מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עדשות קשות ורכותדנית08/05/2012
שלום,
אני בת 36 מרכיבה עדשות מגע קשות במשך 20 שנה. ב- 3.5 שנים האחרונות, בניגוד לעבר, אני לא מרכיבה על בסיס יום יומי.
כשנה ++ העדשות מציקות לי לאחר זמן מועט וקשה לי להמנע מלשפשף את העיניים כשהעדשה בתוכן. (בעבר הייתי מרכיבה עדשות במשך 8-10 שעות ואיך שמגיעה הביתה ישר מורידה את העדשות)
חשבתי לרכוש עדשות חדשות (העדשות בנות 5 שנים ואחת ישנה יותר), כי מציק לי בשל בלות החומר.
הייתי אצל אופטיקאי שטען שעדשות קשות תמיד היה דבר לא נוח (עובדה שתמיד מיד הסרתי עדשות שהגעתי הביתה) וככל שמתבגרים יותר קשה להרכיב עדשות קשות. לדעתו נראה לו יותר שמציק לי בגלל הגיל ולא בלות החומר.
עוד טען כי כיום שאין הבדל מבחינה בריאותית בין קשות לרכות. בעבר הייתה העדפה לקשות בגלל חדירות החמצן אך כיום גם הרכות חדירות לחמצן ולמעשה העדשה המומלצת ביותר היא רכה יומית. ההבדל הוא שעדשות רכות יותר נוחות.
האם נכונה טענת הגיל? והטענה הבריאותית?
האם מומלץ לי לעבור לעדשות רכות חודשיות?
איך ניתן לדעת אם מציק לי בשל בלות החומר או הגיל?
נתון נוסף, לאורך כל השנים לא השתנה לי המספר בעדשות וכרגע ירד לי המספר במשקפיים ב- 3/4 מספר לעומת לפני פחות משנתיים.
בעדשות יש לי -3 ו- -2.75.
תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשות קשות ורכות - תגובה
איציק שבח08/05/2012לגבי הנוחות- עם הגיל העדשות הקשות פחות נוחות בעין בגלל הרכב הדמעות, ומתח העפעפיים, עדשות רכות יותר נוחות מאז ומתמיד.
לגבי הבריאות- אין ספק שהעדשות הרכות (המתקדמות), מהוות תחליף מצויין כיום, לא רק מבחינת הנוחות אלא גם מבחינה בריאותית. אגב, גם לעדשה קשה יש את הבעיות שלה...
לגבי סוג העדשה- אם את לא מרכיבה כל יום עדיף לרכוש יומיות. אם את תרכיבי כל יום ,עדיפה החודשית.
לגבי המרשם- תעדכני בדיוק לפי המשקפיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




