הפרעות בראיה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעות בראיה
    רועי
    30/06/2011

    ד"ר שלום.

    השאלה בקשר לאשה כבת 77. ברקע היפרכולסטרולמיה.
    מזה מס' שנים סובלת מבעיות עיניים קשות. לפני כ-3 שנים עברה ארוע של אוטם ראש עצב הראיה של עין ימין (שלא על רקע דלקתי) עם פגיעה קשה בחדות ובשדה ראיה.תחתון. בעין השמאלית ארוע דומה של AION מלפני כ-20 שנה. בנוסף לכך החלה לסבול לפני כ-7 שנים ממחלת ניוון רשתית מקולרי AMD - שהיתה בשלב הרטוב בעין שמאלית ולפני כשנתיים הופיעה השלב הרטוב גם בעין ימין. קיבלה הזרקות רבות לזגוגית של אווסטין, כאחת לחודש (ל2 העיניים), אך הראייה נשארה ירודה.
    בנוסף במסגרת הבירור לפני כ-3 שנים של האוטם נימצאה עדות למנינגיומה פרונטלית מימין של האולפקטורי גרוב בקוטר של כ-1.3 ס"מ עם בצקת מסביב. התהליך לא ערב את עצב הראיה. בזמנו הוערך שאין קשר בין המנינגיומה הזו לפגיעה בראייה. לא הייתה במעקב נוירוכירורגי מאז.


    כעת לשאלה: מזה מס' חודשים מתארת הפרעה "חדשה" בראיה : היא רואה למשך מס' שניות כאילו "נדלק אור בהיר בצורת 2 ירח ועף" ההבזק הזה של האור בא באופן פתאומי, כולל בלילה, נמשך שניות ספורות ונעלם. זה די מבהיל אותה. היא אורמת שהתדירות של זה עלתה - מפעם במס' שבועות - וכיום קורה אפילו מס' פעמים ביום.
    האם התיאור הנ"ל יכול אולי קשור למנינגיומה שגדלה ולוחצת על העצב?

    תודה רבה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות בראיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות בראיה - תגובה

    פרופ` אייל יצחיאק
    30/06/2011

    אנא פנה לרופא עיניים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו