הנבטת קטניות לעומת בישול

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הנבטת קטניות לעומת בישול
    אדם
    24/05/2010

    מנהלי הפורום שלום,

    אני שומע מאנשי מקצוע בתחום התזונה הטבעית וההוליסטית המלצה גורפת להנביט את הקטניות שאנו אוכלים. ושההנבטה היא צורה עדיפה לאכילת הקטניות על פני בישול.
    הקטניות אשר אני אוכל הן - עדשים, חומוס, אפונה, שעועית, סויה.
    שאלותי הן:
    1. האם באמת יש יתרון כאשר אני מנביט את הקטניות על פני בישול הקטניות? ואם יש יתרון מהו?
    2. האם יש חיסרון בהנבטה לעומת בישול הקטניות?
    3. האם יש לכם קישור לאתר אשר מדריך כיצד יש להנביט בצורה נכונה ויעילה קטניות

    תודה מראש

    אדם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הנבטת קטניות לעומת בישול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנבטת קטניות

    26/05/2010

    אדם שלום רב,
    כאשר אנו מדברים על הנבטה, יש להתייחס להבדל בין אכילת נבטי הקטניה ובין "הנבטה" לפני בישול.
    ניתן להנביט גרעינים וקטניות, עד ליציאת הנבט עצמו. נבטים נחשבים לבעלי ערכים גבוהים של ויטמינים ומינרלים וכן כמות נדיבה של סיבים תזונתיים.
    היתרון- ערך תוזנתי גבוה- ערך קלורי וגליקמי נמוכים עד מאוד.
    החיסרון- קשה לשבוע רק מנווטים- ניתן לשלבם במזונות אחרים לרבות סלט.

    קטניות לקראת בישול- טוב נעשה אם "ננביט" אותם לפני על מנת לאפשר עיכול קל יותר (ופחות גזים). תהליך זה הוא פשוט- השריית הקטניה במים ולהחליף את המים כל 12 שעות למשך יומיים. רק אז לבשל. תהליך זה מאפשר תהליך ראשוני של פירוק הקטניה (לקראת נביטה) וכך אנו נהנה מהקטניה במלואה, לרבות הנבט.
    על כן, אין פה עניין של העדפה, אלא התאמה לצרכים.
    בריאות שלמה
    ד"ר רואי גוניק ND, OMD

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו