טיפול יעיל לפטריה בלשון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול יעיל לפטריה בלשון
    ד``ר דניאל ניצן
    03/12/2008

    שלום רב,

    אני בת 30 וסובלת מאסטמה לפני מס' חודשים רופא המשפחה המליץ לי על שימוש במשאף סמביקורט אשר כולל סטרואידים .
    השתמשתי במשאף שימוש מושך (פעמיים ביום שאיפה אחת) למשך כחודשיים /שלושה .להפתעתי הבחנתי כי במהלך הזמן הזה הופיעו בקצה הלשון שלי 3 עיגולים או חצאי עיגולים קטנים שהיו תחומים במעין פס לבן דק ולא ממש בולט , חשוב לציין שזה היה בקצה הלשון בלבד ואף חשתי צריבה .
    ניגשתי לרופא המשפחה והוא הפנה אותי למשטח לשון . תוצאות המשטח היו כך: קנדידה אלביקנס- צמיחה דלה .
    מיד קיבלתי כדורי מציצה אורלטן 3 פעמים ביום למשך 10 ימים . הכדורים לא הועילו והפטריה המשיכה בעקשנות , הרופא נתן לי עוד שבוע של אורלטן אך ללא הועיל .
    לבסוף , הוא נתן לי ניסטטין רדי מיקס שאלו טיפות שאני שמה על הפטריה . הטיפול ניתן 3 פעמים ביום למשך 30 יום .
    חשוב לי להדגיש כי שבוע וחצי לאחר השימוש בניסטטין הפיטריה נגמרה ואני ראיתי כי טוב אז הפסקתי .
    לאחר שמס' ימים לא היה לי כלום על הלשון שוב צצו להם שלושת העיגולים בתיאום מושלם באותם מקומות.(שזה בעצם קרה השבווע). הניסטטין עומד להסתיים לי וחשוב לי להדגיש שאני כרגע גם מקבלת אנטיביוטיקה ציפרודקס לחיידק בשתן , שגם היא עשויה לגרום לפטרת ....

    לפני כ- 4 חודשים עשיתי בדיקות כלליות והן יצאו טובות , הרופא אמר שהוא לא רואה טעם לשלוח אותי לבדיקות כלליות שוב.

    שאלתי אליכם , האם פטריה בלשון היא בד"כ כ"כ עקשנית או שזה מעיד על איזשהו כשל חיסוני ?
    האם יתכן שהיא נרפאת וחוזרת ? או שמא היה זה בגלל שהפסקתי את הטיפול טרם הזמן..
    מה הסיבה שזה לא חולף ..? אני מודאגת וחוששת ומפחדת שזה מעיד על איזושהי מחלה אחרת ...
    האם יש טיפול יותר חזק לפיטריה ..

    אני רוצה להדגיש שאני כבר למעלה מחודש לא משתמשת במשאף עם הסטרואידים. האם זה מצב שכיח מה שתארתי כאן ? מה הייתם ממליצים לי לעשות . נראה לי שהפיטריה במצבה הנוכחי די שיטחית.

    אודה לכם מאוד אם תוכלו להשיב לי ולהפיג מעט מחששותיי. סליחה על אורך הדברים.
    .

    תודה , גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול יעיל לפטריה בלשון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פטריה בלשון

    ד``ר יזהר שוחט
    04/12/2008

    שלום גלי
    הפטריה אותה את מתארת- קנדידה אלביקנס הינה פטריה השוכנת דרך קבע ע"ג הלשון אצל מרבית בני האדם אולם אינה מתבטאת. במצבים כגון נטילת אנטיביטיקה הפוגעת בחיידקי הפה או במצבי ירידה בתנגודת החיסונית כמו שימוש במשאפים שמכילים סטרויאדים עשויה הפטריה לצמוח היות והיא לא נתקלת בהתנגדות מהגוף או מחיידקי הפה. המדובר בתופעה שכיחה החולפת לאחר טיפול אנטי פטרייתי כפי שקיבלת. במידה ולמרות הטיפול שציינת ממשיכה הפטריה להופיע מומלץ שתגשי לבדיקת רופא המןמחה ברפואת הפה לצורך בדיקה וחוות דעת.
    בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת ברשותך ד"ר שוחט

    גלי
    05/12/2008

    שלום , ראשית , אני מודה לך על תגובתך המהירה . ברצוני לדעת עוד משהו , האם יתכן שפטריות אלו הן עקשניות ולוקח להן זמן רב לעבור ? האם לאחר שסיימתי 2 קופסאות אורלטן , בקבוקון ניסטטין והיא חזרה יש טעם לראות מומחה לרפואת הפה או שניתן לבקש מרופא המשפחה המשך טיפול ניסטטין (משום שהוא עזר לי). הפיטריה היתה אצלי בלשון חודשיים ללא טיפול רק אחרי חודשיים התחלתי לטפל בה ועכשיו אני כבר חודש בטיפול . חשוב לי לדעת אם זה מצב שכיח שאחרי חודש טיפול הן לא ממש עוברות . אבל שוב חושב לי להדגיש שהניסטטין עוזר לי ... אודה לך אם תוכל להשיב לשאלותיי. גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פטריה

    ד``ר יזהר שוחט
    07/12/2008

    שלום גלי
    ראשית לעיתים אכן מדובר בזיהום עיקש המצריך טיפול ממושך או שילוב של תרופות אולם יש בכל מקרה צורך בבדיקה אצל מומחה לרפואת הפה על מנת שיבדוק את הסיבה להופעת הפטרייה ויתאים את הטיפול המתאים.
    בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ד"ר שוחט

    גלי
    07/12/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשון גאוגרפית

    גלי
    21/12/2008

    שלום ד"ר שוחט, בהמשך להודעות הקודמות שלי ולפי המלצתך פניתי למומחה לרפואת הפה אשר הינו פרופסור דרך קופ"ח מכבי . הוא איבחן זאת כלשון גאוגרפית ולא כפיטריה . לדבריו, לשון גאוגרפית זוהי בעיה אשר נולדים עימה . חשוב לי לציין שמעולם למעט החודשים האחרונים לא הופיו לי ה"טלאים" הללו על הלשון, ואני בד"כ מסתכלת על הלשון מאחר ואני מנקה עם מנקה לשון . מוזר לי שהוא אמר שיתכן ולא הבחנתי בה . הייתכן? בנוסף , בבדיקת משטח הלשון שלקחו לי הופיעה פיטריית קנדידה אלבקינס-צמיחה דלה . לדבריי המומחה לרפואת הפה , קנדידה מופיעה אצל 50 אחוז מהאוכלוסיה ...אבל הבחנתו היתה חד משמעית !לשון גאוגרפית. האם תוכל בבקשה להסביר לי מהי לשון גאוגרפית יותר בברור, לפי מה שהוא הסביר לי זה אכן מתאים לממצא שיש על הלשון , צורת הטלאים , התדירות שבה זה מופיע -כמעט כל שבועיים ... מאיזה סיבה נוצרת לשון גאוגרפית? האם יתכן שזה קשור לשימוש בגלולות למניעת הריון ? חשוב לי לציין ולהדגיש כי מאחר ואני סובלת מאנדומטריוזיס אני מטופלת עפ"י הוראת רופא מומחה בגניקולוגיה בגלולות רצוף כלומר כל 3 חודשים אני עושה הפסקה לקבלת מחזור ולא כל חודש . האם יש טיפול נוסף למניעה או שמא הטיפול הוא רק סיפטומטי? המומחה אמר לי להימנע ממזונות שצורבים בפה. אשמח אם תוכל להשיב לשאלותיי , אני נורא מודאגת שזה מהגלולות ...אשמח אם תוכל להתייחס לכך . תודה , גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשון ג"ג

    ד``ר יזהר שוחט
    22/12/2008

    שלום גלי
    לא מוכר לי קשר בין גלולות להופעת לשון ג"ג. הגורם לטלאים הוא שינוי במשטח פני הלשון אשר נעשה חלק ולא מחוספס כפי שבד"כ והדבר מופיע בתקופות ומשתנה במיקומו עם הזמן. טוב עשית שפנית למומחה ברפואת הפה וכדאי להמשיך את המעקב אצלו.
    בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול רפואי

    גלי
    22/12/2008

    ד"ר שוחט שלום , ראשית , אני מודה לך על תשובתך והתייחסותך . בנוסף , הייתי רוצה לדעת האם יש טיפול שהוא מעבר לטיפול סיפטומטי ומדוע אני צריכה להיות במעקב אצלו ..אני שואלת זאת מאחר והוא ציין בפניי שאין לזה איזשהו טיפול אלא רק לסיפטומים של הצריבה . אשמח אם תוכל להשיב לי שוב . תודהה, גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו