מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טיפולים אלטרנטיבים להפחתת לחץאודליה18/02/2009
שלום רציתי לשאול מה אילו תכשירים או טיפולים אלטרנטיבים אתם ממליצים להרגעה לאחר סטרס רגשי ממושך. עדיף דברים נגישים בעלות סבירה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הומאופתיה וסטרס
עירית פרידמן18/02/2009שלום אודליה
אני ממליצה לך לטפל בסטרס רק ע"י מטפלים מומחים ולא ע"י תכשירים שהמליצו לך חברים או רוקחים.
סטרס הוא מצב לא נעים אבל אם נתיחס אליו כאיתות על חוסר איזון בנפש זה יכול לסמן לנו את הדרך לשינוי.
כך זה בהומאופתיה - תחום שאני רואה בו הצלחות יפות בטיפול במצב הזה.
הסטרס הוא המקום שבו שורשים לא מודעים מתעוררים ונמצאים בקונפליקט עם החיים.
אפשר לטפל בזה, להתגבר וללכת קדימה עם אנרגיה טובה.
באשר למחיר-כל טיפול אפשר למצוא בטווח רחב של מחירים. בכל טיפול חשוב להבין ולהתמיד .
כל טוב
עירית פרידמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה? רוקח לא מומחה?
SHICHMAN22/02/2009מתגובתך נראה כאילו המלצת רוקח לא נחשבת להמלצת מטפל מומחה. בעיני החוק רוקח נחשב מטפל, רוקחים עוברים הכשרה של 4 שנים לפחות, רבים מהם בעלי תואר שני ומעלה ומסלול הלימודים בתחום רוקחות הוא אחד המסלולים הקשים והתובעניים ביותר בתחום מקצועות הרפואה. יש לא מעט רוקחים שעברו הכשרה בתחום הומיאופתיה. אז למה לא לראות המלצת רוקח כהמלצת מטפל מומחה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמומחה ברוקחות
יפה שמעוני25/02/2009שלום רב,
אני מאוד מכבדת את הידע של הרוקחים, אבל אין לרוקח מספיק זמן וידע טיפולי לעשות את האיבחון הדרוש על מנת למצוא את הגורם לבעיה. זה תפקיד המטפל/הרופא ולא של הרוקח.
הרוקח מקבל מרשם מהרופא/ המטפל ואינו רשאי לשנותו. אם יש לך אישית ידע כרוקח וגם כמטפל ויש לך מספיק זמן, בין שעה-לשעתיים, להקדיש למטופל אזי תבורך.
בברכה,
יפה שמעוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתפקיד של רוקח
SHICHMAN26/02/2009צר לי, אך נראה לי שאת לא בקיאה מספיק את מהות התפקיד של רוקח. תפקיד הרוקח זה לא רק לספק תרופה לפי המרשם - בזה נגמר תפקיד של טכנאי רוקחות ואולי של עוזר רוקח, אך לא של רוקח מורשה. אני חוזר שוב - רוקח מוגדר על-פי חוקי ישראל כמטפל (בדיוק כמו רופא, פיזיוטרפיסט, פסיכולוג וכו'), כך שהניגוד שמופיע בהודעה שלך בין תפקיד של רופא/מטפל ותפקיד של רוקח פשוט לא במקום. רוקח לא יכול לשנות מרשם רופא - זה נכון (למעט הזכות לא לנפק במקרים מסוימים), אבל גם להומיאופט אין זכות לשנות מרשם, גם לפסיכולוג וגם לכל המטפלים האחרים למעט רופאים, וזה לא הופך אותם ללא מטפלים. לרוקח יש זכות ליעץ - גם בנוגע לתרופות עם מרשם, גם בנוגע לתרופות ללא מרשם וגם בנוגע למוצרי הטבע ותרופות הומיאופתיים. ישנם גם רוקחים קליניים שתפקידם לייעץ לרופאים בנוגע לטיפולים מסובכים בבתי חולים, בחלק מהמדינות (כמו ארה"ב) הם חותמים על הוראות הטיפול יחד עם הרופאים. היעוץ יכול להתייחס לבחירת התרופה, אופן השימוש, התאמה למצב החולה, מינונים וכו'. ומן הסתם שרוקחים מקבלים הכשרה מתאימה גם בתחום הפיזיולוגיה, פתולוגיה, פרמקותרפיה וכו' וכו'. אני לא יודע אם את יודעת או לא, אבל בחלק מהמדינות המפותחות כולל ישראל ישנו גם חוק שמותיר לרוקחים לתת מרשמים לתרופות מרשם (מרשם רוקח). בארץ החוק עדיין לא נכנס לתוקף, במדינות אחרות (כמו אנגליה) הרוקחים רשאים בפועל לתת מרשמים. זה רק מדגיש עד כמה הניגוד בין מטפל לבין רוקח לא תואם את המציאות. לגבי שעה/שעתיים שצריך להקדיש לטיפול: נכון שטיפול אידיאלי דורש השקעה של זמן רב. אבל בפועל ראית הרבה רופאים שמקדישים שעה/שעתיים לכל מטופל? אני לא ראיתי כאלה, גם לא ראיתי הומיאופתים כאלה. אבל בדומה לשאר המטפלים, ישנם גם רוקחים שנותנים יעוץ פרטני שנמשך הרבה מעבר לזמן ניפוק רגיל בבית מרקחת (בין אם מדובר ברוקחים קלינים שמקבלים במסגרת קופות חולים, בין אם מדובר ברוקחים שנותנים יעוץ באופן פרטי). גם הרוקחים שעובדים בעבודה שוטפת בבתי מרקחת לפעמים מקדישים הרבה זמן למטופל ספציפי - בהתאם לצורך המקרה. יש מדינות בהן הניפוק השוטף בבית מרקחת עורך כ-45 דקות, וכך לרוקח יש מספיק זמן לתת טיפול כמו שצריך. הלוואי שכך יהיה גם בישראל. חבל שאתם בפורום מנסים לתת עצות בגישה של לשלול ידע של בעלי מקצועות טיפוליים אחרים. זה נראה לי דבר לא אתי ולא מקצועי בלשון המעטה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמטפל
עירית27/02/2009אם אני לא טועה, דווקא מטפלים ברפואה משלימה לא נחשבים בישראל מטפלים, בעוד שרוקחים כן נחשבים למטפלים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעירית
יפה שמעוני04/03/2009עירית שלום,
אם זו דעתך מה את מחפשת באתר הזה?
ממתי רוקח נחשב למטפל?
נטורופת לומד לפחות 4 שנים מגוון של שיטות טיפול, הכוללים: שיטות איבחון, תזונה, צמחי מרפא, רפואה מערבית ומזרחית, אירידיולוגיה, פרחי באך, רפלקסולוגיה, ארומותרפיה ושיטות שונות עיסוי, ולאחר שסיים ארבע שנים(לפחות), הוא ממשיך ללמוד שנים נוספות, כך אני עשיתי ועוד רבים מעמיתי למקצוע.
כל אחד מומחה בשטח שלו ואין פה הכוונה לפגוע ברוקחים, חס וחלילה.
את תבחרי מה שמתאים לך.
בהצלחה,
יפה שמעוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה החוק
עידו05/03/2009שלום, יפה! האתר הזה מיועד רק למי שלא מחשיב רוקחים בתור מטפלים? סליחה, לא ידעתי. אם כך, אז כדאי שתציינו זאת במקום בולט. זו לא דעתי, זו דעת החוק במדינת ישראל. אני סטודנטית למשפטים ואוהבת לדייק. במדינת ישראל רוקחים מוכרים בתור מטפלים (לא יודעת ממתי, אבל אפשר לבדוק) בעוד שמטפלים ברפואה משלימה לא מוכרים בתור מטפלים על-פי החוק היבש, והמקצוע לא מוגדר בחוק נכון להיום. לא אמרתי שמטפלים ברפואה משלימה לא לומדים הרבה, אך אני בספק שרוקחים לומדים פחות שנים או פחות נושאים. החוק נותן להם זכות לייעץ בתחום התרופות וגם בתחום תוספי התזונה ותכשירים הומיאופתים. כאשר קניתי תכשירים הומיאופתיים (בעקבות המלצה של הומיאופת), על גבי הקופסה כתוב דווקא "לפני השימוש מומלץ להיוועץ ברופא או רוקח", לא כתוב להיוועץ במטפל ברפואה משלימה. אני מספר פעמים התייעצתי עם רוקחים, בין השאר גם בנושאים כגון צמחי מרפא והתרשמתי כי יש להם הרבה ידע בתחום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרוקחים
אם מודאגת12/03/2009עם כל הכבוד לרוקחים ויש כבוד,רוקח אחד רשם מינון חזק מדי יתינוק שלי וכמעט איבדתי אותו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבכל מקצוע יש טובים יותר וטובים פחות
SHICHMAN15/03/2009בכל מקצוע יש טובים יותר וטובים פחות, וכולם יכולים לטעות לצערי. לכן חשוב לבחור רוקח כמו שאת בוחרת רופא או בעל מקצוע אחר, לא ללכת בהכרח למקום קרוב לבית או איפה שתור פחות ארוך. כדאי ללכת לקנות תרופות אצל רוקח שאת מאמינה לו וסומכת על רמתו המקצועית ואחראיות האישית שלו. תחשבי שעם כל הפשטות שנראית בפעולת מכירת התרופה, רוקח חייב להחזיק בראש אלפי פרטים, במקביל לטפל במספר נושאים ולפעמים לקשר בין דברים לא פשוטים בכלל. טעות של רוקח יכולה להסתיים בהשלחות קשות במיוחד ויש הרבה דוגמאות לכך. ברוב המקרים הרוקחים עובדים תחת הרבה לחץ, ולצערי ממש לא כולם באמת מקדישים למטופל מספיק תשומת לב. אז כדאי לבחור פשוט ברוקח טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקוסמטיקה רפואית
ויקי12/03/2009שלום לכולם יש לקרוא היטב את ההוראות!!! תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההלוואי שזה היה פשוט כל-כך...
SHICHMAN15/03/2009ההוראות שכתובות בעלון לצרכן הינן כלליות ביותר ונותנים רק מושג שטחי במה מדובר. הרבה פעמים נכון לסטות ממה שמופיע שם. אם כבר מדברים על מינון, אז הוא יכול להיות תלוי בגיל, מין, אופן הנטילה של תרופה, משקל, אינטרקציות עם תרופות אחרות, היסטוריה של המחלה, מצב בריאותי של החולה וכו' וכו'. מינונים בילדים זה סיפור בפני עצמו, וזה דבר לא פשוט בכלל. לפעמים מחשבים לפי משקל, לפעמים לפי שטח גוף, בגילאים מסוימים מעלים מינון יחסית למבוגר (ביחס לק"ג), בגילאים אחרים מורידים, וכו'
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאודליה
יפה שמעוני18/02/2009אודליה שלום רב,
לכל דבר יש גורם וברפואה הטבעית מטפלים בגורם.
על מנת לדעת מה גורם לסטרס שלך ולאזן אותך יש צורך באיבחון יסודי ע"י מטפל מומחה.
אי אפשר להמליץ על טיפול מבלי להתייחס ברצינות לכל המערכות שלך , פיזי ורגשי.
בשיטת איפ"ק ניתן לעשות איבחון גם על בסיס פיזי וגם רגשי לנקות את הטעון ניקוי, רעלים, טראומות, אלרגיות וגם להתאים לך את הטיפול המתאים.
שיטת איפ"ק עובדת על פי התדרים של הגוף (מבוסס במקור על קינסיולוגיה) וניתן לאזן כל מה שיצא מכלל איזון.
בהצלחה,
יפה שמעוני - נטורופתית ומטפלת באיפ"ק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
