מחקר בריטי מצא כי אכילת מזונות עתירי קלוריות בזמן התעברות יכולה להעלות את הסיכוי ל לידת בן.
המחקר, שנערך על יד חוקרים מאוניברסיטאות אקסטר ואוקספורד, פורסם בכתב העת של האגודה הבריטית למדעי הביולוגיה, Royal Society journal, Biological Sciences.
המחקר בדק 750 נשים בריטיות בהריון ראשון. הנשים התבקשו לספק מידע אודות הרגלי התזונה שלהם לפני ובמהלך חודשי ההריון הראשונים.
למידע נוסף בנושאי הריון היכנסו לפורומים:
פורום הריון ולידה
פורום תזונת נשים בהריון
פורום פוריות פריון הפריה חוץ גופית
פורום רפואה משלימה בהריון
פורום הכנה ללידה
נמצא כי 56% מהנשים שאכלו מאכלים עתירי קלוריות ואנרגיה ילדו בנים. לעומת זאת, רק 45% מהנשים שניזונו ממאכלים דלי קלוריות ואנרגיה ילדו בנים.
עוד נמצא כי רוב הנשים שילדו בנים אכלו כמויות מזון גדולות במהלך ההתעברות ומאכלים עתירים בסידן, אשלגן, וויטמיני C, E, B12. החוקרים הסבירו כי רוב הנשים שילדו בנים נהגו לאכול ארוחות בוקר גדולות ועתירות קלוריות.
המחקר גם בדק סוגי מזונות מסוימים. דגני בוקר נמצאו כמגבירים הסיכוי לזכר: 59% מהנשים שאכלו דגני בוקר כל יום הביאו לעולם זכרים, בהשוואה לשיעור לידת זכרים בן 43% בקרב נשים שמעולם לא צרכו דגנים. לעומת זאת, לא נמצא קשר בין צריכת בננות להגברת הסיכוי ללידת בנים.

בשנים האחרונות: יותר דיאטות, פחות בנים. החוקרים אמרו כי הטרנד של צריכה דלת קלוריות בזמן האחרון אולי מסביר את אחוז הלידות הנמוך של בנים במדינות מפותחות. ב-40 שנים האחרונות חלה ירידה קטנה ועקבית במספר הבנים הנולדים במדינות מתועשות.
לכתבות נוספות בנושא הריון ולידה:
הריון ראשון: מה נשים באמת חושבות?
תרופות בהריון, לקחת או לא לקחת?
רעלת הריון: תוצאה של השמנת יתר
הכל על תזונת נשים בהריון
סכנה: השמנת יתר בהריון
כמו כן, מחקרי תזונה קודמים הראו כי חלה ירידה בצריכה הממוצעת של אנרגיה במדינות המתועשות. בנוסף, נמצא כי יותר אנשים מדלגים על ארוחת הבוקר.
* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)