החזרת בלסטוציסט

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • החזרת בלסטוציסט
    אניאני
    08/11/2022

    ד"ר גירש שלום רב,

    התחלית תהליך קשה פיזית ונפשית עקב בעיה לשאת הריון לצערי. יש לי מספר שאלות ואשמח אם תוכל להשיב לי מניסיונך

    עד כמה משתפר הסיכוי להריון ולידה במידה ומתבצעת החזרת בלסטוציסט לעומת החזרת עובר יום 2 או 3? יש על זה נתונים או סטטיסטיקה באחוזים?

    כאשר מחזירים עובר לנושאת פונדקאית - האם זה רצוי שזה יהיה בלסטוציסט או שנהוג להחזיר (ולהצליח..) גם עם עוברים של יום 2-3?

    כמה עוברים יום 5 רצוי שאישה בגיל 43 תאגור בסבבים על מנת שהיא תפנה עם העוברים להליך פונדקאות (=כלומר אחרי כמה החזרות בממוצע אישה פונדקאית נקלטת מועברים של בת 43?)


    תודה רבה






    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החזרת בלסטוציסט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין הבדל משמעותי בין עוברי יום 2-3

    ד''ר אליעזר גירש
    08/11/2022

    שלום אניאני,
    1. אין הבדל משמעותי בין עוברי יום 2-3 ועוברים בני 5 ימים מבחינת לידת תינוק חי. בספרות המדעית קיים ויקוח בנושא זה, אך מומחים לא הגיעו למסכנה חותכת. קיים פחת בכמות העוברים מיום 2-3 עד יום 5 כי לא כל עובר של יום 2-3 מגיע לשלב הבלסטוציסט (יום 5).
    2. החזרת עובר לפונדקאית זהו תהליך זהה להחזרת עובר למטופלת. אפשר להחזיר ביום 3 או ביום 5. בשנים האחרונות קיים טרנד להחזיר יותר עוברי 5 בגלל שתי סיבות עקריות: דבר אחד, ביום 5 מתקבלים עוברים שהצליחו להגיע לשלב זה. דבר שני, מבחינה טבעית, עוברי יום 3 נמצאעים בחצוצרה והם מגיעים לרירית הרחם רק ביום 5 להיתפתחותם, כך שמבחינת העובר, טוב לו יותר להיות ברחם כאשר הוא בן 5 ימים.
    3. אין צורך לאגור עוברים לאישה בשביל פונדקאית. מחזירים לפונדקאית עובר אחד (גם אם המקור - ביצית מאישה בת 43). בנתיים את יכולה לעבור סיבוב טיפולי נוסף ואם פונדקאית לא נכנסת להריון אזי יהיה לך עובר ממחזור הנוסף, וכן הלה וכן הלה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחרי כמה החזרות עוברים בממוצע אישה נקלטת?

    אניאני
    12/11/2022


    כלומר בהנחה שבכל החזרה מחיזירם רק עובר אחד - אחרי כמה פעמים בממוצע אישה נקלטת להריון?

    ואם מניסיון של שאיבה קודמת רק עובר אחד מתוך העשירייה שרד ליום 5 וכל התשעה האחרים שרדו יפה ליום 3 - אז האם במקרה שלי עדיף לי להבא להקפיא את העוברים שלי ביום 2 או 3 כדי למקסם את הסיכוי לקליטית עובר (אצל הפונדקאית)?
    או שממילא מדובר בעוברים "לא תקינים" שגם אם היו מוקפאים הסיכוי שלהם לשרוד ברחם להריון תקין הוא מזערי?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בגילך הסיכוי לעובר תקין קנטית עומד על

    ד''ר אליעזר גירש
    12/11/2022

    בגילך הסיכוי לעובר תקין גנטית עומד על 8-10%.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אם זה הסיכוי -

    אניאני
    12/11/2022

    אם זה הסיכוי לעובר תקין גנטית בגילי (43) אז זה אומר שרק אחד מתוך 10 או 12 עוברים שיוחזרו לפונדקאית בעלי סיכוי להתפתח להריון תקין.
    כלומר הצפי שיהיו בממוצע 10 החזרות לפונדקאית עד שיתפתח הריון תקין ולכן אני צריכה 10 עוברים ..

    האם כדאי לבקש יוקפאו יום 2 א 3 או שרצוי שזה יהיה עובר יום 5?

    תודה רבה ושבוע טוב


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בערך אך לא מדויק לגמרי

    ד''ר אליעזר גירש
    12/11/2022

    בערך, אך לא מדוייק לגמרה. חוץ מתקינות העובר קיים גם עניין של רירית הרחם, ואם לדייק, אז חלון השרשה ברירית הרחם. עובר יכול להיות הכי תקין, אך אם אין התאמה שלו עם חלון השרשה, שזה פרק זמן יחסית קצר, לא תהיה השרשת העובר.
    בגלל סיכוי נמוך להריון בגילך, מציע לגדל את העוברים ליום 5 על מנת לברור את העוברים ולצמצם מספר החזרות מיותרות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו