מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- כאבים באשכים ובבטן התחתונהnbh17/07/2012
שלום.
אני בן 33, מזה לפני כיומים התחלתי לחוש כאבים חזקים בבטן התחתונה ומעל לאיזור איבר המין.
לאחר לילה הכאב פחת אך נשאר ו"ירד" לאיזור שק האשכים.
הבחנתי כי איזור השק הינו אדום יותר מכרגיל (אך לא יותר מידיי) וכן נדמה לי שהאשכים עצמם כאילו קצת יותר נפוחים (אני לא בטוח ויתכן שהשק עצמו כאילו יותר מלא אולי בנזול ולא האשכים עצמם גדלו).
כרגע המצב הוא שהמקום (שק האשכים)רגיש למגע אך הכאב חלף.
שאלתי היא האם יש לי סיבה להילחץ והאם אני צריך להיבדק באופן דחוף, או שיתכן שמדובר בכאב חולף ותו לא.
אציין כי עד כה לא חוויתי תופעות שכאלה אלא אך ורק כאבי אשכים רגילים שנרגעו בדר"כ אחרי יחסי מין.
כמו כן ארצה לדעת האם יש בעיה בקיום יחסי מין במצב בו אני נמצא?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים באשכים ובבטן התחתונה - תגובה
ד''ר אורי גור17/07/2012אם יש שיפור אז כנראה אין ממה להילחץ
אם עדיין סובל - פנה לרופא
אין מניעה מקיום יחסים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטרסאונד כליות ודרכי השתןירון17/07/2012
שלום,
נשלחתי לעבור בדיקת אולטרסאונד עקב כאבים בצד השמאלי התחתון של הבטן. חשוב לי לציין שאני בן 28 ובסך הכל אדם בריא. להלן הממצאים:
כליה שמאלית: הודגמה הרחבה קלה של מערכת מאספת ואורטר פרוקסימלי עד 0.6 ס"מ. אורטר שמאלי באספקט דיסטאלי מורחב עד 0.6 ס"מ עם אבן בגודל 0.5 ס"מ בתוכו.
אשמח ואודה מאוד לדעת מה זה אומר? ומה הטיפול הנדרש?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטרסאונד כליות ודרכי השתן - תגובה
ד''ר אורי גור17/07/2012ישנה אבן קטנה בצינור השתן המנקז את הכליה (השופכן).
יכול להסביר את הכאבים
המתן בסבלנות מספר שבועות שהאבן תצא.
חשוב להיות במעקב אורולוג (וישנן גם תרופות שיכולות להגדיל את הסיכויים שהאבן תיפלט ללא צורך בהתערבות)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החמרת המטוריהטל15/07/2012
שלום רב,
לבעלי בן 29, BMI תקין, בוצעה בדיקת שתן כחלק מבירור אוליגוספרמיה חמורה והתגלתה המטוריה שהחמירה עם הזמן:
ב-3.1.12 - 35 RBC/MICROL
ב-6.2.12 - 50
ב- 3.7.12 - 150
שאר הבדיקות היו תקינות והן:
UREA, CREATININE, SODIUM,POTASSIUM,GLUCOSE + המטולוגיה
תרבית שתן (בוצעה 3 פעמים)
ציטולוגיה של התן
US כליות, דרכי שתן ואשכים
US טרנסרקטלי
CT בטן ואגן
ציסטוסקופיה (ללא ביופסיה)-שבוצעה השבוע
ברצוני לשאול:
1. מה יכולה להיות הסיבה להמטוריה?
2. מה יכולה להיות הסיבה להחמרתה?
3. כיצד ניתן להמשיך את הבירור?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החמרת המטוריה - תגובה
ד''ר אורי גור17/07/2012לא תמיד מוצאים סיבה.
יש להמשיך במעקב
ההחמרה - כל עוד לא נראה דימום - לא משמעותית.
רצוי לסמוך כמדד כמותי על שתן מיקרוסקופיה ולא סטיק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעים באיבר מיןחסוי12/07/2012
כבר בערך איזה חודש יש לי 2-3 פצעים קטנים על האיבר מין. הפצעים לא כואבים ובלי מוגלה. אך הם מגרדים כאשר חם לי או מזיע.
מזה יכול להיות ?
הוספתי תמונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצעים באיבר מין - תגובה
ד''ר אורי גור17/07/2012פנה לרופא עור לבדיקה וטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גולה מוזרהאנונימי11/07/2012
יש לי מעין גולה על שק האשכים מצד שמאל לא צמוד על הביצים עצמם אלא רק על שק האשכים כשאני נוגע בו יש כאב קטן שבקושי מרגישים
אני רוצה להימנע מאוד מלפגוש רופא
מה אתם חושבים שזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גולה מוזרה - תגובה
ד''ר אורי גור17/07/2012אם חיצוני על שק האשכים - יתכן ומתפתח אבצס (כיס של מוגלה)
גש להיבדק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי בהטלת שתןשירן09/07/2012
שלום, אני בת 24.5, בדרך כלל שאני בבית ולא בחוץ אני צריכה ללכת לעשות פיפי כל רגע ואז גם לוקח לי מלא זמן עד שיוצא לי הפיפי. אני יכולה לשבת כמה דקות והוא לא ייצא עד שאני אפתח את הברז ואתרכז בקול של המים ואז הוא ייצא. זה קורה לי רק שאני בבית לרוב. למה זה קורה? האם זה דורש בדיקה? תודה, שירן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך להודעה
שירן09/07/2012רק רציתי להגיד שהיום מדדתי זמן בין שתן לשתן וזה עמד על מרווחים של חצי שעה בערך...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דילמת אנטיביוטיקהעדי07/07/2012
מצורפת בדיקה של תרבית שתן עם ממצא של חיידק - רופאת המשפחה חוששת לתת אנטיביוטיקה לחיידק זה מפחד שכאשר אהיה בהריון וחיידק זה יחזור הוא יהיה עמיד. מלבד המצאותו אין שום תסמינים נוספים ( כגון צריבה/ או שתן מוגבר) ממש חיי סיביוזה מעולים- כמו כן US כליות ושתן יצא תקין לחלוטין
אני לקראת IVF
אשמח להמלצתך
Kleb. pneumoniae
Amoxicillin/Clavul A
רגיש
<=2
Ampicillin/sulbactam
רגיש
4
Amikacin
רגיש
<=2
Cefaclor
רגיש
Cephalothin
רגיש
<=2
Cefoxitin
רגיש
<=4
Ciprofloxacin
רגיש
<=0.25
Cefuroxime
רגיש
2
Ceftazidime
רגיש
<=1
Ceftriaxone
רגיש
<=1
Gentamicin
רגיש
<=1
Imipenem
רגיש
<=1
Nitrofurantoin
רגיש בינוני
64
Ofloxacin
רגיש
<=0.25
Piperacillin
עמיד
8
Piperacill/tazobact
רגיש
<=4
Sulfamethoxa/Trimeth
רגיש
<=20
Ertapenem
רגיש
<=0.5* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילמת אנטיביוטיקה - תגובה
ד''ר אורי גור17/07/2012לרוב אין צורך בטיפול אנטיביוטי אם אין תסמינים.
רצוי להתייעץ עם הרופא המבצע IVF לעצתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PSADAVID05/07/2012
שלום בן 41 נוטל פרופציה 1 מג פיניסטריד 7 שנים למניעת התקרחות בבדיקה האחרונה והראשונה שעשיתי עד כה בחיי רמת ה פסא יצאה 0.22
שאלותי
מה הPSA האמיתי שלי
האם יש צורך בביפסיה
האם ניתן להמשיך לנטול הפרופציה ללא חשש לאור תוצאה הנל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PSA - תגובה
ד''ר אורי גור17/07/2012מצוין
PSA מאד נמוך
אין צורך בביופסיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוסטטה???גיל04/07/2012
בן 51 בריא בדרך כלל אחרי השתנה נשארו לי עוד טיפות .אחר שתיה הייתי מרגיש
לחץ בשלפוחית ודקירות בשלפוחית ורצון להשתין מהר תוך זמן קצר מהשתיה ,והיה יוצא הרבה פיפי, לא מעט.אולטרסאונד כליות ודרכי שתן תקין לגבי כליות ושלפוחית ,אבל לגבי ערמונית התוצאה -בגודל 3.8*4.4*4.2 ס"מ מוגדלת עם לחץ על קרקעית השלפוחית .בדיקת דם PSA= 0.77( נורמה פחות מ4.0 )
.הופנתי לאורולוג., התור עוד הרבה זמן ,עד אז אשמח לדעתך . המון תודה!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוסטטה??? - תגובה
ד''ר אורי גור17/07/2012הגדלה קלה של הערמונית
בהחלט יכולה להסביר את הפרעות ההשתנה
פנה לאורולוג לבדיקה, הסבר וטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי כליות- דחוףצור03/07/2012
שלום רב!
להלן תוצאות מיפוי של הכליות שלי:ממצאים: כליה ימנית:פרפוזיה מאוד מופחתת,הכליה ממוקמת בעמדה מאוד נמוכה וקדמית בבטן,עם קליטה ירודה ביותר,ללא עדות למעבר פרנכימטי.
כליה שמאלית:פרפוזיה טובה ,ריכוז וניקוז תקינים, עם תגובה למתן פוסיד.יש לציין רטנציה זמנית במערכת המאספת הכליתית ובחלק פרוקסימלי של האורטר. התרומה התפקודית היחסית הממוחשבת הינה:
כליה ימנית:17 %
כליה שמאלית:83 %
הודגמה הפרשת חומרלשלפוחית השתן
בסיכום:כליה ימנית:ללא עדות מיפויית לתפקוד.
כליה שמאלית:פרפוזיה ותפקוד שמורם, עם סימנים של שינויים
הידרונפרטיים,ללא חסימה .ממומלץ מעקב אורלוגי.
אשמח לשמוע מה זה אומר ולשמוע גם את חוות דעתך.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי כליות- דחוף - תגובה
ד''ר אורי גור17/07/2012חסר מידע רב: למה בוצעה הבדיקה? תוצאות בדיקות הדמייה אחרות? ניתוחים בעבר?
מציע להפנות את כל השאלות בצורה מסודרת לאורולוג עם כל הנתונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת eGFR מספר חודשים לאחר ניתוחאמא103/07/2012
שלום,
אמי עברה כריתת כיליה בחודש פברואר, בעקבות RENAL CELL CARCINOMA. הניתוח עבר בהצלחה, מצבה הכללי של אמא טוב, מלבד נימול קל בכפות הרגליים.
אתמול אמא עשתה בדיקות תקופתיות לצורך מערב, ותוצאת ה-eGFR היא 50 - שזה נמוך מהנורמה.
מה זה אומר?
תודה מראש על התשובה. כמובן שאני מודאגת, אז אודה על תשובה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאת eGFR חודשים לאחר ניתוח
ד''ר אורי גור17/07/2012לא ציינת את גילה , משקלה, ורמת הקראטינין בדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מגיע לזקפהאלי02/07/2012
שלום.
אני מתקשה להגיע לזקפה ביחסי מין ובאוננות (ביחסי מין - לא מצליח. באוננות - מצליח לפעמים, אבל הזקפה יורדת תוך כמה שניות).
בבדיקת NPT נצפו "4 תקופות זקפה תקינות לחלוטין".
איבר המין שלי מתכופף כלפי מטה ב - 40 מעלות בערך בשליש האורך שלו (השליש הקרוב לגוף).
סביב איזור הכיפוף אפשר לראות המון ורידים בגדלים שונים.
נקודת הכיפוף כואבת לי כשאין לי זקפה (רמת הכאב משתנה), והכאב עובר רק בזקפה.
האשכים שלי קטנים מהממוצע (לפי אחד האורולוגים שראו אותי) ורגישים למגע. בבדיקת זרע נמצא ריכוז מעט נמוך מהטווח התקין של תאי זרע תקינים (19,500,000 כאשר הגבול התחתון הוא 20,000,000, אני לא זוכר מה היחידות המתאימות). שני האורולגים שראו אותי אמרו שיש וריקוצלה באשכים.
השאלות שלי:
1. האם ייתכן שבעיית הזקפה היא לא פסיכולוגית למרות ממצאי ה - NPT?
2. אם מדובר בבעיה פסיכולוגית: מה מומלץ לעשות?
3. האורולוג הראשון שראה אותי אמר שהכיפוף בזקפה נובע מפקעת הורידים המורחבים ולא מ"מחלת פירוני" שהיא הגורם הנפוץ יותר לכיפוף. האם יש שם לתופעה הזו?
כשאחזור לארץ אראה אורולוג שוב, אבל הייתי שמח לקבל מידע לפני כן.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מגיע לזקפה - תגובה
ד''ר אורי גור17/07/20121. לא סביר שהבעיה היא לא-פסיכולוגית
2. לפנות לסקסולוג
3. לא מכיר כיפוף הנובע מפקעת ורידים מורחבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקוד מיני וזיקפהיניב30/06/2012
שלום,
האם העובדה שמדי פעם (לא לעיתים קרובות) יש זיקפה יציבה או רצף זיקפות לאורך זמן מה, וזאת ללא מגע מיני פיסי אלא כתוצאה מדימיון/פנטזיה/חשק אקראי כשנמצאים לבד - מהווה אינדיקציה ברורה לאי-קיום של בעיות אימפוטנציה?
במילים אחרות - האם קיומה של זיקפה ברורה ויציבה יכולה להפיג חשש מאי-תפקוד, על אף שהיא מתרחשת לעיתים שאינן תכופות? או שמא גם במצב של אימפוטנציה וכו' יתכנו מצבים אקראיים של זיקפה, ועל-כן לא ניתן להתייחס לכך כעדות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקוד מיני וזיקפה - תגובה
ד''ר אורי גור17/07/2012קיום זקפות תקינות, גם אם רק לעתים, שולל אימפוטנציה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בשתןרעות30/06/2012
ד"ר שלום רב
יש לי 2 שאלות אודה לך עם תענה לי
הריון שבוע 19 בהיותי עברתי ניתוח לתיקון שסתומים בדרכי השתן לפני (30 שנה) אבל תמיד היו בעיות עם בדיקות שתן בתרבית וכללית יצא תקין אך אף פעם לא הרגשתי דלקת לאחר הניתוח שהיה מוצלח.
כיום במהלך ההריון בדיקות שתן כללית יוצא תמיד טוב ותרבית בדיקה אחת יצא צמיחה מעורבת של חיידקים ותרבית יצא ב-2 בדיקות PSEUDOMONAS AERUGINOSA מעל 100000CFU/ML . הפרופ' המטפל לא התייחס וכנראה מסתכל על הכללית.
הבנתי מעוד פרופ' בתחום מחלות זיהומיות כי אין טיפול אנטיביוטי רק דרך הוריד ולא ניתן בהריון.
אין חום ותלונות על כאבים בשתן. האם הימצאות החיידק מסוכנת להמשך ההריון והעובר?
מה אפשר לעשות פשוט להמשיך רגיל ולהסתכל על הכללית? ובכלל מה שוב יותר תרבית או כללית והאם זה יכול להיות חיידק חיצוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בשתן - תגובה
ד''ר אורי גור17/07/2012לא סביר שיש דלקת אם שתן כללית תקין ולכן כנראה מניח שמדובר בזיהום חיצוני.
בכל שאלה בנושא טיפול בזמן הריון עלייך להתייעץ עם הרופא המטפל בהריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבנים בכליות בהריוןגלית30/06/2012
שלום רב, לפני שלוש וחצי שנים עברתי ניתוח להוצאת אבנים מהכליות PCNL.לפני שנה עברתי בדיקתUS ולא ראו אבן חדשה.כיום אני בהריון ורציתי לדעת אם האבן חזרה יש סיכון לי או לעובר? ואם כן כיצד עלי לנהוג? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבנים בכליות בהריון - תגובה
ד''ר אורי גור17/07/2012נוכחות אבן אינה מהווה סיכון לך או לעובר
רק אם האבן תגרום צרות כגון זיוהם או חסימה - יש לטפל בהקדם למנוע נזק להריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)