צילינדר גבוה ובעיית הסתגלות מוזרה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • צילינדר גבוה ובעיית הסתגלות מוזרה
    דני
    19/07/2011

    אני בן 25 ולפני מס' שנים איבחנו אצלי צילינדר במס' גבוה (4.5 - 5.5) בשתי העיניים כשהמספר ה"רגיל" לקוצר ראייה הוא זניח.
    מאז ביקרתי אצל לפחות 3 אופטומטריסטים, התייעצתי עם רופא עיניים וביצעתי גם מיפוי במכון מורשה. הבעיה תמיד היתה ונשארת - בכל פעם שאני מרכיב את המשקפיים שניתנו לי, אני רואה הכל בצורה "רחבה" יותר או "פחוסה" יותר. כלומר - הכל נראה כמו תמונה של טלוויזיית פלסמה שמותחת את התמונה לצדדים.כולם נראים נמוכים ו"שמנים" יותר. בקיצור - הכל פחוס. הגעתי עם הבעיה הנ"ל לאופטומטריסטים, לרופא עיניים וגם למכון מיפוי (שם גם שללו הימצאות של קרטוקונוס) ואף אחד לא ידע להגיד לי מדוע זה קורה ואיך ניתן לתקן את זה. מדובר במשקפיים הראשונות בחיי. בהתחלה נתנו לי משקפיים עם הצינילדר הנדרש ואז אופטומטריסט אחר קבע כי המספר גבוה מדי למשקפיים ראשונות ולכן מיתן את המספר (פחות מחצי מהמס' הנדרש). כשמספר הצילינדר יורד במשקפיים, כך גם העיוות קטן אבל עדיין קיים ומורגש בהחלט. כולם כאחד אמרו לי ש"צריך להתרגל" אבל מהתגובות שקיבלתי מכל אחד מהם, ניתן להניח שזו הפעם הראשונה שהם נתקלו בעיוות מסוג זה. יש לציין כי המשקפיים אכן מחדדות את הראייה ומהבחינה הזו הכל בסדר אבל אני לא רואה את עצמי מסתובב כל היום עם עיוות שכזה בראייה כי זה בלתי נסבל. אני אובד עצות ולא יודע למי עוד אפשר לפנות עם הבעיה. אעריך מאוד כל תגובה או קצה חוט שתתנו. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילינדר גבוה ובעיית הסתגלות מוזרה - תגובה

    איציק שבח
    19/07/2011

    התופעה ידועה ולא מוזרה, כמות הצילינדר שדיווחת עליה היא קשה להסתגלות בכל קנה מידה.
    הפחתת התיקון הצילינדרי הוא פיתרון שתופס בהרבה מקרים אבל המקרה שלך הוא קיצוני מאוד.
    הפיתרון המיידי והיעיל ביותר לתופעה כזו הוא הרכבת עדשות מגע. ניסית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    דני
    19/07/2011

    קודם כל תודה רבה על התגובה הזריזה!

    לא ניסיתי מעולם להרכיב עדשות אך בעקבות המלצתך אני אנסה השבוע.
    יש לציין כי גם אם אני אווכח שהעדשות "עושות את העבודה" טוב יותר, סביר להניח שאני לא אתחיל להשתמש בהן. מחיר לעדשות עם צילינדר כל כך גבוה צריך להיות גבוה מאוד בהתאם (עפ"י חיפוש קליל בגוגל), כמו גם האי נוחות שעלולה להופיע בהמשך עם גירויים וסיכוי גבוה בהרבה לקבל דלקות/זיהומים וכו'. אחים שלי שגם מרכיבים משקפיים (ללא צילינדר גבוה כשלי) ניסו וחזרו מאוד מהר למשקפיים. אך למרות הכל, אני אלך ואנסה. תמיד ישנו סיכוי להיות מופתע.

    מעבר לעניין העדשות, האם יש משהו שאני יכול לעשות או מישהו שאפשר לפנות אליו בנוגע למשקפיים שכן יתאימו יותר למצבי? קשה לי להאמין שאני אוכל "להתרגל" למצב הקיים עם המשקפיים שניתנו לי.

    שוב תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה - תגובה

    איציק שבח
    20/07/2011

    מעבר לסתגלות איטית עם משקפיים, לא ניתן לעשות יותר, למרות שהצילינדר הופחת, יש לשקול להפחית יותר את הצילינדר.
    לגבי עדשות מגע, צריך לבוא עם מוטיבציה גבוהה, כי ההסתגלות יכולה להיות איטית, אבל זה יתן לך את המענה הטוב ביותר לראייה החדה יותר. עליך להשתדל מאוד ולהתאזר בסבלנות לגבי ההסתגלות הזו.
    אני מופתע שאף אחד לא הציע לך את זה עד עכשיו.
    לגבי המחיר, עדשות רכות עם צילינדר לא בטוח יתאימו לך. ולכן זו לא אינדיקציה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו