערכת שם את השכר כפי שצריך לעשות לטענתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיוה , רק שאלה קטנה נוספת.

    מאיר
    26/08/2009

    כמה פרטים נוספים,
    יש לי 88% נכות רפואית צמיתה.
    יש לי 75% אובדן כושר עבודה צמיתה.
    לפני כעשור הרווחתי בסביבות 7500 ברוטו. כיום 4700.
    עד לפני שנה עבדתי 72% משרה , כיום אני עובד במשרה מלאה ( למרות הקושי בדבר , פשוט נישאתי ואני מתעתד להיות אב , לכן חייב לפרנס ).
    עד לפני חודש קיבלתי 2080 ש"ח קיצבה ועוד כ 300 ש"ח תוספת עבור נכות קשה.
    לפני כיומיים קיבלתי מהם מכתב בו נכתב כי חרגתי מהשכר שיכולתי להרוויח ואין ירידה של 50% בהכנסותיי ולכן קיבלתי קיצבה שלא הייתי זכאי לקבלה ( למרות שכלל לא ידעתי זאת - דאגתי כל תמיד לשלוח טופס 106 עם המשכורת המעודכנת ) ולכן היום אני חייב להם כ 45000 ש"ח.
    האם חוק לרון יכול גם עליי ( קצבת עידוד ) ? האם הביטוח לאומי יכול לטעון שכעת איני זכאי לקצבה כי אני עובד במשרה מלאה ואין לי אובדן כושר עבודה ( וכאילו שאיני נכה )?
    קיבלתי את הקיצבה משנת 2001 ועד 1.1.2008 ( זה התאריך בו היא הייתה אמורה להפסק ).
    בנוסף הינני אקדמאי ...
    תודה על כל איחולייך ועל עבודת הקודש אותה את עושה ...
    שאי ברכה זיוה
    מאיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוק לרון

    עו"ד זיוה אופק
    27/08/2009

    חוק לרון חל עליך הן כנכה קשה והן כמי שקיבל קיצבה מעל חמש שנים. אלא שנראה לי שהמחלוקת היא על קיצבה שקיבלת לפני כניסתו לתוקף של החוק ובכך התמקדה תשובתי. ייתכן שניתן לנסות לטעון כי החוק חל רטרואקטיבית אולם אני רואה סיכוי מועט להצלחת טענה כזאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו