נכות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • נכות
    הלן
    20/01/2010

    שלום לך עו"ד זיוה
    יש לי 75% נכות נפשית. בשל סיבות שאינן בידי נאלצתי לעזוב את הארץ לפני חמישה חודשים .
    בימים אלו קיבלתי הודעה מביטוח לאומי שהם ביטלו לי את קצבת הנכות בגלל שאני שוהה בחו"ל,
    יותר משלשה חודשים. והם חייבו אותי להחזיר להם את הסכום החודשי שקיבלתי עבור החודש הנוסף.
    1. מה עלי לעשות אם אין לי כסף להחזיר?
    2. האם זכויותיי בקופת חולים תפגענה? כי למעשה ביטוח לאומי שילם עבורי את תשלום קופת חולים.
    3. את חושבת שאני צריכה עו"ד?
    4. אם כן תוכלי לעזור לי ? ואם לא מי כן יוכל לעזור לי?
    תודה ואנא עני לי בהקדם..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נכות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכן

    עו"ד זיוה אופק
    24/01/2010

    הזכות לקבלת קיצבאות מביטוח לאומי תלויה בכך שהאדם הוא תושב ישראל. ואם אינך תושבת אינך זכאית לביטוח לאומי וביטוח בריאות.

    לא כל מי שגר לתקופה בחו"ל הוא בהכרח לא תושב. השאלה איפה מרכז החיים. כך למשל אם מישהו יצא לחו"ל למספר שנים רק כדי ללמוד או כדי לקבל טיפולים רפואיים הוא ממשיך להיות מוכר כתושב ישראל.

    בקיצור התשובה לשאלה אינה חד משמעית ודורשת בירור פרטני של העובדות ואולי אפילו הליך משפטי בו ביה"ד לעבודה יקבע את מעמדך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו