שאלה למיכל נטורופתיה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה למיכל נטורופתיה
    ברכה גולד
    09/10/2009

    מיכל כפי שביקשת אני מעלה את שאלתי לפורום כיצד נדע האם אדם חולה בצליאק או שמא זוהי רגישות ,אי סבילות בלבד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה למיכל נטורופתיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צליאק / אי סבילות או רגישות לגלוטן

    ד''ר מיכל לזרוביץ N.D
    12/10/2009

    ברכה שלום רב,
    התבקשת לשלוח את השאלה לפורום הנטורופתיה כי בתחילה שלחת לי אותה למייל הפרטי.
    מחלת הצליאק שונה מאדם לאדם, כך למשל אדם אחד יכול לסבול מסימפטומים קשים מיד לאחר שאכל מזון עם גלוטן והאחר יחוש לא טוב רק לאחר מספר ימים.
    לגבי שאלתך – במחלת צליאק יש תמיד רגישות ותגובה רירית לגלוטן. זהו לא משהוא שעובר. לכן יש חובה להתמיד בתזונה נטולת גלוטן לכל החיים. לעומת זאת אנשים עם רגישות/אלרגיה לחיטה תגובתם תהיה חיסונית ולא רירית למזונות המכילים גלוטן. במקרה זה בדרך כלל הרגישות עוברת עם השנים. כיום כדי לוודא צליאק ברמת וודאות גבוהה ניתן לבצע בדיקת דם לאיתור נוגדנים , אם התשובה חיובית יחד עם ביופסיה של מעי דק אזי האבחנה היא ודאית.
    בברכת בריאות
    ד"ר מיכל לזרוביץ, N.D

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו