טפול שורש-אפשרות לפגיעה בעצב הלשון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טפול שורש-אפשרות לפגיעה בעצב הלשון
    בני י.
    16/08/2009

    שלום,
    לפני ארבעה ימים עברתי טיפול שורש בשן 37 (טוחנת אחורית), ליתר דיוק - תחילת טיפול שורש: קדיחה עד לעצב הוצאת ההעצב הראשי והכנסת חומר לתעלות האחרות. הרגשתי שהרופאה הזריקה לי עמוק יותר והרבה יותר חומר הרדמה ממה שאני מכיר.

    בתחילה, בשעות הראשונות, כל הלחי השמאלית, תחתית הסנטר ועד תחתית העין היתה מאובנת לגמרי מההרדמה. רק במהלך הלילה התפוגגה ההרדמה, אך בבוקר גיליתי שהלשון חצי משותקת, ובחלק הקידמי יש חוסר תחושה (כמו אחרי כויה רצינית ממשקה חם מדי). לאחר כמה שעות שמתי לב שבעצם כמעט אינני מצליח לטעום מה שאני אוכל. עכשיו, ארבעה אחרי הטיפול, אמנם ירדה הנפיחות והכאב אבל אני עדיין לא מצליח לטעום כמעט כלום - מלוח בכלל לא, וקצת טעמים מתוקים.

    קראתי מאמר שייתכן שיש חשיבות של התערבות דווקא בהתחלה, ולפחות - לקחת אנטיביטיקה כדי למנוע בצקת והצטלקות העצב. התייעצתי היום עם הרופאה ואכן יעצה לי לקחת מוקסיפן, וכך עשיתי (בערך יומיים אחרי הטיפול).

    שאלותיי: מה ניתן לעשות?
    והאם יש סכנה שאאבד את חוש הטעם לתמיד?
    האם ייתכן שחומר התרופה שהיא הוסיפה CPK, הוא שגורם לתחושת הצריבה בלשון ולאובדן חוש הטעם?

    בתודה מראש,
    בני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טפול שורש-אפשרות לפגיעה בעצב הלשון

    ד``ר יזהר שוחט
    16/08/2009

    שלום בני
    מתיאורך עולה חשש כי אכן קיימת פגיעה מסוימת בעצב הלשון יתכן שכתוצאה מההזרקה.
    יש חשיבות להערכת מידת הפגיעה וטיפול תרופתי ע"י אנטיביוטיקה וסטריאידים על מנת להקטין את היקף הפגיעה לכן כדאי שתיגש לבדיקת מומחה לכירורגית פה ולסת בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, אעשה זאת

    בני י.
    16/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, אעשה זאת

    בני י.
    16/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדכון: בהדסה היפנו למח' לרפואת הפה

    בני י.
    17/08/2009

    מסתבר שאף כירורג לא הסכים לדבר איתי, לפני קבלת איבחון במחלקה לרפואת הפה, הדסה עין כרם. אהיה שם מחר. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדכון: בהדסה היפנו למח' לרפואת הפה

    ד``ר יזהר שוחט
    18/08/2009

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדכון, למי שמתעניין...

    בני י.
    19/08/2009

    טוב, אז היום הייתי במרפאה לבריאות הפה בהדסה. נחמד מצידם שקיבלו אותי בלי לחכות בתור חודש-חודשיים, כמו כולם, כי המקרה שלי נראה להם דחוף (חייבים התחייבות מקופ,ח אם אתם לא רוצים לשלם בעצמכם).
    אחרי ששמע את תלונותיי, פרופ' שרב, המתמחה בכאב, נתן לי לקחת סטרואידים, וציין שחבל שחיכיתי כמה ימים מיותרים (טוב, אי אפשר להאשים אותי. הרי רופאי השיניים שלי יעצו לי לחכות אפילו חודש" ו"אל תי-דג"... ורק בזכות האינטרנט הבנתי שיש חשיבות להזדרז יותר).
    מדובר בדקסמטזון: המינון שקיבלתי 5 כדורים של 2 מ"ג בימים הראשון והשני, 4 כדורים בשני הימים הבאים וכך הלאה, בסדר יורד.
    נדמה לי שיש כבר שיפור בתחושת הטעם, אבל אולי זה רק הדימיון שליוהרצון להיות אופטימי...
    נקווה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדכון, למי שמתעניין...

    בני י.
    19/08/2009

    טוב, אז היום הייתי במרפאה לבריאות הפה בהדסה. נחמד מצידם שקיבלו אותי בלי לחכות בתור חודש-חודשיים, כמו כולם, כי המקרה שלי נראה להם דחוף (חייבים התחייבות מקופ,ח אם אתם לא רוצים לשלם בעצמכם).
    אחרי ששמע את תלונותיי, פרופ' שרב, המתמחה בכאב, נתן לי לקחת סטרואידים, וציין שחבל שחיכיתי כמה ימים מיותרים (טוב, אי אפשר להאשים אותי. הרי רופאי השיניים שלי יעצו לי לחכות אפילו חודש" ו"אל תי-דג"... ורק בזכות האינטרנט הבנתי שיש חשיבות להזדרז יותר).
    מדובר בדקסמטזון: המינון שקיבלתי 5 כדורים של 2 מ"ג בימים הראשון והשני, 4 כדורים בשני הימים הבאים וכך הלאה, בסדר יורד.
    נדמה לי שיש כבר שיפור בתחושת הטעם, אבל אולי זה רק הדימיון שליוהרצון להיות אופטימי...
    נקווה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו