מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גידול היפופיזהאלה08/01/2014
שלום
כמה שאלות ברשותך,על-מנת שאבין את הנושא.
בת 46 ללא מחלות רקע.
לפני 5 שנים כריתת בלוטת תריס בעקבות גידול פפילרי+2 טיפולי יוד רדיואקטיבי
כעת התגלה כי רמות פרולקטין גבוהה 900 במקום 600
MRI של ההיפופיזה:
תהליך בעל האדרה דיפרניצאלית בהיפופיזה מימין 8*11 מ"מ
מתאים למארקואדנומה קטנה ללא לחץ כיאזמתי או חדירה לסינוס קברנזי מימיןץ
התהליך גדל משמעותית ביחס לבדיקה מלפני 3 שנים
הסינוסים הקוורנוזיים סימטריים
עמדת הגבעול ההיפופיזה והכיזמה תקינים.
סיכום:תהליך היפופיזרי מימין מתאים למאקרואדנומה ללא לחץ כיאזמתי שצמח ביחס לבדיקה מלפני 3 שנים:
שאלות:
2 מבדיקת דם מתברר כי הגידול בהיפופיזה לא מפריש הורמונים של גדילה,קורטיזול,FSH אבל מפריש פרולקטין גבוהה 900 במקום 600
שאלות
1 האם הגידול נחשב מפריש הורמונים או לא מפריש הורמונים.כל הורמונים תקינים למעט פרולקין
2האם דוסטינק יכול במצב הזה לכווץ את הגידול?או שהכדור לא יכווץ את הגידול?
[
מה ההבדל בין גידול בהיפופיזה שמפריש הורמונים לבין גידול שלא מפריש הורמונים?
4 האם זהו גידול שפיר או סרטני?
5התחלתי ליטול כדור דוסטינק 0.5 לשבוע.
אם הדוסטינאק יכווץ את הגידול?
6האם הדוסטינאק ייפגע במנגנון הטבעי של המחזור החודשי ?
שהרי המחזור החודשי אצלי עובד כמו שעון שווצרי כל חודש.(ללא שום כדור)
7 האם ניתן לחיות כך ללא ביצוע ניתוח?ממש לא מעוניינת בניתוח...
תודה רבה וסליחה על המגילה הארוכה...
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול היפופיזה - תגובה
ד``ר רחל גרוסמן09/01/2014לפי התאור נשמע שמדובר באדנומה קטנה של ההיפופיזה אשר אינה מפרישה הורמונים. רמות הפרולקטין המוגברות קשורות במה שמכונה STALK EFFECT כלומר לחץ על גבעול ההיפופיזה אשר בעקיפין גורם לעליה בהפרשת הפרולקטין, אך לא מגיע לרמות גבוהות כמו במצבים בהם ישנו גידול המפריש פרולקטין.
גידולי היפופיזה אשר לא מפרישים הורמונים יכולים לגרום לאפקט מסה במקרה שבו גדלים למימדים גדולים ולוחצים עלדוגמה על הכיאזמה (חלק ממערכת העצבית של הראיה).
קיימות גם אדנומות המפרישות הורמונים כמו הורמון גדילה ׁGHׂ , או ACTH, במקרים אלו חשוב לכרות את הגידולים הללו גם אם הם קטנים מאוד.
במקרה שמתואר - הייתי ממשיכה מעקב אנדוקרינולוגי והדמייתי ע'י MRI . ניתוח במקרה והתהליך ממשיך לגדול או לא מגיב לטיפול תרופתי או לוחץ על הכיאזמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר גרוסמן
אלה11/01/2014ראשית תודה רבה על תשובתך.
שנית,שאלה נוספת,
האם להערכתך
1מאקרואדנומה שלא מפרישה הורמונים,תתכווץ עי הדוסטינק?או שהסיכוי קלוש?
2 במידה ודוסטינק יעזור,תוך כמה זמן ניתן יהיה להבחין בשינוי?
תודה
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטרם נענתי-תודה
אלה12/01/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר גרוסמן - תגובה
ד``ר רחל גרוסמן16/01/2014לעיתים מטפלים באדנומות מסוג זה בדוסטינקס, לא תמיד קיימת תגובה. ממליצה להתיעץ עם אנדוקרינולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

