מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ריטלין וחוסר תיאבוןאסתי26/10/2014
שלום לכולם!
ביני בכיתה ו' בדצמבר יהיה בן 11. בתחילת שנת הלימודים התחלנו טיפול בריטלין 20 מ"ג וראינו שיש חוסר תיאבון רציני, הוא ממש לא אכל בבוקר מעט מאוד קורנפלקס נטל את התרופה ולא אכל צהריים בכלל ובערב גם לא אכל, היו לילות שהלך לישון ללא ארוחת ערב והיו לילות שאכל ביס או שניים . הורדנו את המינון ל10 מ"ג וחוסר התיאבון המשיך, עברנו לקונצרטה וגם אין לו תיאבון. לציין שבתקופה זו בבית הספר הוא היה מצויין והמורה מספרת שהוא היה ממש חיוני ולומד מצויין, אני גם הרגשתי במוטיבציה ללימודים שלא היתה לו אך כנראה שהוא מגיע עייף כי הוא לא אוכל והוא הפסיק חוג כדורגל שהיה חשוב ויושב בבית שזה לא מצב טוב אבל הבנתי אותו. הילד ירד במשקל כ- 4.5 בשלושת השבועות הראשונים ללמודים. שבוע לפני סוכות הפסקתי את הטיפול והרגשתי בשינוי לרעה בהתנהגות וביחס ללימודים וגם המורה רואה זאת. היום חזרתי לתת לו ריטלין 20 מ"ג כדי שיתפקד בלימודים טוב. אני אובדת עצות האם אני עושה טוב? מצד אחד חשוב לי שיפקד מבחינה לימודית אבל הוא נראה חלש מחוסר תיאבון שנראה שמוותר על ספורט אולי מחולשה.
אנא עזרו לי בהתלבטות זו. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריטלין וחוסר תיאבון - תגובה
ד``ר אריה בקלו08/11/2014שלום,
הבעיה בהחלט מטרידה ולכן החשיבות של מעקב משקל וגובה.
יש מספר דברים שניתן לעשות.
ראשית חייבים להקפיד ולפתח הרגל של ארוחת בוקר טובה. העובדה שאינו אוכל בבוקר אינה קשורה לטיפול אלא בהרגל לקוי.
ניתן להציע לו במהלך היום חטיפי ומשקאות אנרג'י במקום אוכל רגיל.
ריטלין רגיל עובד עד 4 שעות ולכן הילד יכול לאכול לפני מתן המנה השניה.
חשוב להתאים את מינון הטיפול ביחד עם הרופא המטפל וניתן לשקול גם שינוי סוג התרופה.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
מהו המינון המקסימלי לקונצרטה
הפסקת אטנט במכה אחת והאם יהיו תסמיני גמילה
ילד בן 10 לא יודע לקרוא ולכתוב
חילוק אטנט לרבעים כדי שההשפעה תחזיק למשך היום
התקף אסטמה לאחר שימוש בריטלין
שימוש ברטלין 10 מ"ג ומסוכן להפסיק
הפרעת קשב אצל מבוגר ומה הקשר לקליטה איטית
לקיחת קונצרטה ותופעות לוואי של חולשה
כתב ראי בגיל מבוגר ועל מה זה מעיד
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

