טיפולים שיניים וביפוספונטים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טיפולים שיניים וביפוספונטים
    גליה
    25/06/2009

    שלום רב,
    בת 44 מטופלת בביפוספונטים דרך הפה.
    800 מ"ג כפול 2 ליום.

    שאלתי האם יש בעיה עם טיפולי שיניים?
    התחלתי את הטיפול בבונופוס כעת ובמקביל זקוקה לשיקום פה, בין היתר, עקירה ושתלים.

    הבנתי שיש בעיה רק כאשר מקבלים דרך I V האם נכון?
    כמו הן הבנתי שהבעיה אינה מיידית אלה לאורך זמן.

    בקיצור, אשמח מאוד לחוות דעתכם.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפולים שיניים וביפוספונטים

    ד``ר יזהר שוחט
    28/06/2009

    שלום נועה
    אכן עשויה להתעורר בעיה במהלך טיפולי שיניים אצל אנשים הנוטלים ביספוספונטים.
    הפגיעה מתבטאת בנמק של העצם או בפגיעה בריפוי העצם לאחר פעולות כירוגיות כגון שתלים או עקירות אולם אינה קורית לאחר טיפול משמר כגון סתימות או הכנת כתרים.
    התופעה חמורה יותר ובשכיחות גבוהה פי כמה אצל אלו הנוטלים ביספוספונטים דרך הוריד לעומת אלו המקבלים זאת דרך הפה.
    כיום הגישה הרווחת כי סיכון לנמק מופיע אצל מטופלים שקיבלו מעל 3 שנים טיפול דרך הפה בביספוספונטים. הפסקת הטיפול ל 3-6 חודשים טרם הטיפול הכירורגי מקטינה מאוד את הסיכון לנמק בעצם אולם יש לעשותה אך ורק בתיאום עם הרופא המטפל.
    בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו