מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טפול שורש-אפשרות לפגיעה בעצב הלשוןבני י.16/08/2009
שלום,
לפני ארבעה ימים עברתי טיפול שורש בשן 37 (טוחנת אחורית), ליתר דיוק - תחילת טיפול שורש: קדיחה עד לעצב הוצאת ההעצב הראשי והכנסת חומר לתעלות האחרות. הרגשתי שהרופאה הזריקה לי עמוק יותר והרבה יותר חומר הרדמה ממה שאני מכיר.
בתחילה, בשעות הראשונות, כל הלחי השמאלית, תחתית הסנטר ועד תחתית העין היתה מאובנת לגמרי מההרדמה. רק במהלך הלילה התפוגגה ההרדמה, אך בבוקר גיליתי שהלשון חצי משותקת, ובחלק הקידמי יש חוסר תחושה (כמו אחרי כויה רצינית ממשקה חם מדי). לאחר כמה שעות שמתי לב שבעצם כמעט אינני מצליח לטעום מה שאני אוכל. עכשיו, ארבעה אחרי הטיפול, אמנם ירדה הנפיחות והכאב אבל אני עדיין לא מצליח לטעום כמעט כלום - מלוח בכלל לא, וקצת טעמים מתוקים.
קראתי מאמר שייתכן שיש חשיבות של התערבות דווקא בהתחלה, ולפחות - לקחת אנטיביטיקה כדי למנוע בצקת והצטלקות העצב. התייעצתי היום עם הרופאה ואכן יעצה לי לקחת מוקסיפן, וכך עשיתי (בערך יומיים אחרי הטיפול).
שאלותיי: מה ניתן לעשות?
והאם יש סכנה שאאבד את חוש הטעם לתמיד?
האם ייתכן שחומר התרופה שהיא הוסיפה CPK, הוא שגורם לתחושת הצריבה בלשון ולאובדן חוש הטעם?
בתודה מראש,
בני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טפול שורש-אפשרות לפגיעה בעצב הלשון
ד``ר יזהר שוחט16/08/2009שלום בני
מתיאורך עולה חשש כי אכן קיימת פגיעה מסוימת בעצב הלשון יתכן שכתוצאה מההזרקה.
יש חשיבות להערכת מידת הפגיעה וטיפול תרופתי ע"י אנטיביוטיקה וסטריאידים על מנת להקטין את היקף הפגיעה לכן כדאי שתיגש לבדיקת מומחה לכירורגית פה ולסת בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אעשה זאת
בני י.16/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אעשה זאת
בני י.16/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון: בהדסה היפנו למח' לרפואת הפה
בני י.17/08/2009מסתבר שאף כירורג לא הסכים לדבר איתי, לפני קבלת איבחון במחלקה לרפואת הפה, הדסה עין כרם. אהיה שם מחר. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון: בהדסה היפנו למח' לרפואת הפה
ד``ר יזהר שוחט18/08/2009בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון, למי שמתעניין...
בני י.19/08/2009טוב, אז היום הייתי במרפאה לבריאות הפה בהדסה. נחמד מצידם שקיבלו אותי בלי לחכות בתור חודש-חודשיים, כמו כולם, כי המקרה שלי נראה להם דחוף (חייבים התחייבות מקופ,ח אם אתם לא רוצים לשלם בעצמכם).
אחרי ששמע את תלונותיי, פרופ' שרב, המתמחה בכאב, נתן לי לקחת סטרואידים, וציין שחבל שחיכיתי כמה ימים מיותרים (טוב, אי אפשר להאשים אותי. הרי רופאי השיניים שלי יעצו לי לחכות אפילו חודש" ו"אל תי-דג"... ורק בזכות האינטרנט הבנתי שיש חשיבות להזדרז יותר).
מדובר בדקסמטזון: המינון שקיבלתי 5 כדורים של 2 מ"ג בימים הראשון והשני, 4 כדורים בשני הימים הבאים וכך הלאה, בסדר יורד.
נדמה לי שיש כבר שיפור בתחושת הטעם, אבל אולי זה רק הדימיון שליוהרצון להיות אופטימי...
נקווה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון, למי שמתעניין...
בני י.19/08/2009טוב, אז היום הייתי במרפאה לבריאות הפה בהדסה. נחמד מצידם שקיבלו אותי בלי לחכות בתור חודש-חודשיים, כמו כולם, כי המקרה שלי נראה להם דחוף (חייבים התחייבות מקופ,ח אם אתם לא רוצים לשלם בעצמכם).
אחרי ששמע את תלונותיי, פרופ' שרב, המתמחה בכאב, נתן לי לקחת סטרואידים, וציין שחבל שחיכיתי כמה ימים מיותרים (טוב, אי אפשר להאשים אותי. הרי רופאי השיניים שלי יעצו לי לחכות אפילו חודש" ו"אל תי-דג"... ורק בזכות האינטרנט הבנתי שיש חשיבות להזדרז יותר).
מדובר בדקסמטזון: המינון שקיבלתי 5 כדורים של 2 מ"ג בימים הראשון והשני, 4 כדורים בשני הימים הבאים וכך הלאה, בסדר יורד.
נדמה לי שיש כבר שיפור בתחושת הטעם, אבל אולי זה רק הדימיון שליוהרצון להיות אופטימי...
נקווה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
כבר שלושה חודשים שיש לה 2 פצעים בהירים בפה
תופעה מאוד מוזרה מזה שנתיים
האם רופא צריך להגיד מראש למטופל איזה סוג שתל יותקן בפיו
מוקצלה בשפה התחתונה ודרך לא כירורגית לטיפול
ממצא נגע ברירית הלחי
כתרים מעל שתלים- במשך 20 שנים
נגע ברירית הלחי- פסים לבנים
עקירת שן כלואה סיבוכים וסכנה
אמפוטציה לשורש השן- שן 16
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




