גידול היפופיזה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גידול היפופיזה
    אלה
    08/01/2014

    שלום

    כמה שאלות ברשותך,על-מנת שאבין את הנושא.
    בת 46 ללא מחלות רקע.
    לפני 5 שנים כריתת בלוטת תריס בעקבות גידול פפילרי+2 טיפולי יוד רדיואקטיבי
    כעת התגלה כי רמות פרולקטין גבוהה 900 במקום 600

    MRI של ההיפופיזה:
    תהליך בעל האדרה דיפרניצאלית בהיפופיזה מימין 8*11 מ"מ
    מתאים למארקואדנומה קטנה ללא לחץ כיאזמתי או חדירה לסינוס קברנזי מימיןץ
    התהליך גדל משמעותית ביחס לבדיקה מלפני 3 שנים
    הסינוסים הקוורנוזיים סימטריים
    עמדת הגבעול ההיפופיזה והכיזמה תקינים.
    סיכום:תהליך היפופיזרי מימין מתאים למאקרואדנומה ללא לחץ כיאזמתי שצמח ביחס לבדיקה מלפני 3 שנים:
    שאלות:

    2 מבדיקת דם מתברר כי הגידול בהיפופיזה לא מפריש הורמונים של גדילה,קורטיזול,FSH אבל מפריש פרולקטין גבוהה 900 במקום 600
    שאלות
    1 האם הגידול נחשב מפריש הורמונים או לא מפריש הורמונים.כל הורמונים תקינים למעט פרולקין
    2האם דוסטינק יכול במצב הזה לכווץ את הגידול?או שהכדור לא יכווץ את הגידול?
    [
    מה ההבדל בין גידול בהיפופיזה שמפריש הורמונים לבין גידול שלא מפריש הורמונים?
    4 האם זהו גידול שפיר או סרטני?
    5התחלתי ליטול כדור דוסטינק 0.5 לשבוע.
    אם הדוסטינאק יכווץ את הגידול?
    6האם הדוסטינאק ייפגע במנגנון הטבעי של המחזור החודשי ?
    שהרי המחזור החודשי אצלי עובד כמו שעון שווצרי כל חודש.(ללא שום כדור)
    7 האם ניתן לחיות כך ללא ביצוע ניתוח?ממש לא מעוניינת בניתוח...

    תודה רבה וסליחה על המגילה הארוכה...
    אלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גידול היפופיזה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול היפופיזה - תגובה

    ד``ר רחל גרוסמן
    09/01/2014

    לפי התאור נשמע שמדובר באדנומה קטנה של ההיפופיזה אשר אינה מפרישה הורמונים. רמות הפרולקטין המוגברות קשורות במה שמכונה STALK EFFECT כלומר לחץ על גבעול ההיפופיזה אשר בעקיפין גורם לעליה בהפרשת הפרולקטין, אך לא מגיע לרמות גבוהות כמו במצבים בהם ישנו גידול המפריש פרולקטין.
    גידולי היפופיזה אשר לא מפרישים הורמונים יכולים לגרום לאפקט מסה במקרה שבו גדלים למימדים גדולים ולוחצים עלדוגמה על הכיאזמה (חלק ממערכת העצבית של הראיה).
    קיימות גם אדנומות המפרישות הורמונים כמו הורמון גדילה ׁGHׂ , או ACTH, במקרים אלו חשוב לכרות את הגידולים הללו גם אם הם קטנים מאוד.
    במקרה שמתואר - הייתי ממשיכה מעקב אנדוקרינולוגי והדמייתי ע'י MRI . ניתוח במקרה והתהליך ממשיך לגדול או לא מגיב לטיפול תרופתי או לוחץ על הכיאזמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר גרוסמן

    אלה
    11/01/2014

    ראשית תודה רבה על תשובתך.
    שנית,שאלה נוספת,
    האם להערכתך
    1מאקרואדנומה שלא מפרישה הורמונים,תתכווץ עי הדוסטינק?או שהסיכוי קלוש?
    2 במידה ודוסטינק יעזור,תוך כמה זמן ניתן יהיה להבחין בשינוי?

    תודה

    אלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרם נענתי-תודה

    אלה
    12/01/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר גרוסמן - תגובה

    ד``ר רחל גרוסמן
    16/01/2014

    לעיתים מטפלים באדנומות מסוג זה בדוסטינקס, לא תמיד קיימת תגובה. ממליצה להתיעץ עם אנדוקרינולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו