הדרך להצליח בתהליך הרזיה

מעטים הם האנשים שלא ניסו אף פעם לבצע תהליך הרזיה ולא השיגו את מטרתם. הסיבה לחוסר הצלחה ולדיאטות יו-יו הבלתי נגמרות טמונה בכך שרבים מאיתנו לא משכילים לבצע שינוי פנימי לפני תחילת תהליך הרזיה.
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/06/2010 |
צפיות: 53,010


אנשים רבים רוצים לרזות, בין אם חמישה קילוגרם או 60 קילוגרם, כל אחד והמאבק שלו. ואכן שוק הדיאטה מציע כיום דרכי הרזיה רבות מספור – ישנם שייקים, כדורים, דיאטת כרוב, דיאטת מיצים ומה לא. אבל הדרך האמיתית שתעזור לבצע הרזיה וגם לשמור על המשקל טמונה באדם עצמו ובהחלטותיו. לפניכם כמה עצות מפי שירה וסרמן, העוסקת בליווי ותמיכה בהרזיה ואורח חיים בריא:

בתור מי שהיתה שמנה שנים רבות (מגיל ארבע ליתר דיוק) אני יכולה להעיד שהחלום של להיות רזה תמיד היה חלק ממני, תמיד רציתי להיות שם, ללבוש את הג'ינס וגופיית הסבא הלבנה ולהראות מיליון דולר, להראות טוב גם בבגד ים ולא להסתתר מאחורי מגבת ענקית.

למידע נוסף בנושא הרזיה ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום תזונה קלינית
פורום פוד קואצ'ינג, אימון להרזיה
פורום תמיכה בדיאטה

היה לי ברור שברגע שאני אחליט לבצע הרזיה, זה באמת יקרה. היה לי ברור ש -90% מתהליך הרזיה קשורים
להחלטה שלי וכן שרק כשאני באמת ארצה זה יקרה.

אנשים בעלי עודפי משקל גדולים אינם מאמינים שאי פעם יצליחו בתהליך הרזיה. הם כבר ניסו הכל - הם רזו בכמה קילוגרמים והעלו עם ריבית דה ריבית ובעיקר עם המון תסכול פנימי ואכזבה עצמית נוראה ש"שוב ניסיתי לבצע הרזיה וזה שוב לא הצליח". אבל יש דרך נוספת לשים סוף לדיאטות היו-יו המסורתיות ולשים סוף לתנודות החדות במשקל ולאכזבה הלא נגמרת. הדרך היא להבין כמה אתה באמת רוצה לבצע תהליך הרזיה ועל מה אתה מוכן לוותר כדי לקבל המון חזרה.

אתה יכול לבחור בנוחות של להיות בעודף משקל – זה הכי קל: אפשר לאכול מה שרוצים, לא צריך לתכנן מראש ובטח שלא להסתכל על תווית הסימון התזונתי. אוכלים מה שרוצים, כמה שרוצים, נהנים מהאכילה אך לא מהמראה וההרגשה.

לעומת זאת, השליטה היא אחד הכלים הנפלאים שנתן לי התהליך הפרטי שלי. למדתי שאני יכולה לשלוט באוכל ולא הוא בי, למדתי והפנמתי שתמיד אני אוהב לאכול ותמיד אני אוהב אוכל - אני רק צריכה לצרוך אותו בכמויות הגיוניות כדי שמצד אחד אני איהנה ומצד שני אני אוהב מה שאני רואה במראה, אוהב את עצמי ואגיע למקום שתמיד רציתי להיות בו – שלמה עם עצמי.

שנים רבות אנשים מחפשים פתרונות קסם למטרות הרזיה ולכן האכזבה בסוף הדרך היא וודאית. אנשים נוהגים לעשות שינוי זמני אשר בדרך כלל מוקצב בזמן – מתחילים דיאטה של חודש, חודשיים או שלושה, יש תאריכי יעד ומשקלי יעד המוגדרים מראש. אם לא עמדנו ביעד או לא ירדנו מספיק קילוגרמים כפי שהחלטנו שצריך - אנו חשים מתוסכלים ומאוכזבים, שהרי "שוב" לא עמדנו במשימה.

השלב הראשון בתהליך הרזיה מבחינתי היה להפסיק "לפטם" את עצמי במוצרי "דיאט". העובדה שיש לי עודף משקל או שאני צריכה לרדת במשקל לא תחייב אותי לאכול מוצרים "אחרים" או שונים. רציתי להיות כמו כולם וכחלק מזה היה לאכול אוכל רגיל בהחלט ולשלוט בכמויות. מאכילה אינסופית של מתוקים עברתי לקינוח שבועי אחד, כדי להוכיח לעצמי שאפשר לאכול סופלה שוקולד מפנק ועדיין להצליח בתהליך הרזיה.

התחלתי לבשל עם תרסיס שמן, כי זה באמת אותו טעם כמו שמן רק חמישית מכמות הקלוריות. החלטתי שאני אוכלת רק מה שטעים לי, לא מתביישת להחזיר מנה במסעדה אם היא לא נראית לי או לחילופין אן היא טובעת בשמן. ומדוע? כי הבנתי שכל השנים האלו "זרקתי" לגופי עשרות אלפי קלוריות מיותרות. המראה הגדול וכפלי השומן פגעו לי בכל תחום בחיים. החלטתי שהאוכל לעולם, אבל לעולם, לא יחסום לי את הדרכים למה שארצה להגיע. מעכשיו לא אתן למשקל להפריד ביני לבין החלום של להרגיש טוב עם עצמי, לא להתנשף במדרגות, לשרוך שרוכים בקלות, לא להרגיש צרבות ובחילות ובעיקר – להיות בשליטה עצמית והרגשה מופלאה.

למאמרים נוספים בנושא הרזיה:
הרזיה: גם במהלך חופשה
הרזיה: הכינו את גופכם לקיץ
אנורקסיה: הרזיה שמסכנת את חייך
אחרי ניתוח הרזיה? שמרו על כושר
היתרונות של ניתוח הרזיה לפני הריון

אם אתם שוקלים להתחיל בתהליך הרזיה, חשוב שמעבר לכך שזה "יהפוך להיות אורח חיים", תבינו כי למרות הוויתורים וההשקעה בתהליך התוצאה הסופית הינה אושר מופלא, הרגשת ניצחון שרבים לא יודעים מהי.

אז לפני שמתחילים במסע לשינוי החיצוני חשוב לעשות מסע לשינוי הפנימי, להחליט שהפעם עושים את זה ולתמיד, שהפעם ה"דיאטה המסורתית" באמת תהפוך להיות חלק משגרת חיינו, שוויתורים לא יגרמו לנו להרגיש רע ושהתוצאה מול המראה תיתן לנו את המוטיבציה לא להישבר.

*ליצירת קשר עם שירה וסרמן - טלפון: 072-2508565

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

ניתוחים בריאטריים: טיפול אפקטיבי בהשמנת יתר
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/08/2019 |
צפיות: 362
במדינת ישראל חיים מעל 200,000 שסובלים מהשמנת יתר חולנית וחשופים לעלייה בשכיחות הופעת מחלות נילוות להשמנה שעלולות לסכן את בריאותם. כיצד מסייעים ניתוחים בריאטריים בהליך הורדת המשקל ושמירתו לאורך טווח? מהי השיטה הלפרוסקופית? ומהם שיעורי ההצלחה של ניתוחים אלו?
קרא עוד
יוגה: לגוף, לנשמה ולמניעת השמנה
ד"ר אסנת רזיאל
| 01/08/2019 |
צפיות: 863
יוגה היא שיטת אימון שפועלת על המישור הפיזי וכן המישור הנפשי של האדם. אדם שמחובר לכל מישוריו ומודע למצב גופו, ירצה להיטיב איתו וישתדל להימנע מהכנסת מזון שעלול לגרום נזק למערכותיו
קרא עוד
כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 1,038
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 779
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 1,825
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,233
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 630
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 698
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 583
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
ד"ר אסנת רזיאל
| 07/03/2019 |
צפיות: 857
בעולם שבו הרזון חשוב יותר מכל דבר, תפסה הפחמימה את תפקיד ה'ילד הרע', זה שאף אחד לא מעוניין להתעסק איתו. כולם רודפים אחר מודל הגוף החיצוני המושלם, אך לא באמת מבינים את מה שמתחולל בתוכו. תפקידה החשוב של הפחמימה בשרשרת המזון נשכח, ואנחנו כאן להזכיר לכם אותו. וכן, גם לנפץ לכם כמה מיתוסים בדרך
קרא עוד