דלקת פריאפיקלית שן 14

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דלקת פריאפיקלית שן 14
    בועז
    28/11/2014

    שלום
    בן 63, ברקע עברתי לפני כ-4 שנים ניתוח לתיקון מסתם מיטרלי, בגלל אי ספיקה של המסתם מגיל צעיר. הניתוח כלל השתלת טבעת.
    עפי דו"ח הניתוח- המסתם סבל בעבר מארוע של אנדוקרדיטיס.
    בנוסף נוטל אקטונל- בגלל אוסטאופורוזיס מזה כ-3 וחצי שנים.כמו כן לפני כ-10 שנים כריתת טחול לאחר תאונה.

    מזה שבועיים כאבים ורגישות לסירוגין בעוצמה בינונית באזור שן 14. קיבלתי מוקסיפן למשך 10 ימים ללא שיפור משמעותי וב-5 ימים האחרונים נוטל שילוב של מוקסיפן, פלג'יל, יש שיפור חלקי אך עדיין כאבים ורגישות.
    בוצע צילום סטטוס- שן 14 עם דלקת פריאפיקלית. השן עברה בעבר הרחוק (לפני עשרות שנים) טיפול שורש, כיום מחובר אליה גשר (ראה צילום).
    1. האם לדעתך יש אופציה אלטרנטיבית לעקירה של השן?
    2. במידה ואתה חושב שהאופציה היחידה היא עקירה- האם היית מפסיק את האקטונל ומחכה מס' חודשים לפני העקירה או שלאור המסתם המתוקן "הרגיש" ,כדאי לבצע את הטיפול בהקדם מבלי להמתין.
    3. האם כדאי להמשיך באנטיביוטיקה כל זמן שעוד יש כאב? או שכדאי להפסיק לאחר 10 ימים של מוקספין + 5 ימי פלג'יל?


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת פריאפיקלית שן 14

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת פריאפיקלית שן 14 - תגובה

    ד``ר יזהר שוחט
    05/12/2014

    נראה כי קיים סדק בשן ואין מנוס מעקירתה.
    נדרשת הפסקת אקטונל ל 3 חודשים לפחות טרם העקירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו