מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טיפול יעיל לפטריה בלשוןד``ר דניאל ניצן03/12/2008
שלום רב,
אני בת 30 וסובלת מאסטמה לפני מס' חודשים רופא המשפחה המליץ לי על שימוש במשאף סמביקורט אשר כולל סטרואידים .
השתמשתי במשאף שימוש מושך (פעמיים ביום שאיפה אחת) למשך כחודשיים /שלושה .להפתעתי הבחנתי כי במהלך הזמן הזה הופיעו בקצה הלשון שלי 3 עיגולים או חצאי עיגולים קטנים שהיו תחומים במעין פס לבן דק ולא ממש בולט , חשוב לציין שזה היה בקצה הלשון בלבד ואף חשתי צריבה .
ניגשתי לרופא המשפחה והוא הפנה אותי למשטח לשון . תוצאות המשטח היו כך: קנדידה אלביקנס- צמיחה דלה .
מיד קיבלתי כדורי מציצה אורלטן 3 פעמים ביום למשך 10 ימים . הכדורים לא הועילו והפטריה המשיכה בעקשנות , הרופא נתן לי עוד שבוע של אורלטן אך ללא הועיל .
לבסוף , הוא נתן לי ניסטטין רדי מיקס שאלו טיפות שאני שמה על הפטריה . הטיפול ניתן 3 פעמים ביום למשך 30 יום .
חשוב לי להדגיש כי שבוע וחצי לאחר השימוש בניסטטין הפיטריה נגמרה ואני ראיתי כי טוב אז הפסקתי .
לאחר שמס' ימים לא היה לי כלום על הלשון שוב צצו להם שלושת העיגולים בתיאום מושלם באותם מקומות.(שזה בעצם קרה השבווע). הניסטטין עומד להסתיים לי וחשוב לי להדגיש שאני כרגע גם מקבלת אנטיביוטיקה ציפרודקס לחיידק בשתן , שגם היא עשויה לגרום לפטרת ....
לפני כ- 4 חודשים עשיתי בדיקות כלליות והן יצאו טובות , הרופא אמר שהוא לא רואה טעם לשלוח אותי לבדיקות כלליות שוב.
שאלתי אליכם , האם פטריה בלשון היא בד"כ כ"כ עקשנית או שזה מעיד על איזשהו כשל חיסוני ?
האם יתכן שהיא נרפאת וחוזרת ? או שמא היה זה בגלל שהפסקתי את הטיפול טרם הזמן..
מה הסיבה שזה לא חולף ..? אני מודאגת וחוששת ומפחדת שזה מעיד על איזושהי מחלה אחרת ...
האם יש טיפול יותר חזק לפיטריה ..
אני רוצה להדגיש שאני כבר למעלה מחודש לא משתמשת במשאף עם הסטרואידים. האם זה מצב שכיח מה שתארתי כאן ? מה הייתם ממליצים לי לעשות . נראה לי שהפיטריה במצבה הנוכחי די שיטחית.
אודה לכם מאוד אם תוכלו להשיב לי ולהפיג מעט מחששותיי. סליחה על אורך הדברים.
.
תודה , גלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פטריה בלשון
ד``ר יזהר שוחט04/12/2008שלום גלי
הפטריה אותה את מתארת- קנדידה אלביקנס הינה פטריה השוכנת דרך קבע ע"ג הלשון אצל מרבית בני האדם אולם אינה מתבטאת. במצבים כגון נטילת אנטיביטיקה הפוגעת בחיידקי הפה או במצבי ירידה בתנגודת החיסונית כמו שימוש במשאפים שמכילים סטרויאדים עשויה הפטריה לצמוח היות והיא לא נתקלת בהתנגדות מהגוף או מחיידקי הפה. המדובר בתופעה שכיחה החולפת לאחר טיפול אנטי פטרייתי כפי שקיבלת. במידה ולמרות הטיפול שציינת ממשיכה הפטריה להופיע מומלץ שתגשי לבדיקת רופא המןמחה ברפואת הפה לצורך בדיקה וחוות דעת.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת ברשותך ד"ר שוחט
גלי05/12/2008שלום , ראשית , אני מודה לך על תגובתך המהירה . ברצוני לדעת עוד משהו , האם יתכן שפטריות אלו הן עקשניות ולוקח להן זמן רב לעבור ? האם לאחר שסיימתי 2 קופסאות אורלטן , בקבוקון ניסטטין והיא חזרה יש טעם לראות מומחה לרפואת הפה או שניתן לבקש מרופא המשפחה המשך טיפול ניסטטין (משום שהוא עזר לי). הפיטריה היתה אצלי בלשון חודשיים ללא טיפול רק אחרי חודשיים התחלתי לטפל בה ועכשיו אני כבר חודש בטיפול . חשוב לי לדעת אם זה מצב שכיח שאחרי חודש טיפול הן לא ממש עוברות . אבל שוב חושב לי להדגיש שהניסטטין עוזר לי ... אודה לך אם תוכל להשיב לשאלותיי. גלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפטריה
ד``ר יזהר שוחט07/12/2008שלום גלי
ראשית לעיתים אכן מדובר בזיהום עיקש המצריך טיפול ממושך או שילוב של תרופות אולם יש בכל מקרה צורך בבדיקה אצל מומחה לרפואת הפה על מנת שיבדוק את הסיבה להופעת הפטרייה ויתאים את הטיפול המתאים.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר שוחט
גלי07/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשון גאוגרפית
גלי21/12/2008שלום ד"ר שוחט, בהמשך להודעות הקודמות שלי ולפי המלצתך פניתי למומחה לרפואת הפה אשר הינו פרופסור דרך קופ"ח מכבי . הוא איבחן זאת כלשון גאוגרפית ולא כפיטריה . לדבריו, לשון גאוגרפית זוהי בעיה אשר נולדים עימה . חשוב לי לציין שמעולם למעט החודשים האחרונים לא הופיו לי ה"טלאים" הללו על הלשון, ואני בד"כ מסתכלת על הלשון מאחר ואני מנקה עם מנקה לשון . מוזר לי שהוא אמר שיתכן ולא הבחנתי בה . הייתכן? בנוסף , בבדיקת משטח הלשון שלקחו לי הופיעה פיטריית קנדידה אלבקינס-צמיחה דלה . לדבריי המומחה לרפואת הפה , קנדידה מופיעה אצל 50 אחוז מהאוכלוסיה ...אבל הבחנתו היתה חד משמעית !לשון גאוגרפית. האם תוכל בבקשה להסביר לי מהי לשון גאוגרפית יותר בברור, לפי מה שהוא הסביר לי זה אכן מתאים לממצא שיש על הלשון , צורת הטלאים , התדירות שבה זה מופיע -כמעט כל שבועיים ... מאיזה סיבה נוצרת לשון גאוגרפית? האם יתכן שזה קשור לשימוש בגלולות למניעת הריון ? חשוב לי לציין ולהדגיש כי מאחר ואני סובלת מאנדומטריוזיס אני מטופלת עפ"י הוראת רופא מומחה בגניקולוגיה בגלולות רצוף כלומר כל 3 חודשים אני עושה הפסקה לקבלת מחזור ולא כל חודש . האם יש טיפול נוסף למניעה או שמא הטיפול הוא רק סיפטומטי? המומחה אמר לי להימנע ממזונות שצורבים בפה. אשמח אם תוכל להשיב לשאלותיי , אני נורא מודאגת שזה מהגלולות ...אשמח אם תוכל להתייחס לכך . תודה , גלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשון ג"ג
ד``ר יזהר שוחט22/12/2008שלום גלי
לא מוכר לי קשר בין גלולות להופעת לשון ג"ג. הגורם לטלאים הוא שינוי במשטח פני הלשון אשר נעשה חלק ולא מחוספס כפי שבד"כ והדבר מופיע בתקופות ומשתנה במיקומו עם הזמן. טוב עשית שפנית למומחה ברפואת הפה וכדאי להמשיך את המעקב אצלו.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול רפואי
גלי22/12/2008ד"ר שוחט שלום , ראשית , אני מודה לך על תשובתך והתייחסותך . בנוסף , הייתי רוצה לדעת האם יש טיפול שהוא מעבר לטיפול סיפטומטי ומדוע אני צריכה להיות במעקב אצלו ..אני שואלת זאת מאחר והוא ציין בפניי שאין לזה איזשהו טיפול אלא רק לסיפטומים של הצריבה . אשמח אם תוכל להשיב לי שוב . תודהה, גלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
כבר שלושה חודשים שיש לה 2 פצעים בהירים בפה
תופעה מאוד מוזרה מזה שנתיים
האם רופא צריך להגיד מראש למטופל איזה סוג שתל יותקן בפיו
מוקצלה בשפה התחתונה ודרך לא כירורגית לטיפול
ממצא נגע ברירית הלחי
כתרים מעל שתלים- במשך 20 שנים
נגע ברירית הלחי- פסים לבנים
עקירת שן כלואה סיבוכים וסכנה
אמפוטציה לשורש השן- שן 16
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




