בדיקת MRI

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת MRI
    ריקי
    12/02/2009

    אבקש לקבל את תשובתכם לבדיקה שערכה אשתי אצמצם לסיכום בלבד : 1 מספר נגעים בשתי ההימספרות החשודים למפורמציות וסקולריות מסוג קברנומה , אניוגמה ורידית , וטלאנגיאקטזיה . 2 נגע בתלמוס מימין , מלפורמציה וסקולרית ? אחר? ממליץ בדיקה חוזרת עוד שלושה חודשים . 3 ציסטה ארכונואידלית בגומה האחורית משמאל . 4 גושים תת עוריים בקרקפת . הסיבה שנעשתה בדיקת MRI בגלל שלפני שבועיים קמה האישה בבוקר ולא הרגישה את הרגל מצד ימין ונפלה חשבנו שזה כנראה בגלל שלא ישנה טוב על הצב בלילה היא הלכה לעבודה ושם גם לא הרגישה את היד ימין מיד ניגשה למר"מ ומשם לבית חולים . בסי טי הרופאה המליצה לעשות MRI לציין שהיא לא הושפזה בבית החולים . אודה לכם על תשובתכם בברכה עופר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת MRI

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריקי שלום

    פרופ` אייל יצחיאק
    12/02/2009

    יש חשיבות רבה לשמיעת הסיפור ממקור ראשון ולבדיקת ה-MRI, קשה לענות בלי לעשות זאת.
    קרוב לודאי שהודגמו ב-MRI של אשתך מספר מלפורמציות מסוגים שונים, יש חשיבות רבה לדעת האם היה ארוע חשמלי ואם כן אם הוא חזר או אם היה ארוע של דמם. לגבי הנגעים הידועים: אנגיומה ורידית היא וריד גדול שמהווה חלק ממערכת הניקוז הורידית של המח ואינה דורשת טיפול או מעקב. גם טלאנקיקטזיה אינו דורש טיפול. לגבי הקברנומה יש חשיבות לסיפור הקליני ולמיקום הקברנומה, לעיתים מנתחים ולעיתים רק עוקבים. לגבי המלפורמציה הנוספת לא ברור סוגה ויתכן ויש צורך לבצע צנתור מוחי על מנת לאבחן אותה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת לרופא תודה.

    ריקי
    13/02/2009

    שלום רב , בהמשך לתשובתך הנני כותב את מכלול התשובה של בדיקת MRI כדי לקבל ממך תשובה יותר מפורטת : הסריקה בוצעה בטכניקת SE,TSE,FLAIR,FFE,GE בשקלול T1,T2 במישור סאגיטלי, אקסיאלי וקורונלי כולל הזרקת גדוליניום (13 סמ"ק דוטרם). המעבר הקרניו-צרביקלי,גזע המוח, הגשר שמורים. מבנה נוזלי אקסטרה אקסיאלי בזוית הפונטו-צרבלרית משמאל. המוחון והזוית הפונטו-צרבלרית והגשר משמאל דחוקים ע"י המבנה הצסטי. מידותיו 41X19X27.5 מ"מ ממצא מתאים לציסטה ארכנואידאלית. העצבים 7 ו8 מתוחים בשל המבנה הציסטי. החדר הרביעי במיקום ומימדיו תקינים. בחתכים העל-טנטוריאליים מודגמים חדרי המוח והמרווחים התת-עכבישיים ללא סטיות. נגע מעוגל לטרלית ומתחת לקרן הטמפורלית מימין. הנגע אינו מוגדר היטב ובעל אות מוגבר בסדרת T2/FLAIR ואות נמוך בסדרת GE. ממצא דומה באונקוס של האונה הטמפורלית השמאלית. בנוסף לציין שהאונקוס היפרטרופי. בחתכים דקים בסדרת T1 הנגע הטמפורלי מימין מכיל מוקדים בעלי אות נמוך בתוכו. לאחר הזרקת גדוליניום שני הנגעים מקבלים האדרה עדינה. הנגע הגדול יותר משמאל מכיל גם צביעה של כלי דם עדינים החשודים למלפורמציה וסקולרית מסוג אנגיומה ורידית. בנוסף אות מוגבר בסדרת T2/FLAIR בתלמוס האחורי מימין. קטע הנגע כ-10 מ"מ. לאחר הזרקת גדוליניום קיימת האדרה נודולרית עדינה בחלק אחורי של הפונס מימין, בגרעין הבסיס ובחלק התחתון של גרעין הבסיס מימין וכן באינסולה משמאל. בתגובה הקודמת נרשם לך הסיכום של הMRI , כמו כן כאשר הגעתי לבית החולים בלוטת התריס שלי לא היתה מאוזנת - האם יש קשר לעניין? לעניין שאלתך הקודמת לא הרגשתי דבר שכזה בעבר. אודה לתשובתך המהירה, תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו